• Hemlig­2009
    Äldre 11 Nov 15:57
    17591 visningar
    144 svar
    144
    17591

    23 maj 2009

    Halloj!

    Jag tyckte att vi var en hel del som gifter oss den 23 maj 2009. Är det fel att ha en egen tråd kanske?

    Vore skoj att kunna följas åt den tiden som är kvar, lite nedräkning och hålla koll på varandra. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden 23 maj 2009
  • Snäcka­n08
    Äldre 11 Nov 16:04
    #1

    Jga gifter också mig den 23 maj

  • Jojjo8­2
    Äldre 11 Nov 16:34
    #2

    Jag också! Det fanns en tråd förrut för 23:e majare, men den är visst för gammal och borttagen...

  • Hemlig­2009
    Äldre 11 Nov 22:54
    #3

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bara bokat kyrka och fotograf än så länge, ja och så en prelbokning på en lokal som vi bara sett på nätet än så länge. Ingen aning om det är den vi vill ha...

    Tänkte jag skulle höra med min frsör också när det behövs bokas.

  • Arla79
    Äldre 14 Nov 19:41
    #4

    Hänger också med här

  • fröken sjunfo­rs
    Äldre 14 Nov 19:51
    #5

    Vad roligt att denna kommit igång igen

  • Hemlig­2009
    Äldre 14 Nov 22:08
    #6

    Jaha, då har jag provat några klännnigar idag lite spontant. Jag som hela tiden sagt att jag ska ha kort klänning vet nu inte alls. Däremot vet jag nu säkert att jag inte vill lägga jättemycket pengar på klänningen, de jag provade idag (Nixa) tyckte jag var jättefina.

    Bokade också både hår (+smink) och blommor. Floristen var jättegullig och vill helst vara med från början så att hon får vara med och knyta ihop allting, möte redan på måndag.

    Ska knåpa ihop två inbjudningskort som exempel för att överaska och inviga min syster och hennes man med. Ska fråga om de vill vara värdpar samt om vi får låna systerdottern som näbb. Tänkte skicka dem så att de har dem på fredag för då kommer vi och hälsar på. Kul!

    Hur går det för er andra? Ni kanske ha planerat längre än vi, 3 veckor är det nu.

  • lolca
    Äldre 14 Nov 22:12
    #7

    Trevligt med en tråd för oss som gifter oss den 23 maj! =) Tycker att jag och min blivande man har kommit ganska långt i planeringen. Vi har bokat kyrka, lokal, cateringfirma, frisör, fotograf och håller just nu på med inbjudningskorten. Tänkte skicka ut dem relativt snart.

    Har även tillfrågat två vänner om de vill vara toastmastrar och det ville de.

    Mycket att planera, men ack så roligt!!!!

  • Marraj­ja
    Äldre 15 Nov 18:26
    #8

    Funderar på att gifta oss den 23 maj 2009. Ville gifta oss i juni men är tydligen för sent ute, alternativet är att välja en annan kyrka eller en annan tidpunkt.

    Önskar mig vackert väder, grönska och lite sommarkänsla på min bröllopsdag, vågar man hoppas på det den 23 maj? Vad räknar ni med för väder? Vi bor i Eskilstuna (vädret kan ju variera ganska mycket beroende på var man bor).

  • lolca
    Äldre 16 Nov 15:15
    #9
    Marrajja skrev 2008-11-15 18:26:36 följande:
    Önskar mig vackert väder, grönska och lite sommarkänsla på min bröllopsdag, vågar man hoppas på det den 23 maj? Vad räknar ni med för väder? Vi bor i Eskilstuna (vädret kan ju variera ganska mycket beroende på var man bor).
    Jag räknar med fint väder! =) Det är ju min och min blivande mans stora dag! Men här i Linköping har det varit rätt fint väder i slutet på maj. Jag hoppas att den trenden håller i sig!
  • fröken sjunfo­rs
    Äldre 16 Nov 17:41
    #10

    Här i Borås-trakten har maj varit en underbar månad i några år faktiskt! Så jag räknar stenhårt med fint väder den 23:e maj! Vi ska dessutom vara utomhus (i stort tält) så tamejfan om de inte är varmt alltså

Svar på tråden 23 maj 2009