• Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Dec 22:47
    43480 visningar
    360 svar
    360
    43480

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • AnneiL­und
    Äldre 14 Jan 17:01
    #91

    Denna lek har vi lekt på 2 bröllop!!!! Den blir alltid så uppskattad!!! Så kör hårt!!!


    Embo81 skrev 2009-01-14 15:29:19 följande:
    GabbiInte helt 100 ännu.Jag och M ska vara värdpar/toatmaster/underhållare på en 40-årsfest om någon helg. Vad tror ni om paketleken? Man ger ett paket till någon och sen får det vandra vidare med hjälp av texten nedan..Paketleken till Torbjörns 40-års festEEtt paket till 40-års festen har anlänt,innehållet är ännu inte känt.Nu ska du det vita paket getill födelsedagsgrisens mor, som gärna det vill se.MNu har du ett paket i din hand,vackert vitt med guldigt band.Men låt det vandra vidare jag ber,till den manlig gäst som sitter längst bort från er.ENi min bästa herre ska nu få göra ett val,se er mycket noga om i denna sal.Håll oss inte längre kvar i denna otroliga spänning,utan lämna paketet till kvinna med den vackraste klänning.MEr klänning är verkligen vacker och fin,men paketet är tyvärr inte heller din.För nu tyckte jag vi skulle bli lite fräcka,och du ska till mannen med störst näsa paketet räcka.EDen största näsan har verkligen inte ni,inga mått blev ju tagna, det struntar vi i.Men nu skall ni leta noga bland bordsradernaoch lämna paketet till kvinnan med de vackraste vaderna.MEra vader är vackra och läckra,även benen är välsvarvade och smäckra.Till och med skorna vittnar och verklig god smak,för dig blir det enkelt att lämna vidare till herren med sexigast bak.EAtt bli utvald här är en stor ära,säg kan ni verkligen en sådan stolthet bära?Försök ändå mitt i festbestyren,lämna paketen till damen med den vackraste frisyren.MDen frisyren tog nog tid att göra,jag läser vidare, nu ska ni få höra.Paketet ni runt i salen bär,för att lämna till en man som ogift är.EDu som säkert livets gåtor försöker lösa,hittar säkert något att kärlek på ösa.Nästa uppgift klarar du säkert allra bäst,paketet ska till damen med de vackraste ögonen på denna fest.MVackra ögon är en tillgång som kan vara bra att ha,med dem ska ni hittat den mest bredaxlade killen här idá.Och paketet som ni fick levererat alldeles nyss,lämnar ni vidare till honom med en het och eldig kyss. EInte heller nu så togs det några mått,så ni kan sjunka ner i stolen igen så smått.Nu ska du som nyss blivit kysst,lämna paketet vidare till damen med kvällens mest spännande byst.MEr spännande byst väcker faktiskt lite lustarjag hör redan hur en del killar frustar.Nu min sköna höna får jag be dig lämna paketet till den killesom du tror har festens allra längsta ?EJa, ja, ja, nu var det slipsen vi menaoch inte det andra som hänger mellan bena.Vill du, festens längsta, nu vara snällatt lämna paketet vidare till den tjej du vill dansa Lambada med ikväll.MPaketets resa närmar sig nu sitt slut,målet finns hos Torbjörn. Hur skulle det annars se ut?Så skynda att lämna paketet till Toje med språng,ja, så klart med en kort stump av sång.ENu min bästa Torbjörn, har paketet äntligen gått i måloch vi lovar att det varken är badskum eller tvål.Valet är ditt, öppna det sedan eller nu,ty paketets lilla gåta löser bara du.
  • AnneiL­und
    Äldre 14 Jan 17:07
    #92

    Åååååå
    Öppnar i min fantasi en flaska vin, ett Amarone vin....Mmmmmmmm
    Häller upp i ett stort glas. Skär upp några bitar mögelost som jag trycker i mig. Ser mig i spegeln, där står jag. 175 lång och 65 vältränande kilon framför mig. Hela jag luktar gott. Flytningar vet jag inte vad det är och kan inte stava till. Min stjärt är tajt och fast som en 15 årings. Sätter lite parfym bakom örat, öppnar upp min påse från Victoria Secret och glider i mina nyinköpta silkesunderkläder.....
    Jag är fortfarande brun från vår resa till Maldiverna...
    Min 3 karats sten blänker så fint på mina nyfixade händer, gnistrar precis som mina blekta tänder...

    DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
    JUST DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
    Ringer väckarklockan, jag fucking vaknar och inser att det bara var en DRÖM. En dröm!!!! Kvar är jag med min obefintliga ämnesomsättning, hysteriska viktuppgång och min kesoröv...
    Åhhhhhhh

    Jävla skit...

