• lundgr­en
    Äldre 15 Dec 11:41
    20025 visningar
    82 svar
    82
    20025

    växjö brudar låt oss hjälpas åt

    Tänkte starta upp en tråd för oss i växjö trakten!

    Vi ska gifta oss i maj och jag har väl kommit halv vägs med planeringen.

    Tänkte vi kunde tipsa varandra och kanske hjälpas åt med inköp och beställningar. Tullen på vissa sidor kan ju vara ganska rejäl.
    Hör av er

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 12:11
    Kul att se er växjöbrudar;)

  • Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt
  • lundgr­en
    Äldre 17 Jan 09:57
    #21

    Snart är mina klänningar färdiga, har sett dom sista ändringarna så dom skickas när som helst:)

    Kul att se att vi blivit fler brudar här:)

    Helleflundra:

    Känner lite dj:s men alla kör inte bröllop, kan höra mig lite för om du vill?

    Pearlgirl: Daniel J Karlsson rekommenderar jag också

  • lundgr­en
    Äldre 17 Jan 10:01
    #22

    har ngn tips på bra catering?
    Ska göra det mesta själv men måste ta den varma maten utskickad då det inte finns möjlighet att stå och laga mat till för 100 pers i lokalen vi ska vara i

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 17 Jan 12:26
    #23

    lundgren: vi hade en stor nyårsfest och beställde då från caféboden i Rottne. han fixade mat och uppläggning, han lämnade och hämtade grejerna själv. mycket fint, gott och bra pris!

    Kök 11 däremot hade lovat men ställde in... och de andra företagen hade inte öppet på nyår.

  • Snowcl­oud
    Äldre 18 Jan 12:18
    #24

    lundgren:
    Jag håller med Bröllopsdrömmaren. Mina kompisar och jag har haft catering från Caféboden i Rottne vid flera fester och alltid varit jättenöjda. www.cafeboden.se

  • lundgr­en
    Äldre 18 Jan 12:24
    #25

    tack för tipset!
    Har precis mailat dom och inväntar svar!!:)

  • Äldre 18 Jan 12:25
    #26

    jättefin klänning! funderar också på att beställa därifrån, de har mkt fint!


    primulakarlsson skrev 2009-01-13 18:31:44 följande:
    e. Moste bara skriva att jag fick min klänning idag från www.bridaloutlet.se/ och den satt så bra den någonsin kan göra. Gud vad glad jag är. Finns bild i galleriet.
  • molnis
    Äldre 18 Jan 12:28
    #27

    Min bror ska gifta sig utanför växjö nästa år (hovmantorp). Men är inte därifrån. Ska ha borglig vigsel och hellst på stället de ska vara. Verkar som det verkar vara lite svårt att få till det med kommunens vigselförättare. Någon som har tips på någon som gör detta?=)

    Ursäkta att jag "lånar" er tråd med kändes som ni kanske kan hjälpa mig=)

  • Bröllo­psdröm­maren
    Äldre 18 Jan 14:10
    #28

    har ni bokat uppsättning hos frisörer i Växjö ännu? hur mycket får ni betala i så fall?

  • lundgr­en
    Äldre 18 Jan 15:58
    #29

    molnis:

    Enligt växjö kommun får man inte boka en vigselförrättare innan man har gjort hindersprövningen. Problemet är att hindersprövningen bara gäller fyra månader.

    Och enligt en ny bestämmelse ska dom bara ha en vigselförrättare per dag enligt schema, så har man otur så hinner dom inte åka ut till vigselplatsen om man inte vill gifta sig i rådhuset.

    Vi hade en bekant som kände ngn som ska viga oss

  • lundgr­en
    Äldre 18 Jan 15:59
    #30

    Bröllopsdrömmaren:

    Har bokat tid med min "vanliga" frisör och hon sa ca 1500:-

Svar på tråden växjö brudar låt oss hjälpas åt