• mammac­atta
    Äldre 8 Jan 19:11
    55709 visningar
    451 svar
    451
    55709

    Åntligen fredag del 16

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-14= 26981 inlägg
    15: 627 -> 27608 totalt

  • Svar på tråden Åntligen fredag del 16
  • mammac­atta
    Äldre 8 Jan 19:11
    #1

    Hejsan hejsan!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 8 Jan 19:48
    #2

    Åh, var det dags för en ny . Trevligt MC!

    Jag har just kommit hem efter en mycket dramatisk händelse! Har kört bil i stort sett hela dan i taskigt snöväder och när jag ska köra upp för våran superbranta backe hemma visade det sig att underlaget inte var slöslask som jag trodde utan blankis . Det blev en otäck färd baklänges som slutade med att jag stod på bredden med baken på bilen ett par decimeter från kanten som går ca två meter rakt ner mot landsvägen. Och för varje försök att få bilen att ändra riktning drog den sig bara mer bakåt. Grannarna kom ut och hjälpte mig stötta upp med stenar och sen var det bara att vänta på bärgaren, som sa att han mycket väl kunde förstå att jag var en aning skraj.

    Och jag som skrattat åt syrran för att hon är så rädd för att köra upp för vår backe *skäms*. Fast det har förstås varit när det varit snustorrt och bra grepp.

  • Äldre 8 Jan 20:02
    #3

    ooo, scary! sånt slipper jag ju här - men kört galet mycket bara det senaste dygnet... det tar sig nog.

  • äntlig­en på väg
    Äldre 8 Jan 20:10
    #4

    Så, nu har jag berättat för mamma oxå och fått lite skäll med!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 8 Jan 20:10
    #5

    Så, nu har jag berättat för mamma oxå och fått lite skäll med!

  • Äldre 8 Jan 20:28
    #6

    Trevligt med en ny tråd. Då var det inte så konstigt att det inte hade kommit några nya inlägg idag. Tack för påminnelsen mc!

    Mindre trevligt med iskanor. Skönt att det ordnade sig, även om det innebar en utskällning från mamma.

  • Äldre 8 Jan 20:33
    #7

    Nu är första dagen på dagis avklarad och blev precis som jag trodde. Jag satt och grinade hela morgonen och hade fruktansvärd magknip. Väl där, mor-far-son, så gick allt galant. Vi fick bekanta oss med personal, barn, lokaler och rutiner. Sonen lekte på med alla nya leksaker och hade trevligt.

    Nu är min magknip minskat till 65% av 100%. Försvinner helt tror jag inte att den gör. Jag saknar honom när jag jobbar och maken är hemma med honom.

  • Fru Hilde
    Äldre 8 Jan 20:43
    #8

    Hej jag blev lite oroad ett tag där när tråden var borta

    ÄPG jag läste vad som hänt dig. Det finns nog inte tillräckliga ord. JAg hoppas jättemycket att det kommer att gå bättre på ert nästa försök. KRAM !

    Äpg maken fick krypköra för att komma hem idag. Det låg en hel del bilar i diket också så idag har nog bärgningsbilarna fullt upp. Det har ju töat hela dagen och nu har det frusit på rejält. Maken var också lite småskraj när han ringde från bilen och förklarade varför han blev sen... och han är INTE lättskrämd.

  • mammac­atta
    Äldre 9 Jan 17:50
    #9

    Blankis är INTE kul, vi har det titt som tätt här på berget. Senaste året har de faktiskt sandat inom 12 timmar och ibland tom inom 2! Men jag har gjort sådär (glida bakåt) några gånger med gammbilen men då är det enkelt och inte ett dugg farligt. Inga branter eller sånt läskigt! *ryser*

    Janos *kramar om* det blir lättare vet du. När du ser hur kul han har då går det över. Man saknar sina barn jämt men man är inte ledsen iallafall.

    Undrar om det nånsin går över?

  • Äldre 9 Jan 18:47
    #10

    NÄ, det går aldrig över. Värst är det när dom rycker in i lumpen - tror jag.

    Vid närmare eftertanke kanske det blir värre när dom gifter sig, det kanske är därför världen är så full av svåra svärisar

Svar på tråden Åntligen fredag del 16