• Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Dec 22:47
    43468 visningar
    360 svar
    360
    43468

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • AnneiL­und
    Äldre 10 Jan 11:22
    #41

    Anja!!!
    Tripadvisors rocks!!!!
    Kollar själv alltid där.
    Jag har ju genom mina år som flygvärdinna flygit ner tusentals familjer till Alcudia och aldrig stött på en missnöjd familj....men det är dyrt där. En pinnglass i kiosken gå på typ 2 Euro. Så man behöver med sig en rejäl kassa, men förutom det så är det ett paradis för barnfamiljer.

    Ni kan ju ta resan på avbetalning. eller? Det kan kännas surt att behöva betala för något i efterhand och med hög ränta dessutom men om man så gärna vill iväg och pengarna kommer lite senare så kanske det kan vara en idè?

    Kram

  • AnneiL­und
    Äldre 10 Jan 11:29
    #42

    Ja förlåt att jag har varit så himla frånvarande....
    Mitt gamla mobilnummer har jag inte längre...detta då jag lyckats med att slarva bort mitt sim-kort. Bra jobbat va?
    Önskar jag kunde säga at´t jag supit bort det, ha ha ha , men här är det en svår längtan efter vin och inte ens alkoholen kan jag ju skylla på.

    Hur mår alla?

    Embo och Gabbi, ni måste tipsa mig meeeeeeed

    Hittar ni bra sidor med billigt skrafs så hojta till. I LÖVE allt som är billigt

    Men....
    Nu har jag hittat en barnvagn som jag vill ha
    Och den är FAN inte billig
    Suck
    I dessa fucking kristider ska man inte handla så mkt dyrt. Man ska göra som vissa nadra, vinna vinster, handla på Blocket osv.
    Men näääää då, vi slår till och köper värsta datorn men en enoooorm skärm, nya mattor, nytt köksbord, en förfärlig massa tillbehör till datorn och så fucking vidare!!! Smart!!! Nu har jag 2000 kr kvar på mitt konto och det är låååångt kvar till lön. Ibland så tänker jag inte, jag bara gör.... Tror jag lider av ekonomiskdyslexi.....

    Vad gör alla idag???
    Det är lördag!!!!
    Åhhhhh
    Jag är inte alls som du skrev Anja, smal eller så...jag har gått upp snart 11 kilon och bebisen väger typ 300 gram....jag är tjock, men det blir jag alltid när jag är gravid. Har alltid gått upp dryga 30 kilon med alla mina barn.

    Tjoooohoooooo

    Fast Embo är en sån där smal liten sak...grrrr, näää inte alls avundsjuk...åååhhhhh grööön av avund!

    Sköt om er

    saknar er

    Kram

  • AnneiL­und
    Äldre 12 Jan 15:27
    #43

    Men hallååååå

    Är det ingen kvar här???
    Snyft....

  • Embo81
    Äldre 12 Jan 15:32
    #44

    Anne

    Vad är det för vagn du har hittat? blir ju nyfiken. Vi köpte vår när jag var i v 12...de sålde ut alla -08, halva priset, inte världens snyggaste, men helt ok och skulle något hända, så är det bara att lämna tillbaks. På tors är det dags för ultraljud. Har ni andra gravida fått tid ännu?

  • Flamor­a
    Äldre 12 Jan 18:43
    #45

    Anne: jag e kvar här Har inte facebook...

    Emma: Vad spännande med ultaljud. Du får berätta hur det går.

    Är kvar på jobbet, har haft utvecklingssamtal och väntar på att gå till tåget. E såååå trött, suck! Men skönt att ha många samtal avklarade!

    Följer med spänning alla gravida fruar

  • Fröken Planer­a
    Äldre 13 Jan 08:01
    #46

    Hej på er!

    Anne! Jag hittade en Brio Happy -08 på blocket. Familjen som ägde den hade köpt den i februari -08 och nu hade bebisen vuxit ur den. (Lyllo mig ) Så jag fick den för 2500.
    Jag gissar på att du ska ha en Bugaboo, Anne. Stämmer det???

    Jag har fått tid på ultraljud den 26/1. Men det var för att jag ringde och sa att jag var tvungen att få en tid så jag kunde planera mina jobbresor. Du måste lämna full rapport när du varit där!

