• Vill nu
    Äldre 11 Nov 21:31
    60178 visningar
    442 svar
    442
    60178

    Bröllop Umeå 2009 fortsätter...

    Eftersom jag såg att vår gamla tråd stängts, startar jag en ny och hoppas vi kan fortsätta här!

    Den gamla tråden hittas på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3037614.html

  • Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...
  • Vill nu
    Äldre 11 Nov 21:33
    #1

    Hur har det gått för er i klänningsprovandet? Ni som var på Högtidskläder, vad tyckte ni?

    Jag var dit i dag, och i ärlighetens namn, så tyckte jag det var skitdåligt! Hon hade 2 klänningar i min storlek, och var allmänt snorkig, och talade om att "så är det när man gifter sig på fel årstid"... Lite besviken är jag allt, men ser fram emot bättre bemötande på Änglalikt på lördag!

  • 010809
    Äldre 12 Nov 20:18
    #2

    Jag var på högtidskläder i fredag.. i min storlek fanns det säkert 7-8 klnningar.. men inte så mycket som var intressant.. de får ju inte in 2009 års klänningar för än i januari.. det är riktigt dåligt att det ska vara så säsongsberoende!

    att hon är lite snorkig har jag hör flera gånger förut.. å nu med egen erfarenhet så kan man väl säga att hon inte är något charmtroll, men trodde det skulle vara värre endå..

    Atelj A&K har fått in 2009s klänningar, men bemötandet tycker jag inte var så mycket bättre..

    Hoppas det blir trevligare på änglalikt för dig!! du får berätta om du hittar nått *nyfiken*

  • Vill nu
    Äldre 12 Nov 20:21
    #3
    010809 skrev 2008-11-12 20:18:52 följande:
    Jag var på högtidskläder i fredag.. i min storlek fanns det säkert 7-8 klnningar.. men inte så mycket som var intressant.. de får ju inte in 2009 års klänningar för än i januari.. det är riktigt dåligt att det ska vara så säsongsberoende!att hon är lite snorkig har jag hör flera gånger förut.. å nu med egen erfarenhet så kan man väl säga att hon inte är något charmtroll, men trodde det skulle vara värre endå.. Atelj A&K har fått in 2009s klänningar, men bemötandet tycker jag inte var så mycket bättre.. Hoppas det blir trevligare på änglalikt för dig!! du får berätta om du hittar nått *nyfiken*
    Jaha, de har redan fått dem? Hon på Högtidskläder sa att inga fick klänningarna för januari!
    Har du hittat nån klänning än då?
  • 010809
    Äldre 12 Nov 20:41
    #4

    nja, då har hon nog inte riktigt koll.. för jag frågade på A&K eftesom högtidskläder sagt att de fick in dem så sent.. men A&K fick prov på 2009 redan i sommras.. (hur det nu kan räknas som 2009 mitt i sommaren 2008)

    nej, absolut inte.. jag har provat 5 klänningar totalt.. vet inte alls vad jag vill ha för modell å så..behöver prova mycket mer innan jag vet..det är så svårt, de man tycker är fina på nätet kanske inte passar min kroppsform alls.. vet du vad du vill ha för modell?

    men av de få jag provat blev jag förvånad över hur tunga de var och svåra att röra sig i.. =/

  • Vill nu
    Äldre 12 Nov 20:59
    #5
    010809 skrev 2008-11-12 20:41:17 följande:
    nja, då har hon nog inte riktigt koll.. för jag frågade på A&K eftesom högtidskläder sagt att de fick in dem så sent.. men A&K fick prov på 2009 redan i sommras.. (hur det nu kan räknas som 2009 mitt i sommaren 2008) nej, absolut inte.. jag har provat 5 klänningar totalt.. vet inte alls vad jag vill ha för modell å så..behöver prova mycket mer innan jag vet..det är så svårt, de man tycker är fina på nätet kanske inte passar min kroppsform alls.. vet du vad du vill ha för modell? men av de få jag provat blev jag förvånad över hur tunga de var och svåra att röra sig i.. =/
    Jag har ju min bild av en axelbandslös klänning med släp och korsettsnörning, men som du säger, det man tycker är fint är ju ingen garanti att man passar i det! Lite jobbigt när man fått en bild i huvudet, för den drömklänningen existerar nog inte... Och i huvudet sitter den ju så klart som en smäck!
    Ja, de två hon hade som jag fick prova var verkligen supertunga! Man får styrke- och konditionsträna lite innan om man ska orka dansa hela natten i en sån där!
  • 010809
    Äldre 13 Nov 12:56
    #6

