• Nalle Puh 40
    Äldre 14 Oct 16:54
    23336 visningar
    161 svar
    161
    23336

    Pingst 2009 del 2

    Här fortsätter vi med pingsttråden, välkommen gamla som nya pingstbrudar...

    brollopstorget.se/Forum-1-69/m3003979.html

  • Svar på tråden Pingst 2009 del 2
  • Roslin­da09
    Äldre 14 Oct 17:05
    #1

    Hej!

    Precis ny här. Får lite panik över klänning! Det verkar som om många redan ordnat. Jag har inte ens börjat leta. Ska nog ta mitt första varv på lördag. Ska man gå själv eller med kompisar eller med syster? Jag känner mig inte redo för att prova klänning än men det känns som om jag måste... Ville ju känna mig lite finare, lite smalare... suck.

  • Nalle Puh 40
    Äldre 14 Oct 17:05
    #2

    Igår var jag med min mamma och syster och provade klänningar, kände mig som en prisessa...

    Hur ska ni göra? Hyr eller köper ni? Vad får ni betala?

  • Nalle Puh 40
    Äldre 14 Oct 17:12
    #3

    Roslinda09: Jag tog med mig dom två som jag tycker bäst om, min mamma och syster och det var första gången jag provade så känn ingen panik

    Frågan är bara: Hur ska jag klara av att bara välja EN klänning när det finns så många fina? Suck...

  • skrutt­gumma
    Äldre 14 Oct 17:29
    #4

    Nalle puh: När du hittar klänningen så kommer du veta det!!
    Så var det iaf för mig..
    När du känner dig som en brud!!! ..kanske???
    Tur att det är ett tag kvar.

    Rosalinda: Jag tog med mig min mamma och min syster. Min mamma för att jag ville att hon skulle få en aha-känsla att "min lilla flicka ska verkligen gifta sig" och min syster för att det är hennes uppgift som brudtärna att både vara ärligt smakråd och att hjälpa mig stå emot mamma om det behövs

    Plus att båda de är ärliga!!!

    Gissa vad jag gör nu?
    JAG LYSSNAR PÅ VÅR LÅT!!!
    Den som vi "hittade" när vi var ute. Han som skrivit den var nyss här och lämnade en skiva..
    Shit vad det börjar kännas verkligt!!!!!

  • skrutt­gumma
    Äldre 14 Oct 17:31
    #5

    Jag betalade 5000 för min klänning. Det är en Nixa och den hade varit uthyrd en gång innan, därför drog hon av på priset, plus att hon la in alla ändringar i priset (som egentligen skulle kosta 800)

    Den billigaste klänningen jag såg där kostade 2900 och den dyraste som jag provade kostade runt 12 000..

  • Nalle Puh 40
    Äldre 15 Oct 09:07
    #6

    Skruttgumman: Vilken klänning ska du ha? (nr) Jag ska oxå ha en Nixa klänning

  • Nalle Puh 40
    Äldre 15 Oct 20:44
    #7

    Har alla gamla pingstbrudar hittat hit???

  • Susann­a och Fredri­k
    Äldre 15 Oct 21:22
    #8

    Halloj!
    Jag gick och skulle bara slå en kik i några affärer men hittade direkt drömklänningen. Med andra ord....en klänning provad, en klänning köpt. Hade nog tur tror jag och klänningen är så jag. Eg är inte modellen så som jag ville från början men när jag hittade den så bara smälte jag för den så..den där idén jag hade om modell var ju bara att glömma...haha
    Jag hade med mig en kompis och min blivande.....tycker det är viktigt att han också tycker jag är fin.

    Nu hänger klänningen här och jag kan knappt vänta tills jag ska få ha den på mig :)

  • Nalle Puh 40
    Äldre 18 Oct 11:43
    #9

    Vad är alla pingstbrudar???

  • skrutt­gumma
    Äldre 18 Oct 20:09
    #10

    Vet inte om alla hittat hit.
    Vi får skriva riktigt mycket så denna tråden alltid hamnar överst

    Det står faktiskt inte vilket nr det är på klänningen. På kvittot alltså. Gud vad dumt!!
    Men ska betala den snart, då kan jag kolla så återkommer jag om det..
    Det finns en bild i mitt galleri på den klänningen jag hittade som var mest lik..

    Nu har vi plötsligt ändrat tankar helt om vårt bröllop..
    Kanske bara ska ha vigsel med närmaste släkt och vänner och sedan ha festen ihop med 30-årsfesten som vi tänkte från början. Men vill inte vänta till augusti med att gifta oss..

    Har kompisar som gjorde så. De gifte sig iofs hemligt t.o.m och så skickade de bara kort att "nu har vi gift oss, välkomna på vår bröllopsfest!"

Svar på tråden Pingst 2009 del 2