  • AnneiL­und
    Äldre 14 Jan 17:08
    #93

    Gabbi, får gäster, annars hade jag gärna gått en runda.....men jag går inte så fort, har foglossning.
    Tjofadderittan!!!

  • AnneiL­und
    Äldre 14 Jan 17:09
    #94

    Ingenjörsbruden:
    Thailand!!!!
    Åhhhhh
    Ännu mer avund
    Hoppas ni har det bra, riktigt braaaaaaaaaaa

  • Flamor­a
    Äldre 14 Jan 21:26
    #95

    Jäklar vad ni skriver!! Kul

    Om jag får va me i gissningsleken så tror jag
    Embo: kille
    Anne: tjej
    Gabbi: hrm.. kan inte riktigt bestämma mig. Säger tjej för att det hade varit kul

    För 108 miljoner hade jag:
    Köpt ett fint hus!!!!
    Betalat CSN-skulder
    Delat med mig av pengarna till familjen
    Åkt på massor av resor
    Börjat jobba deltid (vem hinner leva när man jobbar 45,5 h (minst) i veckan??)
    Antagligen shoppat skor helt hejdlöst!

    090715: Vi höll inga tal till varandra.

    Ingenjörsbruden: Vad härlig er dag verkade va. Thailand låter grymt skönt just nu. Vad ska man med januari och februari till?? Fy, för mörker och kyla!

  • Fröken Planer­a
    Äldre 15 Jan 08:02
    #96

    God morgon!
    Nu sitter man här på kontoret igen och har en jäkla massa som ska bli färdigt. Ändå kan jag inte låta bli att titta in här en sväng! Det är så kul att det skrivs en del här igen!

    Anne, jag fick min promenad igår. Guuuud vad skönt, nu vill jag börja med mina dagliga promenader igen.

    Om någon är sugen på att gå på kvällarna, så hör görna av er. Jag tycker det är lite otäckt att gå ute själv när det är mörkt.

    Det är så kul att höra era gissningar på bebisarna. Jag vet ju vilken sort jag har i magen, men har lovat mig själv att inte berätta för NÅGON, eftersom S & K inte vill veta vad det är. Då känns det fel att berätta för någon annan.. Annars är jag inte så mycket för hemligheter av den här sorten.

    Det är så svårt att gissa vilken sort Embo och Anne har i sina magar.
    Oavsett, så vet jag att vilken variant som helst är såååå jättevälkomna hos oss alla!

  • Fröken Planer­a
    Äldre 15 Jan 09:48
    #97

    Embo! Lycka till på ultraljudet idag. Glöm inte ta med fotona när ni kommer sen, jag måste ju se om man kan se snoppen!!

  • Embo81
    Äldre 15 Jan 11:07
    #98

    ÅÅåå, är så sugen på att ta reda på vad det är, men samtidigt vill jag ha det kvar som en liten överraskning. M vill absolut inte veta.

    Gabbi
    Vad har du för konstig böjning som vill se mitt barns snopp???
    Har du berättat för S och K att du vet vad det är för någon? När slutar du idag förresten?

  • Embo81
    Äldre 15 Jan 11:09
    #99

    Haha, livet suger ibland!

    Vilka fina namn ni har valt till er bebis!


    AnneiLund skrev 2009-01-14 17:07:58 följande:
    ÅåååååÖppnar i min fantasi en flaska vin, ett Amarone vin....MmmmmmmmHäller upp i ett stort glas. Skär upp några bitar mögelost som jag trycker i mig. Ser mig i spegeln, där står jag. 175 lång och 65 vältränande kilon framför mig. Hela jag luktar gott. Flytningar vet jag inte vad det är och kan inte stava till. Min stjärt är tajt och fast som en 15 årings. Sätter lite parfym bakom örat, öppnar upp min påse från Victoria Secret och glider i mina nyinköpta silkesunderkläder.....Jag är fortfarande brun från vår resa till Maldiverna...Min 3 karats sten blänker så fint på mina nyfixade händer, gnistrar precis som mina blekta tänder...DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅJUST DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRinger väckarklockan, jag fucking vaknar och inser att det bara var en DRÖM. En dröm!!!! Kvar är jag med min obefintliga ämnesomsättning, hysteriska viktuppgång och min kesoröv...ÅhhhhhhhJävla skit...
  • Fröken Planer­a
    Äldre 15 Jan 11:17

    Hahahahaha Embo, nej jag är väl inte så intresserad av att se själva snoppen egentligen. Men jag är ju nyfiken på om det är en pojk eller inte och då är det ju lättast att avgöra om man kan se snoppen på ultraljudet, begriper du väl!!

    Nej, S & K vet inte om att jag vet och så ska det förbli ända tills bebisen kommer ut. Sen tror jag nog att jag berättar det.

    Jag jobbar till 16.00 idag.

    Vill ni åxå ha spaghetti med köttfärsås när ni kommer?

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2