    korsettsnörning vill jag oxå ha, det är lite mer generöst mot figuren.. så man inte står med en förliten klänning när det är dax =) sedan vill jag nog ha den i taft.. men hade man bara haft två val att göra hade det ju varit lätt =)

    Ne, det kan vara svårt att hitta.. men jag tror det löser sig, man känner nog när man tar på sig den det blir =)

    haha, ja tur jag har många månader på mig att träna =P

  • Havsro
    Äldre 13 Nov 23:44
    #7

    Så det var hit ni tagit vägen..märks att det var ett tag sen man var inne..he he

    Hoppas det går framåt för alla planerande brudar! :D

  • Umbraz
    Äldre 14 Nov 19:17
    #8

    Hej alla!
    Blev så paff när jag såg att tråden stängts. Tur att "vill nu" ser till att den fortsätter, :)
    Har ju tidigare berättat att jag vill förändra mitt färgtema. Först var jag ju helt inne på orange. Men nu lutar det åt brunt och lime och lite vitt tror jag. Trots att jag arbetat som florist de senaste 10 åren är jag helt handfallen när det gäller min bukett. Jag har varit så inställd på det oranga att nu när jag känner att jag måste ändra färgvalet så blir det bara blankt. Jag vet inte ens vilka blommor jag vill ha.
    Brunt är ju lite knivigt. Trollhassel får det bli och sen måste jag kanske leta efter något torkat, någon frökapsel av något slag. Jag måste leta bilder på nätet känner jag.
    Hur resonerar ni, har ni samma färg på inbjudningskorten som i bukett och färger på kläderna?

  • Umbraz
    Äldre 14 Nov 19:24
    #9

    Hej, jag var också på Atelje A&K för en tid sen och blev inte heller särskilt imponerad, det kändes som om jag inte blev tagen på allvar. Hon visade som inte några klänningar för mig, utan stod mest bara där. Jag är ju helt novis när det gäller klänningar överhuvudtaget, så jag behöver massor av hjälp. Jag har nollkoll när det gäller klänningar och det sade jag oxå, men det var ändå inte som att hon engagera sig fullt ut.
    Jag struntar i att gå i butiker här uppe, jag far ner till Stockholm istället. Man blir så ledsen när man glad i hågen tror att man ska hitta sin drömklänning, och så kommer man in i en butik som man får dåligt bemötande i. Då grumsas alla förhoppningar och man blir ju rädd rentutsagt. Varför är det så snorkiga människor som har bröllopsbutiker?


    010809 skrev 2008-11-12 20:18:52 följande:
    Jag var på högtidskläder i fredag.. i min storlek fanns det säkert 7-8 klnningar.. men inte så mycket som var intressant.. de får ju inte in 2009 års klänningar för än i januari.. det är riktigt dåligt att det ska vara så säsongsberoende!att hon är lite snorkig har jag hör flera gånger förut.. å nu med egen erfarenhet så kan man väl säga att hon inte är något charmtroll, men trodde det skulle vara värre endå.. Atelj A&K har fått in 2009s klänningar, men bemötandet tycker jag inte var så mycket bättre.. Hoppas det blir trevligare på änglalikt för dig!! du får berätta om du hittar nått *nyfiken*
  • Umbraz
    Äldre 14 Nov 19:28
    #10

    Såg också att listan över bröllopsdag och plats blev kvar i den förra tråden så jag lägger in listan här :)

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka (eller 25/7)

Svar på tråden Bröllop Umeå 2009 fortsätter...