• Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Dec 22:47
    43471 visningar
    360 svar
    360
    43471

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • Embo81
    Äldre 19 Jan 11:15

    Hej hopp

    Tack för alla gratulationer!

    Jag jobba 14.30-21.30 både lör och sön, så innan jobb passa mig. Helgen efter är lite småkörig, ska fixa inför 40-årsfesten och ska hinna klämma in ett dop med.

  • Embo81
    Äldre 19 Jan 11:20

    Ingenjörsbruden

    Fina bilder, ska bli kul att se fler!

  • labbrå­ttan83
    Äldre 19 Jan 11:32

    Hej!

    Mig passar det bra med fika nu till helgen (24-25/1). Hade verkligen varit jättekul att träffa alla igen! Hoppas vi får ihop en tid!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Jan 11:57

    Gabbi

    haha, behöver nog inte ursäkta mig inför maken, men inför mig själv. Jag träffar familjen så lite som det är så varje sekund med dem känns värdefull. Jag är så jä..la negativ till att jobba 100% och ha småbarn men vad f..n gör man när man behöver det rent ekonomiskt för att man har valt ett yrke där man jobbar med människor och har en SKITLÖN (minst sagt).

  • Äldre 19 Jan 13:14

    Grattis Embo!

    Tack för att ni tycker att fotona är fina....även om jag längtar efter Tannus foton!

    Fika i helgen kan jag nog klämma in!

  • Fröken Planer­a
    Äldre 19 Jan 13:27

    Anja! man känner sig gladare när man får umgås med andra än familjen åxå, även om de är det bästa som finns. Jag hade blivit tokig om jag inte kommit ifrån emellanåt.
    Jag kan när som helst i helgen som kommer. Är espressohouse frukost/fika kl 10.30 för tidigt???

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Jan 13:29

    Ja jag oxå Gabbi. Men jag gör ju massor av sånt på mina lediga veckordagar, utan att det drabbar familjen

    Är ju därför jag tycker det funkar så bra och inte behöver ha något dåligt samvete för att jag snyltar på de få timmar vi har tillsammans

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Jan 13:31

    De flesta av mina vänner har likadana arbetstider som jag, de är sjuksköterskor, studerande, tullare och någon sjukskriven så det är för det mesta inga problem att få ihop det.

    Fasen nu när jag tänker på det så har jag inte en enda vän som arbetar mån-fre. Vad HELSKUMT egentligen!!

  • Fröken Planer­a
    Äldre 19 Jan 13:33

    Aha... Du menar så...
    Det är nog jätteskönt att ha lediga dagar mitt i veckan.
    Själv så har jag ett möte hela dagen imorgon, med vinprovning/middag som avslutning på kvällen. Kul det ska bli att titta på alla som smakar av det goda vinet.

    Sen på onsdag åker jag till Sälen för att jobba där i 2 dagar.
    Det ska bli underbart när det äntligen blir fredag!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Jan 13:33

    Jag VILL jättegärna träffa er, men just denna helgen i mitt schema kan jag inte, då jag jobbar så sanlöst sent och mycket hela denna veckan och inte hinner träffa Ivan mer än en timme på kvällen innan han ska sova, varje dag. Så jag får hoppa över. Nästa helg hade jag nog kunnat om någon hellre vill fika då.

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2