• fru Hä
    Äldre 12 Oct 09:40
    8227 visningar
    32 svar
    32
    8227

    Maldiverna - Kuredu 4

    Hej!

    Fortsättning på de tidigare trådarna om Maldiverna!

    Tjingeling!!! Idag är det exakt tre veckor kvar tills vi beger oss till Kuredu!!! Ska bli så j-vla härligt, vi förtjänar verkligen den här resan efter endast 2 veckors semester i somras... Har några frågor som jag hoppas någon har tid och lust att besvara.
    Vart på flygplatsen kommer vi hitta vår transfer? Har dom ett eget stand man går till vid ankomst?
    Hur pass solsäkert är det de två första veckrna i NOV?
    Hur stor roll spelar det om vi bor i O-beach villa eller koamas BV..? Jag bokade i mars, bör jag maila och åetrbekräfta/dubbelkolla med transfer?

    Kramis

    Svar:O-villas finare + m bättre restaurang. Koamas villas bättre strand, men annars...nej. Jag föredrar O-villas, mendet är en smaksak. De tar hand om er på flyget. Mycket smidigt alltihop!! Maila o kolla. Det är alltid bäst!

    mvh fru Hä

  • Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 4
  • fru Hä
    Äldre 12 Oct 09:41
    #1
  • MrsPuf­f
    Äldre 12 Oct 15:34
    #2

    Starbelle83,
    Vi åker samma dag som er! Kan inte fatta att det bara är tre veckor kvar!!!

    Vilket flygbolag åker ni med?

    Mvh
    MrsPuff

  • Sansis­en
    Äldre 12 Oct 20:56
    #3

    och jag får vänta nästan ytterligare en vecka... åker fre den 7:e nov... ju närmare man kommer, desto mer otålig blir jag!

  • fru Hä
    Äldre 16 Oct 13:40
    #4

    Hej Alla!

    Vill bara tipsa om att Fritidsresor säljer flygstolar superbilligt för närvarande! Jag kan tipsa om öar o boende!!

    Kan man åka nov-dec finns det massor av pengar att spara!

    mvh fru Hä

  • Utomla­nds 2008
    Äldre 16 Oct 19:08
    #5

    fru Hä skrev 2008-10-16 13:40:27 följande:


    Hej Alla!Vill bara tipsa om att Fritidsresor säljer flygstolar superbilligt för närvarande! Jag kan tipsa om öar o boende!!Kan man åka nov-dec finns det massor av pengar att spara!mvh fru Hä
    HUR?
  • fru Hä
    Äldre 17 Oct 08:35
    #6

    Utomlands 2008 skrev 2008-10-16 19:08:04 följande:


    fru Hä skrev 2008-10-16 13:40:27 följande:
    HUR?
    Hej, hej!

    Genom att köpa flygstol av Fritte som kostar 3-4000 kr istället för 9-11.000 av Qatar el Sri Lankan så blir resan mycket billigare. Jag kan tipsa om boende.

    Fru Hä
  • maria7­243
    Äldre 17 Oct 11:41
    #7

    Hej igen Fru Hä
    Nu åker vi på måndag till velidhu och jag tänkte höra om du vet hur man går tillväga för att uppgradera sig på flygplanet.
    Kan man göra det på Arlanda?
    Usch va tiden har gått fort fattar inte att vi snart är på väg.........

    Kram Maria

  • fru Hä
    Äldre 17 Oct 14:23
    #8
    maria7243 skrev 2008-10-17 11:41:20 följande:
    Hej igen Fru HäNu åker vi på måndag till velidhu och jag tänkte höra om du vet hur man går tillväga för att uppgradera sig på flygplanet.Kan man göra det på Arlanda?Usch va tiden har gått fort fattar inte att vi snart är på väg.........Kram Maria
    Hej!

    Jag vet inte vilket bolag du flyger med? Vilket det än är föreslår jag att du kontaktar bolaget direkt.

    Velidhu tror jag är en riktig pärla förresten! ha en fin resa.

    mvh fru Hä
  • MrsPuf­f
    Äldre 23 Oct 12:56
    #9

    vanligtvis när man reser till varma ställen så brukar man ju iaf behöva ha med sig några lite varmare kläder.
    Behöver man ha nånting sånt med sig överhuvudtaget till Maldiverna, eller kan man räkna med att det räcker med linnen och kjolar.

    Bara 9 dagar kvar nu!!!! Lääääängtar........

  • majsan­na
    Äldre 23 Oct 13:18
    #10
    MrsPuff skrev 2008-10-23 12:56:26 följande:
    vanligtvis när man reser till varma ställen så brukar man ju iaf behöva ha med sig några lite varmare kläder. Behöver man ha nånting sånt med sig överhuvudtaget till Maldiverna, eller kan man räkna med att det räcker med linnen och kjolar. Bara 9 dagar kvar nu!!!! Lääääängtar........
    Vi använde inte nån tex långärmad tröja eller långbyxor under den tiden vi var där. Dock regnjacka några dagar och det hade vi verkligen inte räknat med...
    Lämna skorna hemma också. Jag hade plockat med mig ett antal skor vilket var helt onödigt. Använde dock skor när vi var på båtutflykter, men aldrig annars.
Svar på tråden Maldiverna - Kuredu 4