    Väntar fortfarande besked om hur det kommer att gå med min bil under föräldrarledigheten. Men huvudsaken är att mitt jobb finns kvar när jag kommer tillbaka!

  • Fröken Planer­a
    Äldre 13 Jan 08:02
    #47

    Embo och Anne!!! Ni måste vara i vecka 20 nu!!!! Tänka att halva tiden redan passerat och nu är det bara resten kvar!

  • AnneiL­und
    Äldre 13 Jan 22:07
    #48

    Hej tjejer

    Jag ska inte ha en Bugaboo, tycker att de är så sjuuukt fula, men tydligen så jäkla inne i Stockholm... Nåja
    Jag vill ha en Teutonia
    www.teutonia.de/index.php

    En mistral S eller en Fun, med svart och vit klädsel...eller helsvart. Får se. Men alldeles för dyrt, med alla tillbehör så landar vi på minst 7500 SEK. Det är ju knas liksom.....

    Ja nu är man i vecka 20. Och på fredag i vecka 21....det går framåt.
    Vilkien vecka är du i Gabbi? Och grattis till ditt fynd, 2500!! Jävla turgubbe

    Jag har fått tid nu på ultraljud, det tog sin lilla tid men den 22:a ska vi dit...och då vet vi om det är en pojke eller en flicka man har....ååååå, shiit vad nyfiken jag är.

    Embo: Vilken vagn köpte du??? Åhhh berätta!!!!

    Flamora: Hur är det med dig??? Skaffa facebook NU!

    Anja: Lever du? Betalt din resa än? Åhhh, jag vill också resa. Läste även att du varit/är sjuk...hoppas du snart blir frisk.

    Kram Anne

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 13 Jan 23:43
    #49

    Hej hej

    åh vagnsnack, kuuul fast nu är man ju själv helt ute. Var ju skitlänge sen jag galet surfade runt hela nätet i jakt på den allra allra bästa, snyggaste o mest prisvärda vagnen. Är Bugaboo fula nu? De var ascoola på "min" tid

    Teutonia har förbättrats betydligt. De var nämligen jättefula när mina barn var bebisar. Big improvement!

    Kolla tyska ebay, där kan man fynda sprillans nya barnvagnar direkt från fabrik. Fraken för en barnvagn från tyskland låg år 2005 på ca 300 kr. Jag köpte en skitsnygg, sprillans ny vagn för sammanlagt 1200 kr fast det var ett tyskt märke, dock ett av deras ledande, jättebra.

    Tror att jag hade valt en brio eller emmaljunga om jag fått välja idag.

    Gå in på www.alltforforaldrar.se och läs i barnvagnssnacket annars. Oj vilka klippor som finns där inne. De vet allt om barnvagnars för o nackdelar

    Vet att jag hade velat att den skulle vara så nätt och lättmanövrerad som möjligt och med svängbara hjul framtill. Det hade varit det viktigaste. Fy f..n för vagnarna som inte har svängbara hjul. Höll på att bli galen till slut, hur snygg den där nya vagnen än var. Bytte till svängbara hjul, ååhh vilken lättnad det var.

    Sen måste det gå att packa en hel del på den, så att man tex kan gå o handla utan att behöva bära kassarna OCH manövrera vagnen

    Sedan vill jag gärna ha svängbart styre, så att man senare kan vända barnet framåt. Men det är ju inte nödvändigt om man har en stor, tyngre vagn, för då kommer man ändå ha velat byta t en nättare, lättare vagn långt innan det är dags att vända barnet framåt i sittande läge

    Sånt här gillar jag... hur smart som helst. man kan riktigt se hur lätt den här vagnen är att ha att göra med. Suck...

    www.babyproffsen.se/bpvideo/bpvideo.html

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 13 Jan 23:59
    #50

    Anne
    Teutonia Lambda (deras nya vagn) är stencool

    Men jag hade nog köpt en Brio Sing tror jag. Tuff som attan. drömde en hel del om en quinny förr. När Ivan skulle födas ville jag ha en Phil & Ted, fniss... (den där båda småbarnen åker tillsammans, där bebisen ligger i en liten "koja" under det äldre barnet, sååå smart och snygg och DYR)

    Men Quinny Buzz med fyra hjul och med liggdelen dreami till hade jag nog valt om jag haft råd

    www.amvina.se/quinny/images/buzz/2008/4/capri_hres.jpg

    www.amvina.se/quinny/dreami.aspx

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2