• Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Dec 22:47
    43448 visningar
    360 svar
    360
    43448

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Dec 22:48
    #1

    Tjingeling allihop...

  • Flamor­a
    Äldre 19 Dec 23:47
    #2

    Super, Anja! Tur vi har dig som fixar med sånt här

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 20 Dec 00:04
    #3

    Haha, ja ellerhur Det är tufft men någon måste ju göra det Ha så jättetrevligt imorgon

    kram

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 20 Dec 22:34
    #4

    Hade ni trevligt på er fika

    Här var det myspys... Sov superlänge, så jag var inte ens vaken när ni träffades på stan, fniss...

    Åt en låååång mysig frukost hela familjen, sedan stack maken iväg o handlade på torget med dottern och jag och sönerna städade och fixade m tvätt och dylikt. Sedan lagade maken kalkon med allt som hör till. Den blev sååå perfekt! Inte en gnutta torr utan helt perfekt saftig och såsen, ja, jag kan nog erkänna, jag gifte mig med Daniel för att han gör så jä..la, sanslöst goda såser. Har aldrig, inte på NÅGON restaurang smakat en sås lika god som de han gör.

    Så nu har jag skrutit tillräckligt... hehe

    nu ska jag krypa i säng med en bra bok med älsklingen röjer bort röran här nere.

    Önskar jag hade något godis att tugga på i sängen, suck... Tyvärr är allt sådant uppätet.

    Ni får berätta här inne om ni skvallrat om något riktigt intressant på fikan

  • labbrå­ttan83
    Äldre 21 Dec 15:47
    #5

    Hej allesammans!
    Inget skvaller från fikan här *snyft*... Själv var jag hemma och förskyld IGEN! Hinner bli frisk till jul i alla fall

    Hoppas ni alla får en god jul och ett gott nytt år!!

    Undrar hur det går för ingenjörsbruden idag...?

  • Flamor­a
    Äldre 21 Dec 19:42
    #6

    Hej!

    Tack för en trevlig fika alla som var där. Det var ju jag och de gravida Men det var trevligt och inte alls bara baby-prat. Kul att träffa Anne igen, det var ju ett tag sedan.

    Ingengörsbruden: Hoppas dagen har varit lyckad! Du får berätta allt sen.

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 22 Dec 12:19
    #7

    Åh vad avis jag blir... Önskar jag hade varit med, suck...

    Såååå länge sedan jag träffade Anne!!! Anne hur är det med dig!

    Ville ju se den lilla söta bulan på Embos magen oxå (Gabbi har berättat om den) och så ville jag ju träffa dig oxå Flamora, även om du inte är gravid

    Själv älskar jag babyprat *asg* men det är kanske inte så jätteskoj om man inte har barn eller är gravid kan jag tänka

    Idag ska jag iväg o fixa de allra sista julklapparna, sedan är det kolakokning och pepparkaksbak ikväll. Vi gjorde jansons, la in sill, fixade knäcken och slängde ihop pepparkaksdegen igår.

    Imorgon tar vi tåget t min mamma och stannar där i tre dagar. Såååå mysigt ska det bli.

    Prinsessklänningen jag skulle sy t dottern till julafton hinner inte bli klar så det har jag gett upp. Blir lagom t nyår istället, haha...

    Önskar er alla här inne en RIKTIGT mysig jul....

    Ska bli kul att höra Ingengörsbrudens bröllopsberättelse snart oxå

    Grattis, nu är du oxå fru... Då är vi väl alla gifta här inne va

    kram kram

    Anja

  • Fröken Planer­a
    Äldre 22 Dec 17:44
    #8

    Hej!

    Även jag vill tacka för en mysig frukost på stan!!!
    Det är alltid lika trevligt att träffa Er. Synd att inte alla kunde vara med.
    Labbråttan, hoppas din förkylning släpper till julafton.

    Vi är i Olofström nu och renoverar huset (Ja inte jag förståss, men S lägger ner hela sin själ i det huset, så det blir säkert jättefint) Jag har hjälpt till på mitt egna lilla sätt genom att hålla mig borta. Har varit i badhuset och bastat med syrran. Nu ska vi klä granen med pojkarna.
    Ha en riktigt HÄRLIG JUL allihop, för det ska vi ha!!!!
    Kram på er alla!

  • Flamor­a
    Äldre 22 Dec 17:56
    #9

    Anja: Jag gillar oxå baby-prat så det var inte det jag menade. Men det kunde ju lätt blivit BARA baby-prat med tre gravida, tihi.

    Idag har vi varit ute och fixat det sista (?) inför julen. Trodde att vi var klara igår, men inte då.. Imorgon ska vi ha jul här hemma med pappa och syrran och på julafton blir det med min släkt (mammas sida då). K:s familj träffar vi på annandagen. Tur att hans föräldrar fortfarande är gifta annars hade alla juldagarna gått åt, pust!

    God Jul allihop! Hoppas vi kan ses snart igen!
    Kram

  • Embo81
    Äldre 22 Dec 18:06
    #10

    Hej hopp alla små tomte-Nissor! Nu har jag oxå hittat hit.

    Tack för fikat, det var trevligt och jag hoppas att vi snart kan träffas igen. Flamora: Hopppas att det inte blev för mycket bebbis-prat. Jag har varit den bland våra kompisar som alltid suttit och lyssnat på alla andra och tyckte att det varit sådär...så säg till om det blir för mycket! Är fortfarande totalt allegrisk mot när folk prata om sina förlossningar...jobbar man med det så vet man ju lite hur det går till bakom kulisserna och det är väldigt vanligt att det inte stämmer med vad mamman säger.

    Ingenjörsbruden!!!! Berätta hur er dag var! Bilder med tack!

    Ha en riktigt god jul på er allihopa!

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2