• Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Dec 22:47
    43453 visningar
    360 svar
    360
    43453

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • Embo81
    Äldre 15 Jan 11:43

    Gabbi, jag fattar!

    M´s syrra kommer över för planering av 40-årsfesten så vi kan tyvärr inte stanna på mat -gärna en annan gång. Tror nog att det är vår tur att bjuda på käka. Vi får försöka hitta en dag som passar.

    See ya!

  • Embo81
    Äldre 15 Jan 11:44

    Gabbi
    DEt finns förresten vänta-barn-gympa på gerda, något du är intresserad av? Söndagar 1700-1755

  • Fröken Planer­a
    Äldre 15 Jan 13:00

    Ja, jag kan tänka mig att följa med på vänta barn gympa. Vi får ju i alla fall testa och se vad det är. Däremot vet jag int eom jag är så sugen på att köpa ett Gerda-kort just nu. Mitt gamla har gått ut. Men visst om gympan är bra, kan det vara värt det.

  • Embo81
    Äldre 15 Jan 14:23

    Jag har kollat lite på kort och det finns 10-klippkort, tror det kostade 450, annars är det väl 50 kr/gång? Jag kan inte varje sön, eftersom jag börjar jobba nästa vecka. Kommer att köra på engångbiljetter tror jag. Sen har de mamma-barn-gympa, två gånger i veckan. Man får gå tills bebisen är 1 år.

  • AnneiL­und
    Äldre 15 Jan 14:46

    Tjenixen!!!!
    Så DU VET Gabbi???!!! Könet alltså....
    GUD, kan man betala dig för att få veta?

    ha ha ha
    well...jag går gärna en promenad då och då...men jag går ju inte så fort som innan, gör du det? Eller du kanske inte har foglossning?

    Fika snart alla brudar?

    Kram

  • labbrå­ttan83
    Äldre 15 Jan 16:21

    Hejsan hejsan!
    Vilken aktivitet!!! Jättekul att läsa in sig i mina små mikropauser jag har för tillfället... Går en pedagogisk utbildning på jobbet just nu, kämpigt att gå tillbaka till skolbänken efter ha jobbat i 2 år nu... Men kul!!!

    Ingenjörsbruden: Vad roligt att det gick så bra alltsammans! BILDER!!!!

    Måste kila vidare....

    Kram tjejer!

  • AnneiL­und
    Äldre 15 Jan 20:25

    Tjenare Labbråttan
    Duktigt av dig att plugga, vet hur trögt det kan vara i början om maninte gjort det på ett tag men det klarar du säkert galant!!!

    Ja jag säger som Labbråttan:
    Ingenjörsbruuuuuden, hallå, vakna ur din Thailandskoma och visa oss bilder. Bildbevis, bildbevis!!!!

    Flamora:
    Om du vinner 108 miljoner, köper du några par skor till mig då?

  • Flamor­a
    Äldre 16 Jan 07:52

    Labbråttan: Det är kul att plugga, men visst e det kämpigt när man inte är inne i det. Jag läser en kvällskurs i svenska som andraspråk just nu och föreläsningarna är jättebra, men de där skrivuppgifterna kan man ju hoppa över

    Anne: Absolut!

  • Fröken Planer­a
    Äldre 16 Jan 08:19

    Labbråttan!! Welcome Back! Jag önskar verkligen att jag hade orkat plugga.

    Embo! Klippkort låter som det perfekta för mig. Så det tar jag. Nog fanken ska jag kunna utnyttja det innan bebisen fyller 1!!!

    Anne! Ja, jag går nog nästan lika fort som innan, men får sänka farten periodvis, för att det känns i magen. Men fogarna har jag inga problem med. (peppar, peppar)
    Nej, tyvärr så funkar det int emed pengamuta för att jag ska avslöja vilken bebisvariant som bor i min mage. Men hade bara S & K velat veta, så hade jag inte hållt det hemligt och då hade jag kunnat berätta även om du inte betalt mig..

  • Fröken Planer­a
    Äldre 16 Jan 08:44

    Jippii!!!!!! Jag får behålla bilen under föräldrarledigheten!!! Givetvis med lite sämre villkor, men ändå billigare än om vi skulle behöva köpa en annan bil!!!! Oj, det måste jag fira!!!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2