• nennes­juttio­åtta
    Äldre 2 Nov 15:57
    1608609 visningar
    9643 svar
    9643
    1608609

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru FruLLa­n
    Äldre 2 Nov 16:03
    #1

    ha ha ha
    vad kan man säga. det är nnennnnneeeeelainen som skrivit inldeningen

  • Fru FruLLa­n
    Äldre 2 Nov 16:04
    #2

    blev så till mig att jag inte kunde pilla rätt på tangenterna

  • Fru FruLLa­n
    Äldre 2 Nov 16:07
    #3

    Kan rapportera att borren fått dille på att gå och slänga saker i vår sophink med vipplock som vi har inne i badrummet. Har hittat bla bollar och nycklar där osv. Nu hittar jag inte min bankdosa för internetbanken och undrar om den har åkt ut med nån soppåse...
    jaaaaa det lär vi aldrig få veta....

  • Fru någong­ång.
    Äldre 2 Nov 16:11
    #4

    Helt underbar inledning. Du borde skriva en bok eller blogga någonstans...

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 2 Nov 16:42
    #5

    Frullan
    Du får sätta sån där grej som piper när man visslar på ALLT hemma. hahahaha, det låter så himla gulligt (ser framför mig en av Boris Becker som dvärg av någon underlig anledning)!

    Fru någongång.
    Tack! *fnittrar generat*

  • Äldre 2 Nov 17:20
    #6

    Heja Nenne! Krulltrumpeter för den inledningen!

    Klart du ska skriva i någon form Nenne - mer vill vi ha!!

  • Äldre 2 Nov 17:25
    #7

    Stort grattis till cicci från mig också!! Har haft en helt sjukt trött dag idag, så jag höll på att glömma! Glömde ju fruLlan för en månad sen så det hade väl inte varit så konstigt. Försökte komma ihåg om vi bytte blöja på conny innan vi la honom igårkväll när vi kom hem, men jag minns inte. Jag har helt enkelt inget minne längre. *Poff*

    nenne - Din snuskis!

    Hur är det på GeKås egentligen, jag har bara läst om köer in och tycker det verkar asjobbigt med allt folk?

    Alla smygläare som presenterat er hittills - TACK! Vad roligt att höra från er och vilka komplimanger!

    Sitter med grus i ögonen trots tupplur på eftermiddagen och undrar hur jag ska väcka lusten? Det är hög tid att preppa för äl!
    Sambon fixar middag iaf, ett steg på vägen.

    I morgon börjar jag JOBBA! Spännande...

  • Frejis
    Äldre 2 Nov 17:32
    #8

    Vilken härlig inledning Nenne

    Frullan - tur att du rättade, trodde ju att du skulle ha 8 minigrisar. Japp, varför inte?

    På tal om djur så måste min kanin till veterinären imorgon, jag tror att han har fått för långa tänder. Om det är så, vilken procedur det väntar honom

    Koko - första arbetsdag imorgon, hoppas att du inte få för mycket att göra så att du får vila där i stället

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 2 Nov 17:41
    #9

    Frejis
    näe, stackars ninisen! Vad gör de då? Filar eller blir det avbitartången direkt? Vilket jäkla påhitt det där med att tä'nderna aldrig slutar växa.

    Viktualia
    heheheh, tänkte skriva att du hade en egen åkattraktion som kallas för Åderpålen, men jag avstod. (Fast nu skrev jag ju det ändå, hahahah) Det är ju en trevlig ridtur på en rikt smyckad totempåle som åker lite hit och dit, oftast i ett jäkla tempo och med en slumpgenerator som avgör när, var och hur du landar.

  • nennes­juttio­åtta
    Äldre 2 Nov 17:44
    #10

    koko
    Vadå snuskis, nu fattar jag inte riktigt hur du menar. *spelar förolämpad*


    _koko_ skrev 2008-11-02 17:25:30 följande:
    Sitter med grus i ögonen trots tupplur på eftermiddagen och undrar hur jag ska väcka lusten?
    Dra ballen i gruset så kanske det klarnar!

    Oooh, är det första arbetsdagen imorrn?!?! Lycka till!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!