• lundgr­en
    Äldre 15 Dec 11:41
    19998 visningar
    82 svar
    82
    19998

    växjö brudar låt oss hjälpas åt

    Tänkte starta upp en tråd för oss i växjö trakten!

    Vi ska gifta oss i maj och jag har väl kommit halv vägs med planeringen.

    Tänkte vi kunde tipsa varandra och kanske hjälpas åt med inköp och beställningar. Tullen på vissa sidor kan ju vara ganska rejäl.
    Hör av er

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 12:11
    Kul att se er växjöbrudar;)

  • Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt
  • pearlg­irl
    Äldre 17 Feb 19:46
    #61

    Vilken frisör rekommenderar ni i stan? Vill gärna ha nån som gör både hår och make up till ett vettigt pris. Har ni några tips?

  • lundgr­en
    Äldre 20 Feb 11:07
    #62

    christinas skrädderi tror jag det andra heter som ligger jämte!!

    testa salong gränslös- tror dom ska kunna göra både och men vet inte hur bra dom är

  • frkhum­la
    Äldre 23 Feb 13:19
    #63

    Är det någon som har tips på var man hittar en duktig och prisvärd florist i Växjö? Vet inte vad jag vill ha för typ av bukett så det måste vara någon med erfarenhet och en hel del idéer själv. Var beställer ni era blommor?

  • Liljan­79
    Äldre 23 Feb 13:54
    #64

    Är det nån som funderat på att kolla med typ john bauer gymnasiets floriser om de kan göra en brudbukett? lärarna måste väl över vaka så det inte går åt skogen...

  • Macecr­ush
    Äldre 26 Feb 16:59
    #65

    Undrar också över det där med blommor. Har alltid köpt mina på öhmans handelsträdgård, men de stänger i juli och jag gifter mig i augusti =( funderade med på frisörsskolan men de har ju inte heller öppet på sommaren..

  • lundgr­en
    Äldre 26 Feb 17:41
    #66

    jag rekommenderar asta interflora i tegnergallerian!!
    Dom gör sjukt fina dekorationer!!!!

    Har bara sagt ungefär vad jag vill ha sen får han fria händer- vet att dom är duktiga.

  • GiJa
    Äldre 26 Feb 17:53
    #67

    Är ingen Växjöbrud men bor i Kalmar och funderar på att åka till Växjö på lördag för att titta på klänning. Idéskrädderiet tänkte jag besöka men jag vill gärna ha tips på andra affärer med spännande kläder/klänningar/tunikor/två-delat för jag kommer inte att ha en lång vit klänning när jag gifter mig utan en kort, typ till knäna, gärna i färg. Har sett att en affär i Växjö säljer Stig Lunds kläder men fick höra idag att affären upphört, Nordlunds, stämmer det? Gärna danska märken som Marlene Birger, Bruuns Bazaar, Naja Munthe och Karen Simonsen...

  • GiJa
    Äldre 27 Feb 15:36
    #68

    Ingen växjöbo här inne som kan komma med lite tips?

  • Macecr­ush
    Äldre 27 Feb 22:26
    #69

    Är nog tyvärr lite tunnt på det området i Växjö. Nordlunds har lagt ner och vi har mest kedjor när det gäller kläder, typ h&m, gina, lindex mfl, så det är nog lättare att hitta något i Kalmar... Möjligtvis så kan du kanske hitta något på drezza drezza.jetshop.se/ beroende på vad du letar efter.

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 1 Mar 09:19
    #70

    igår var jag inne på Nordlunds, och även om jag inte känner till de märken du skriver om kan jag i alla fall berätta att de har ganska mycket kläder kvar! butiken är full faktiskt. och det är halva priset på allting så kanske man kan fynda =)

Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt