• lundgr­en
    Äldre 15 Dec 11:41
    19992 visningar
    82 svar
    82
    19992

    växjö brudar låt oss hjälpas åt

    Tänkte starta upp en tråd för oss i växjö trakten!

    Vi ska gifta oss i maj och jag har väl kommit halv vägs med planeringen.

    Tänkte vi kunde tipsa varandra och kanske hjälpas åt med inköp och beställningar. Tullen på vissa sidor kan ju vara ganska rejäl.
    Hör av er

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 12:11
    Kul att se er växjöbrudar;)

  • Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt
  • GiJa
    Äldre 1 Mar 09:30
    #71

    Var i Växjö igår, hann med flera affärer bl a Nordlunds så tack för tipsen. Idéskrädderiet har ju ett fantastiskt utbud men kan ändå inte bestämma mig så nästa helg ska jag kolla runt i Sthlm.

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 1 Mar 18:00
    #72

    lycka till!

  • Hellef­lundra
    Äldre 4 Mar 12:30
    #73

    mm du hittar tyvärr inga av de danska märkerna i Växjö. Antingen fâr du ta dig en runda ner till Malmö el. dyl. eller kolla om du kan köpa frân deras hemsida. Bruuns Bazaar & Marlene Birger fanns tidigare i en liten affär bredvid Guldrosen men har ingen aning om den lyckades klara sig. Det är som sagt tyvârr mest Lindex och Kapp Ahl som säljer i V-ö..

  • pearlg­irl
    Äldre 6 Mar 14:33
    #74

    Jag var inne på Singoalla idag och de hade 50% rabatt på alla slöjor och skor! Så jag passade på att köpa mig en slöja från Nixa. Kostade bara 249:- efter rabatten

    Så kika in där om ni behöver slöja eller skor! Vet inte hur länge de har kvar erbjudandet.

  • Macecr­ush
    Äldre 9 Mar 21:35
    #75

    Funderar lite på det här med hår.. Vilka salonger är bra på uppsättningar i stan utan att vara svindyra??

  • lundgr­en
    Äldre 11 Mar 09:42
    #76

    macecrush:
    tror dom flesta ligger på ganska samma priser
    men det kan också bero på hur avancerad uppsättning du vill ha
    Har dock inte hört om ngn som tar timpriser

  • Macecr­ush
    Äldre 11 Mar 17:31
    #77
    lundgren skrev 2009-03-11 09:42:49 följande:
    macecrush:tror dom flesta ligger på ganska samma prisermen det kan också bero på hur avancerad uppsättning du vill haHar dock inte hört om ngn som tar timpriser
    Usch.. det hoppas jag verkligen inte ;) Var inne på people och de skulle ha 2800 för bara hår med en konsultation... Tyckte det var lite väl saftigt, hade bara tänkt ha en enklare halvuppsatt frisyr.
  • primul­akarls­son
    Äldre 11 Mar 19:36
    #78

    Såg på plus förra året om det här med frisyrer Man ska säga fest inte bröllop. Det är dyrare med bröllopsfrisyr än fäst. Kan skilja upp mot 1000 kr. Och det är samma frisyr. Detta var bara ett litet tipps.

  • lundgr­en
    Äldre 12 Mar 17:20
    #79

    testa barberaren istället!
    ligger brevid skåres

  • Macecr­ush
    Äldre 14 Mar 14:14
    #80

    Tack! Skall prova det istället =)

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 14 Mar 19:53
    #81

    Klippday har timpris och tar 500:- i timmen. då ingår provuppsättning.

  • vickan­ochemi­l
    Äldre 14 Mar 21:07
    #82

    Vart ska ni sminka er i Växjö?

Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt