• BlygBr­ud
    Äldre 6 Oct 12:14
    32389 visningar
    277 svar
    277
    32389

    Alla Hjärtans dag 2009

    "gamla" tråden är avstängd, så vi får väl fortsätta här!

    Hur går det tjejer??
    Lokalen bokad?
    Klänningen fixad?
    Vigselförättaren vidtalad?
    Menyn bestämd?

    I skrivandets stund är det 4 mån och 9 dagar kvar......

  • Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009
  • Wehoo
    Äldre 6 Oct 12:57
    #1

    Hej!

    Vad glad jag blev när jag såg denna tråden! Visste inte att det funnits en sedan tidigare... Jag börjar känna mig stressad för att jag inte fixat så mycket om man jämför med vissa här inne, men igår löste det sig nog med fotograf så nu har vi fixat;

    lokal där catering ingår, kyrka, präst, klänning och kläder till m2b, band, brudtärna, bestman, toastmadame, inbjudningskort är på G och fotograf är typ klart... :o)

    Ännu är jag dock orolig för det här med bil från kyrkan... Hur har ni andra löst det?

    Är det något jag missat som jag bör ta tag i direkt? Som sagt, snart bara 4 månader kvar!!! Kul!:o)

    Kram på er!

  • angela­a
    Äldre 6 Oct 14:15
    #2

    Hej

    Vi ska också gifta oss på alla hjärtans dag får panik när jag läser om allt ni redan fixat det enda vi gjort är att bokat kyrkan och två olika lokaler (måste snart välja en)
    Vi har inte berättat nåt för nån så det är svårt att vara tyst man vill ha nån att bolla ideer med ska ge våra föräldrar inbjudnings kort på julafton

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 6 Oct 14:22
    #3

    Hej hopp.
    Jag har beställt klänning och sett ut vilken ring jag vill ha. Men annars är det inte så mycke fixat. Jo klart..vi har bokat kyrkan, lokalen, bestämmt vilken mat vi ska ha, fixat servitriser, bokat värdpar,..Ja ungefär så mycke har vi. Våra inbjudnings kort har vi ej beställt men det löser sig med det. Svär föräldrarna är dom första att få reda på det..o det blir i denna månaden.
    Lycka till alla.

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 6 Oct 14:22
    #4

    131 dagar kvar till dagen Gifta Sig.

  • BlygBr­ud
    Äldre 6 Oct 19:01
    #5

    Alla Hjärtans Dag skrev 2008-10-06 14:22:57 följande:


    131 dagar kvar till dagen Gifta Sig.
    Hjälp vad konkret det blev när du skrev så!

    Har totalångest inför fotograf.
    Vem? Vem? Vem?

    Vill ju verkligen att bilderna ska bli bra. Samtidigt vill jag inte lägga en förmögenhet på bilder.
    Dessutom vill jag "bara" ha studiofoto, ni vet, Vanliga bröllopskort. Vill INTE att de fotograferas i kyrkan och vill INTE ha en fotograf hängande i hälarna hela dagen.

    (Jo, jag vet, man bryr sig inte, fantastikt minne etc etc etc... men jag minns alla andra stora ögonblick i mitt liv utan att de är fotograferade/dokumenterade, tror jag kommer att minnas även detta.. )
  • Prommi­s
    Äldre 6 Oct 19:10
    #6

    Gisses vad tiden går. Ni andra verkar ha fixat SUPERMYCKET! Vi har bokat kyrka + lokal, bestämt vad vi ska ha för mat (lättare lunch), kostym til m2b och kläder till sonen, har börjat med inbjudningskorten och tänkte skicka ut dem i typ början på december tillsammans med julkorten

    Vad ska det stå i inbjudan egentligen???

    Sedan känns det svårt med bilder... Har en kompis som jag tänkte be att hon ska fota men hon väntar bebis typ 2 veckor efter så har man otur kan hon ju inte Får kanske be flera fota eller nåt......

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 6 Oct 19:42
    #7

    Ja dagarna rinner iväg nu känns det som. Man vet ju att jul kommer innan..men just nu ligger det i skym undan för allt annat. Men men..hur man än gör så blir det både jul o bröllop..;o))

  • Wehoo
    Äldre 9 Oct 10:11
    #8

    Igår satt jag och min M2B och försökte spika gätslistan... Urgh! Inte kul tycker jag... Hur väljer man bort? Gamla barndomsvänner framför "nya" vänner? Alla får liksom inte plats... :o( Någon som har tips på hur man kan tänka?

    Blygbrud, var ska ni gifta er? Jag är från Helsingborg och jag har gjort en liten lista med olika fotografer... Jag kan skicka över den ifall du finns inom ungefär samma område.

    Kram på er alla!

  • BlygBr­ud
    Äldre 9 Oct 15:05
    #9
    Wehoo skrev 2008-10-09 10:11:26 följande:
    Igår satt jag och min M2B och försökte spika gätslistan... Urgh! Inte kul tycker jag... Hur väljer man bort? Gamla barndomsvänner framför "nya" vänner? Alla får liksom inte plats... :o( Någon som har tips på hur man kan tänka?Blygbrud, var ska ni gifta er? Jag är från Helsingborg och jag har gjort en liten lista med olika fotografer... Jag kan skicka över den ifall du finns inom ungefär samma område.Kram på er alla!
    Ska gifta mig i Sundsvalltrakten.

    Vi gjorde så här med inbjudningslistan:
    Förs skrev vi upp ALLA som vi villa ha med. Rakt av. (blev många...)
    Sedan började vi stryka.
    De som vi inte umgåtts med under det senaste året, strök vi. Umgåtts med = fikat, ätit middag med eller liknande, dvs mer än bara ett julkort och ett "vi måste ses" när man träffas på stan.

    Likaså strök vi alla som inte båda två kände att de hade en realtion till. Dvs båda känner alla som kommer. Ingen som bara är min eller bara m2b´s vän. Förutom 2 exklusiva undantag.

    Sen var det faktiskt inte så många kvar.
    Men dom vi bjuder vill båda två ska komma och vi känner att det är verkliga vänner som vi umgås med både före vigslen, och kommer att fortsätta umgås med även efter vigseln.

    Lycka till!!
  • 090214
    Äldre 9 Oct 16:22
    #10

    Hoppar in här jag me´...
    Sitter och försöker knåpa ihop inbjudningskorten. Vi ska göra våra egna och kan säga att jag börjar smått ångra mig!! jaja.. blir nog bra i slutändan

    Annars är kyrka, lokal, solist, brudtärnor, marsalk,toastmaster´s klara. Ska iväg och kolla på klänning på måndag, sååååå kul!!!! Å förresten.. Bröllopssviten är oxå bokad (det var det första vi fixade hehe..)

Svar på tråden Alla Hjärtans dag 2009