• Pentan
    Äldre 28 Nov 09:49
    2228 visningar
    10 svar
    10
    2228

    Vilket datum ska vi välja för vårt bröllop??

    Det finns ju för och nackdelar med alla årstider.
    Men dessa är på tapeten:

    11 april 2009
    15 agusti 2009
    19 september 2009
    26 september 2009

    Vad tycker ni??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-28 10:02
    Tack för era svar!
    Bor i Sthlm och har hittat "vår" festlokal i Sollentuna, dessa datum är lediga då.

    Vill inte att folk ska vara borta på semester och vill gärna fira en månad då inte "alla" gifter sig. Men aug har många fördelar.
    Är redan ganska långt kommen i planeringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-01 12:44
    Åh vad nervöst det är att göra en bokning! Det blir så defentivt, tänk om något bättre kommer...?

    Men det blir nog den 5 aug 09, ska bara dubbelkolla att min catering kan samt fotograf och konditor.

    Shit vad nervöst!!

  • Svar på tråden Vilket datum ska vi välja för vårt bröllop??
  • 27juni­2009
    Äldre 28 Nov 09:53
    #1

    Om du är en sån som vill planera, kolla, fixa, fundera, pyssla osv så hade jag rått dig att ta tidigast i september. Det tar tid med bröllopsplanering. Visst kan man fixa det till april, men de hänger som sagt på hur mycke du vill fixa med o så såklart på om kyrka o lokal e lediga. ofta bokas ju sånt väldigt lång tid innan

  • August­i2010
    Äldre 28 Nov 09:57
    #2

    Var bor ni? 11 april är lurigt norr om Stockholm om ni inte vill riskera vår-snö. April är ju den månad när det kan vara allt från vinter till sommarvarmt. September likaså, det kan vara jättefin sensommar eller strålande höstdag, men likagärna regn och blåst. Jag skulle gissa på att det säkraste rent vädermässigt är augusti. Även om det inte blir en strålande sommardag så lär det inte vara snålblåst och ruggigt à la svensk vinter. Och det är inte mitt i semestertider heller.

    Fördelen med att inte hålla bröllop mitt i sommaren är, förutom att ni inte gör som alla andra, att man slipper de sista förberedelserna mitt i semestern. Men jag tror ändå att det mesta kommer att vara klart ett tag innan.

  • MulleN­uh
    Äldre 28 Nov 09:58
    #3

    jag hade kört på april.. Ofta fint och mysigt vårväder då!

  • Soon and very soon
    Äldre 28 Nov 10:01
    #4

    11 april!

  • Miafia­hallon­fjärt
    Äldre 28 Nov 10:08
    #5

    också april så har ni sommaren som nygifta och kan njuta av den istället för att bara planera börllop hela sommarne inte lika vanligt med aprilbröllop heller så lite roligt

  • Wiimii
    Äldre 28 Nov 10:22
    #6

    Är inte 11 april påskafton nästa år? Kanske är många borta då?

  • Pentan
    Äldre 28 Nov 10:23
    #7

    Jag vet inte - men det kan nog stämma... Inte så bra, bättre tidigt i maj då?


    Wiimii skrev 2008-11-28 10:22:37 följande:
    Är inte 11 april påskafton nästa år? Kanske är många borta då?
  • MulleN­uh
    Äldre 28 Nov 10:24
    #8

    Varför kan ni inte ta påsk?? Iaf pingst är ju superpoppis att gifta sig på..

  • Pentan
    Äldre 28 Nov 10:27
    #9

    Ioförsig...


    MulleNuh skrev 2008-11-28 10:24:30 följande:
    Varför kan ni inte ta påsk?? Iaf pingst är ju superpoppis att gifta sig på..
  • MulleN­uh
    Äldre 28 Nov 10:29
    #10
    Pentan skrev 2008-11-28 10:27:00 följande:
    Ioförsig...
Svar på tråden Vilket datum ska vi välja för vårt bröllop??