• Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Dec 22:47
    43466 visningar
    360 svar
    360
    43466

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 14 Jan 14:33
    #71

    Äh Gabbi

    var inte en glädjedödare nu... Ponera (töntigt ord jag vet) att du spelar på lotto för en gångs skull, bara på skoj och när du kollar lotten så inser du att storvinsten på 108 miljoner är DIN...

    Vad hade du (efter första chocken lagt sig) velat göra m pengarna. (för bövelen kvinna, tänk nu) ;)

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 14 Jan 14:34
    #72

    Gabbi, nä jag tror faktiskt itne att jag blir gravid igen, även om det stundtals ger mig panik att aldrig få uppleva hela grejen igen. Shit alltså, rys...

    Men man vet ju aldrig. Dock hade det inte kunnat bli m Daniel, för han vill inte, haha.

  • Embo81
    Äldre 14 Jan 14:39
    #73
    AnneiLund skrev 2009-01-14 11:31:39 följande:
    Åh det låter hur bra som helst!!!!Själv känner jag mig lite skrockfull, känns så tidigt att handla vagn redan nu...eller?
    Klart att det inte är för tidigt att handla vagn...skulle något skita sig så är väl vagnen det lilla?! Hör om du får lämna tillbaks den om något skulle hända... Sen är det kanske leveranstid och annat med.
  • Embo81
    Äldre 14 Jan 14:44
    #74

    Gabbi...vet inte vad hon ska få...lurigt, hmm en tjej.
    Anne, en kille
    Jag, en kille

  • 090715
    Äldre 14 Jan 14:47
    #75

    Anja 19 juli 2008 skrev 2009-01-14 14:34:33 följande:


    Gabbi, nä jag tror faktiskt itne att jag blir gravid igen, även om det stundtals ger mig panik att aldrig få uppleva hela grejen igen. Shit alltså, rys...Men man vet ju aldrig. Dock hade det inte kunnat bli m Daniel, för han vill inte, haha.
    Har egentligen inget att skiiva mer än att det är super kul att läsa dina inlägg!
    Du verkar så positv och glad!!

    Härligt!!!!
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 14 Jan 14:53
    #76

    Embo81

    Vad kul att se dina gissningar, fniss... var dom inte tvärtom mina exakt *asg*

    Men som sagt, med dig är jag superkluven. Kan se dig med både pojke eller flicka lika lätt (man brukar ju få en känsla lixom). Men jag har ju ej träffat dig

    090715
    Åh tack, vad gullig du är Är nog positiv för det mesta (förutom när jag dricker alkohol och har mens samtidigt, för då blir jag ett vrak *asg*) hehe

  • Äldre 14 Jan 15:06
    #77

    Hahahaha fasen va ni skriver!!! Helt omojligt att lasa in sig nar ni skriver sa mkt!

    Tack for alla goa tankar pa var brollopsdag!!

    Allt, verkligen allt blev perfekt in i minsta detalj pa vart brollop! Allt flot pa som en saga o ingen brakade eller sura miner (mina skiljda foraldrar mm). En sann saga!
    Ar sjukt nojda bada tva....mannen har nu insett hur mkt planering som har lagts ner pa sma detaljer o logistik......fatt mkt berom av mannen o av alla gasterna som var helt chockade over att allt verkade sa valorganiserat!

    Bara en smarre forrvirring....vi kom inte ihag om vi skulle traffa fotografen pa slottet eller pa en av fotoplatserna.....sa vi korde ivag fran slottet.....missade en kvarts fotografering men det var inga som helst problem......hahahaha

    Var ganska nervos over att jag skulle borja storlipa i kyrkan....ni vet...lattrord till tusen.....men nar ingangsmusiken borjade sa kande jag bara ett stort lugn o ett bamse leende i hela fejat! Mannen var en hel del nervos....han fick mig att ga igenom hela cermonin kl 00.30 pa natten....men inget fastnade till dagen efter.....hhihihihi men det gick bra!

    Hade en bamseoverraskning till cermonin.....vi hade bestamt solosanger....men inte fatt ordentlig kontakt med solisten....sa vi bestamde oss for att skippa det.....men sa fick jag kontakt med tjejen (17 ar o pluggar pa musikalprogrammet i Lund) 2 veckor innan men det kandes lite flytande...sa jag vagade inte oroa mannen med det.....kvallen innan sa ringer tjejen o vi pratar en stund.....sa hon skulle verkligen komma o sjunga vara solosanger....vi hade inte hort henne sjunga.
    Sa under vigselcermonin (mannen hade knappt vagat titta pa gasterna) sa star det en liten tjej o sjunger som en angel!!! Mannen blev sa klart rord anda in till margen!!! Sjukt duktig tjej!!! Masta erkanna att jag ar jakligt nojd med att jag inte gav upp om att hon skulle sjunga!

    Foton har vi bara sett nagra som gasterna har tagit....men har inte hunnit kika ordentligt......ska se om jag hinner i helgen.
    Ar jattenyfikna pa fotona som Tannus tog....vi var nere vid havet o fotade en hel del!! Ska bli sjukt kul att se fotona!!!

    Sa nu sitter jag har i varma skona Thailand o har haft 3 helt underbara veckor med sol, bad, dykning o nagra utflykter.
    Ratt skont med lite avslappning efter allt brollopsfix!

    Na nu ska jag joina mannen pa hotellrummet o dricka lite GT!!!

    KRAM tjejer!!!

  • Fröken Planer­a
    Äldre 14 Jan 15:18
    #78

    Ingenjörsbruden. Vad kul att även ert bröllop blev så perfekt som man vill ha det. Lyllo er som är i Thailand och njuter av livet. Här hemma är det grått och trist, tur att man kan drömma sig bort och fantisera om hur fantastisk även denna sommaren kommer att bli när alla bebisarna föds.
    För i min värld så finns inga kolikbarn eller mjölkstockningar!

    Anja, det finns massor med grejer jag skulle göra om jag "Ponerar" att jag vinner 108 miljoner, men det är mest standard grejer som ni åxå önskat. Men jag känner ju till min snikna gen och misstänker att jag skulle låsa mig totalt och sy en jätte madrass som jag fyllde med pengana och ligga på den så att ingen kommer åt MINA pengar. Kort sagt så tror jag att jag mår bättre av en liten mer lagom summa som 200 000:- eller nåt som jag kan spara till insatsen på mitt drömhus. Usch så tråkig jag är nu, men tyvärr så är det nog sant.

  • Fröken Planer­a
    Äldre 14 Jan 15:20
    #79

    Embo. Hur är det med förkylningen???

  • 090715
    Äldre 14 Jan 15:20
    #80

    Jag hoppar in i er tråd om det är ok?

    Ni som redan är gifta Hade ni något tal till er blivande på Bröllopet?

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2