• ullis3­3
    Äldre 17 Nov 09:01
    4240 visningar
    32 svar
    32
    4240

    Någon som planerar för 2010?

    HEJ! Jag är ny här inne jag och min sambo har lite smått börjat planera för 2010, inget datum bestämt men ialla fall att det är dags nu, vi firar 15 år ihop 2010.
    Vi är ute i god tid så att vi hinner spara pengar och tänkte att om vi bestämmer oss för ett år ialla fall så får man lite mer press att faktiskt börja spara,vi har pratat många år om detta och skojar alltid om att det kommer att bli ett välplanerat bröllop.

  • Svar på tråden Någon som planerar för 2010?
  • Tattoo­82
    Äldre 17 Nov 09:11
    #1

    Jag hoppas också på bröllop 2010! Har tänkt fråga sambon om det på julafton.

    Det finns en 2010-tråd men de verkar ha hängt ihop ett tag redan. Vore kul med en till för oss "nya"!

  • Newlim­its
    Äldre 17 Nov 12:15
    #2

    Jag planerar också! vill vara ute i god tid!
    Skall faktiskt åka och titta på en ev festlokal nästa helg. Hoppas den är bra, ser undebar ut på bilderna.

  • Tattoo­82
    Äldre 17 Nov 17:07
    #3

    Ja, planerandet är ju halva nöjet! Kan man dra ut på länge. Behöver man inte ta allt på en gång så man hinner tröttna heller!

  • garage änka
    Äldre 17 Nov 20:09
    #4

    Jag ska också gifta mej 2010. Men jag har valt att inte gå med i den andra tråden för att de verkar sååå tajta och har som sagt följts åt ett bra tag.
    Det är ju bara hur kul som helst att kunna planera på lång tid, dels ekonomiskt känns det som sen kan man ändra sej också - ingen tidspress direkt..

  • Äldre 17 Nov 20:14
    #5

    Hej!

    Här är en till som planerar så smått för 2010!
    Är inte förlovad än, men min sambo har hintat lite om frieri inom en inte alltför avlägsen framtid iaf, hihi. Har börjat fundera lite över månad, plats och sånt..

    Garage änka: Håller med dig om att det känns skönt att planera i så god tid ekonomiskt sett. Har kollat lite på planeringsfunktionen här på BT och insett att det nog lätt skenar iväg.. Nice att ha tid att spara, alltså.

    Hur långt har ni andra kommit i planerandet?

  • Felici­asMamm­a
    Äldre 17 Nov 20:17
    #6

    Vi förlovar oss nu i december, blir bröllop förhoppningsvis i december 2010.
    Har redan börjat planera, vi valde om 2 år så vi hinner spara pengar.

  • Äldre 17 Nov 20:47
    #7

    Har också börjat lite smått planera inför bröllop sommaren 2010....på västkusten...

  • MissKi­tten
    Äldre 17 Nov 20:53
    #8

    Då kan jag också passa på att gå med i den här tråden, nykomling som jag är här på BT. Vi förlovade oss i september 2009 och planerar bröllop 2010 som läget är nu. Vill inte känna stress plus att får man tid att spara pengar till bröllopet och allt det där. Just nu har det varit lite för mycket annat i våra liv och vi kan behöva varva ner lite, men ändå ha bröllopstanken i bakgrunden. Stad har vi bestämt och det är nog ett september-bröllop siktar vi på.

  • August­i2010
    Äldre 17 Nov 21:08
    #9

    Här är en till! Jag är ganska ny här, men tycker inte heller om att hoppa in som ny i en tråd med femtioelva inlägg...

    Siktar som synes på augusti 2010, har varit förlovade sedan 2006, men jag har pluggat och nu har vi nyligen fått barn. Annars skulle det nog ha blivit den här sommaren. Men man vill ju spara lite på det goda, nu njuter vi av vår underbara dotter, och vill inte ställa till med bröllop mitt i allt det här nya. Dessutom vill vi gärna att dottern ska vara tillräckligt stor för att vara brudnäbb =)

    Vi har tittat runt lite på ställen för festen, men inte hittat något som känns helt rätt, så nu har vi utökat sökradien till grannstaden =) Ska kolla på ett ställe som verkar lovande i januari. Annars har vi inte kommit särskilt långt. Tror att vi kommer lägga det lite på is när vi väl har bokat festlokal och kyrka. Det kan nog bli lite mycket att ha detta i huvudet varje dag i nästan två år... Men har man datum och lokaler spikade kan man koppla av och bara njuta av tanken ett tag.

  • Im yours
    Äldre 17 Nov 21:18
    #10

    Anmäler mig oxå. Vi gifter oss Nyårsafton- 2010. Vi hoppas på stora snöflingor. En hejdundrade fest, med massor av marshaller, o ljus. Ha det fortsatt bra, o lycka till.

Svar på tråden Någon som planerar för 2010?