• lundgr­en
    Äldre 15 Dec 11:41
    20000 visningar
    82 svar
    82
    20000

    växjö brudar låt oss hjälpas åt

    Tänkte starta upp en tråd för oss i växjö trakten!

    Vi ska gifta oss i maj och jag har väl kommit halv vägs med planeringen.

    Tänkte vi kunde tipsa varandra och kanske hjälpas åt med inköp och beställningar. Tullen på vissa sidor kan ju vara ganska rejäl.
    Hör av er

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 12:11
    Kul att se er växjöbrudar;)

  • Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt
  • primul­akarls­son
    Äldre 18 Jan 20:38
    #31

    Hej, Ska någon av er på messan den 1 feb? Den ska vara på folkhögskolan. Jag fundrar på att ta mig dit. Kan ju vara roligt att titta lite.

    sockersmulan
    Jag är nöjd med klänningen och de var bra att ha och göra med både via mail och telefon.

  • född 75
    Äldre 18 Jan 22:10
    #32

    Hej är ny här!
    Bor 3 mil från Växjö.Jag friade till min blivande förra året.
    Vår ekonomi har och är inte den bästa för ett bröllop just nu,så vi tänkte åka snålsjuts på mina föräldrar.De ska fira sina födelsedagar utomlands i Spanien i okt i år.De ska bjuda barn och barnbarn ca 14 pers i en vecka.Jag ser detta som en ett ypperligt tillfälle att göra slag i sak.Vad tycker ni?.Ingenting är bestämmt ännu!

  • molnis
    Äldre 18 Jan 22:41
    #33

    ok, då förstår jag hur det ligger till. En arbetskamrats pappa kanske ska viga oss. Men är inte heller via kommunen. Men förstod det som att även andra kontaktar honom för vigslar ibland å han ställer alltid upp typ. (Detta är på min hemort då). Menh tänkte att det borde finnas sånna även i växjö. Typ som den din bekant kände. Men det kanske inte är någon som ställer upp för vem som helst?

    Men ska föra infon vidare till min bror, tack!


    lundgren skrev 2009-01-18 15:58:02 följande:
    molnis:Enligt växjö kommun får man inte boka en vigselförrättare innan man har gjort hindersprövningen. Problemet är att hindersprövningen bara gäller fyra månader.Och enligt en ny bestämmelse ska dom bara ha en vigselförrättare per dag enligt schema, så har man otur så hinner dom inte åka ut till vigselplatsen om man inte vill gifta sig i rådhuset.Vi hade en bekant som kände ngn som ska viga oss
  • Hellef­lundra
    Äldre 19 Jan 10:57
    #34

    lundgren: du fâr väligt gärna höra dig för till de DJs du känner till och maila mig om du hittat nâgot intressant! (De behöver ha utrustningen själva)
    1500 lâter billigt, hos vem är det?

    ska ocksâ sätta igâng och kolla catering-firmorna. De flesta har liknande menyer att erbjuda som inte alltid känns sâ spännande sâ jag hoppas de är flexibla efter ens önskemâl..

  • salome­199
    Äldre 19 Jan 11:10
    #35

    Ja är från Stockholm men min fästman är från Växjö. Vi gifter oss i Härlövs kyrka 29 augusti med festen på teleborgs slott.
    om ni har tips om fotograf som även kan dokumentera under festen så tar jag gärna emot det. Vi hittade en men den kostar 12.000...
    ven tips om DJ är intressant!

  • salome­199
    Äldre 19 Jan 11:31
    #36

    Jag undrar också om ni har något tips på var man ska sova på bröllopsnatten. Vi vill inte sova på Teleborgs slott med alla gäster.
    Jag vill ehller helst inte sova mitt i stan, utan hellre en bit utanför, där det är grönt och fint!

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 19 Jan 11:34
    #37

    salome199: sov på villa gransholm kanske? =) www.villagransholm.se

    tips på fotograf till billigare pris (maila o fråga) www.robbe.se

    en som kan fixa dj med utrustning (maila om pris där också):
    www.activesound.se

  • Hellef­lundra
    Äldre 19 Jan 11:40
    #38

    Salome199: 12000 lâter rimligt om ni vill ha heldagsdokumentation. Vill du ha billigare fâr du du nog söka en hobbyfotograf

    lundgren; jag sâg mitt tidigare inlägg blev missvisande, sista frâgan var om din frisör inte dj sâklart :)

  • pearlg­irl
    Äldre 19 Jan 21:08
    #39

    frkhumla: Vi ska ha festen på Evedals Värdshus.

    Helleflundra: Tack för tipset! Jag har precis mailat med Emeli och precis som du säger gör hon inte dokumentation vid vigseln som jag hade önskat. Daniel K Johansson var upptagen den dagen vi gifter oss och M Studio tycker jag är alldeles för dyr. Så jag ska leta vidare eller klura lite till på Emeli.

    Tar också gärna emot tips på nån bra frisör till vettigt pris där man även kan bli sminkad. Nån som vet nån bra?

  • pearlg­irl
    Äldre 19 Jan 21:10
    #40

    Förresten, är det nån som vet om det kostar något att gå på den bröllopsmässan på S:t Sigfrid den 1 feb?

Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt