• lundgr­en
    Äldre 15 Dec 11:41
    19997 visningar
    82 svar
    82
    19997

    växjö brudar låt oss hjälpas åt

    Tänkte starta upp en tråd för oss i växjö trakten!

    Vi ska gifta oss i maj och jag har väl kommit halv vägs med planeringen.

    Tänkte vi kunde tipsa varandra och kanske hjälpas åt med inköp och beställningar. Tullen på vissa sidor kan ju vara ganska rejäl.
    Hör av er

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 12:11
    Kul att se er växjöbrudar;)

  • Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt
  • lundgr­en
    Äldre 28 Jan 09:41
    #51

    tyvärr kostar det nästan lika mycket att hyra som att köpa märkte vi.
    Men rekommenderar inte singoalla- de gånger man har varit inne har hon som äger butiken varit fruktansvärt otrevlig, hälsar inte, undrar inte om man behöver hjälp, har ingen kunskap om sitt sortiment.
    Bättre att du kollar ide´skrädderiet.

  • frkhum­la
    Äldre 28 Jan 11:59
    #52

    Jag kan bara instämma med lundgren angående Singoalla. När jag var där och tittade fick jag väldigt dåligt bemötande. Tyckte också att klänningarna var ganska slitna och tråkiga, syntes ganska tydligt att de varit använda tidigare osv. Inget att rekommendera alltså.

    Tyvärr tror jag inte att det går att hyra klänning på Idéskrädderiet däremot har de en del prisvärda klänningar som man inte blir ruinerad av. Där är det också riktigt bra service och trevlig personal.

  • pearlg­irl
    Äldre 28 Jan 21:00
    #53

    Jag kan också rekommendera Idéskrädderiet. Vi bokade tid där för att prova och fick jättemycket hjälp och Viveka som har det är verkligen jätteduktig. De har klänningar i olika prisklasser och självklart har jag fallit för en klänning i den övre prisklassn

  • Boobi
    Äldre 29 Jan 09:07
    #54

    Tack för svaren..jag var faktiskt på singoalla när jag letade balklänning för 13 år sen & upplevde exakt samma som ni skriver, men jag tänkte att de kke hade ändrat sig..

    Det bästa är nog att köpa en i alla fall

  • lundgr­en
    Äldre 29 Jan 09:46
    #55

    tror att ide´skrädderiet hyr ut också!!

    Jag fick mina klänningar igår- är en del småändringar jag vill göra men det får jag ta med en sömmerska här hemma:)

    Som sagt ska ni beställa kinaklänningar så beställ hem tygprover, är väldigt stor skillnad på färg ock material!!!

  • lundgr­en
    Äldre 12 Feb 09:34
    #56

    nu börjar det närma sig tjejer!!!

    Den andra maj ligger ju precis runt hörnan...
    Börjar få lite smått panik- trodde att jag hade allt färdigt men nej då
    Vi har hunnit ändra oss tjugo gånger om maten och drickan och dekorationerna är vi inte överens om. Hade varit enklare om jag fick fixa själv ha ha.

  • primul­akarls­son
    Äldre 15 Feb 20:40
    #57

    Hej alla brudar. Nu har vi köpt vigselring. Hur har det gåt för er?? Jag har en fråga. Vet någon av er något stelle som syrupp kläningar?? Det ska inte kosta flera hundra utan kanske mellan 200-250. Jag har ju ingen sådandär stor vandlig klänning utan e iten med 2 lager. Vet ni något stelle som kan passa?

  • lundgr­en
    Äldre 16 Feb 16:43
    #58

    ledsen men för att sy upp en klänning även enkel får du nog räkna med över 4000 kr.
    Enda chansen är kina företagen

  • primul­akarls­son
    Äldre 17 Feb 06:54
    #59

    nenej jag menar inte sy upp en ny kläning. Jag har en klänning men förlång. Jag behöver bara legga upp den. den är lite lång. Hänger i sovrummet.

  • Macecr­ush
    Äldre 17 Feb 14:40
    #60

    Skrädderi1 på kungsgatan är bra, men vet inte vad det skulle kosta, men byxor ligger på 100kr. Kom precis på att det ligger ett skrädderi till längre ner på gatan, men tyvärr inte vad det heter... *minnesblockad*

Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt