• AnAnge­l
    Äldre 14 Aug 19:15
    2636 visningar
    18 svar
    18
    2636

    Bröllop Feb 2009

    Hejsan,
    kunde inte hitta ngn tråd med denna månaden...
    Vi borde ju vara en hel del...
    Hur långt har alla kommit?
    Hittils är kyrka och lokal fixat...och det var ju inte det lättaste!

  • Svar på tråden Bröllop Feb 2009
  • sokker­strute­n
    Äldre 14 Aug 22:10
    #1

    me me me....! jag gifter mig i Februari månad 2009, rättare sagt den 7 Februari!

    Det som är klart är:

    *Kyrkan- Råda kyrka
    *Festlokal- Hällsnäs Affärsklubb
    *Vigselring
    *Band som ska spela på festen
    *Fotograf- Jenny Blad
    *Min syster har tackat jag till att vara tärna, plus brudnäbb! :)
    *Bestman tackat ja!
    *Toastmaster tackat ja!
    *Betalat handpenning på festen.
    *Bröllopsresan bokad. Safari en vecka i kenya, kombineras med en veckas solsemester på på Zanzibar!
    *Bröllopsklänning köpt och beställd, finns i galleriet, är klar i nov!
    *Haft ett planeringsmöte med hällsnäs
    *Bukett är planerad samt andra dekorationer i sammarbete med Hällsnas florist.

    Just nu håller vi på och ska bestämma inbjudningskort!

    hehe jag gillar att vara ute i god tid! :)

  • AnAnge­l
    Äldre 14 Aug 22:15
    #2

    Hej sokkerstruten,
    va långt ni kommit! Va kul!
    Vad vi hittils fixat:
    Festlokal - perfekt ställe öppet till 03.
    Kyrkan - de va då inte lätt inne i stan!
    Transport av gästerna kyrka-festen.
    3 rätters + dryck via catering (samma som har lokalen).
    Mannens kläder (rubbet).
    Hår/smink
    Vigselringen bestämd
    Tärna

    Kvar:
    Dekorationerna på bordet (pysslet, -dukar,ljus etc klart).
    Blommor
    Brudklänningen
    Inbjudningskorten + festprogram

    Tar tacksamt emot tips/ideer, festprogram etc brollop2009@hotmail.com´

    Bestman och toastmaster vet inget än, men vi vet att det är dem och att det redan är OK, men vi överraska alla ihop när inbjudningarna kommer (de får veta dagen innan..haha)...

  • sokker­strute­n
    Äldre 14 Aug 22:25
    #3

    Hej!

    Ja vi har varit ute tidigt, mest för att datumet bestämdes rätt tidigt och vi kunde sätta igång, och dels att vi flyttade utomlands till usa, så vi kände att vi var tvugna att boka kyrka och lokal innan vi flyttade nu i januari 2008!

    Ni har ju kommit långt ni med, vi har inte ens börjat titta på kläder till honom än... och mitt smink och hår är lite löst än så länge...

    Min klänning beställdes i april tror jag, jag fick reda på att "The dress" skulle ta 6-8 månader att göras och beställas, så det var bara att betala å se glad ut om jag ville ha den klänningen! Helt sjukt!

    Det vi har kvar är nog vår transport, spika menyn fullt, hans kläder,inbjudningskort, festprogram, vigselprogram,favours, lite mera detaljer kring min klänning så som en pälscape,underkläder, fint paraply om det regnar. Skor, smycke i håret typ spänne.

    okok hehe, vad kul, hur ska ni berätta det då? Vet alla om att ni ska gifta er?

    Vad ska du ha över klänningen efter ni kommit ur kyrkan, det kommer ju vara rätt kallt?!

  • AnAnge­l
    Äldre 14 Aug 22:40
    #4

    Har ni funderat på psalmer i kyrkan etc? Hällsnäs, är det i göteborg el? Känner inte igen det här i sthlm... så ni bor i usa nu. Va häftigt, blir de för gott eller hem till sverige igen?

  • lillP
    Äldre 14 Aug 22:54
    #5

    Här hittar ni fler som gifter sig i november (och övriga månader under vintern) www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2924776.html

  • AnAnge­l
    Äldre 14 Aug 23:10
    #6

    fler i november... vi är ute efter fler som gifter sig i februari...

  • lillP
    Äldre 14 Aug 23:11
    #7

    *skrattar* skrev fel. menade februari


    AnAngel skrev 2008-08-14 23:10:44 följande:
    fler i november... vi är ute efter fler som gifter sig i februari...
  • AnAnge­l
    Äldre 16 Aug 20:42
    #8

    Åå va jag längtar... hoppas tiden går fort!

  • sokker­strute­n
    Äldre 21 Aug 22:01
    #9

    Det hände något kul i går! Min klänning kulle inte komma förren i slutet av november! Men dom ringde igår och sa att den redan hade kommit!!! Det är sydd efter min längd så det ska bli spännande att se hur det sitter! :)

  • AnAnge­l
    Äldre 22 Aug 14:01
    #10

    Va kul! Hur satt den da? (säkert perfekt!!).

  • sokker­strute­n
    Äldre 22 Aug 14:57
    #11

    Jag har inte vart där än :) Är rädd att den är föliten eftersom jag har gått upp i vikt sen jag provade den, men jag håller ändå på att fixa till min vikt så den kommer ju passa sen i alla fall!

  • Vargta­ssa
    Äldre 22 Aug 15:12
    #12

    14 februari här!! Hej hej! Springer mest runt i tråden som lliP pratade om.. :)
    Vad långt ni har kommit i planeringen! Rena amatören jämfört med er.. Jag har bokat tid för borglig vigsel och bokat lokal för festen.. thats it..

  • AnAnge­l
    Äldre 22 Aug 15:48
    #13

    Kul att du är här vargtassa... vill ha det mesta klart i tid *S*...

    sokkerstruten: aha, men du ska se att på den stora dagen sitter den perfekt!

  • Underb­arakar­l
    Äldre 17 Sep 21:55
    #14

    Hej!! Vi ska Gifta oss den 7 Februari!!
    Har heller inte gjort såå jätte mycket!!
    Inbjudningarna är ute och lokalen är bokad och Vi har bestämt vigselförättare!
    Blir borglig vigsel!
    Kollar runt på klänningar via nätet just för tillfället..
    Ha det så höres vi!!

  • sokker­strute­n
    Äldre 17 Sep 22:07
    #15

    vet inte om jag svarar på dina frågor! :)

    Hällsnäs ligger i Göteborg, eller i Mölnlycke rättare sagt!

    Japp bott här sen januari men i januari 2009 flyttar vi hem för gott eller för några å i alla fall.. man vet inte om det blir några mer långtidkontrakt utomlands!


    AnAngel skrev 2008-08-14 22:40:08 följande:
    Har ni funderat på psalmer i kyrkan etc? Hällsnäs, är det i göteborg el? Känner inte igen det här i sthlm... så ni bor i usa nu. Va häftigt, blir de för gott eller hem till sverige igen?
  • sokker­strute­n
    Äldre 17 Sep 22:08
    #16

    hej och välkommen!

    Kul att det är en till som gifter sig samma dag!


    Underbarakarl skrev 2008-09-17 21:55:57 följande:
    Hej!! Vi ska Gifta oss den 7 Februari!! Har heller inte gjort såå jätte mycket!! Inbjudningarna är ute och lokalen är bokad och Vi har bestämt vigselförättare!Blir borglig vigsel! Kollar runt på klänningar via nätet just för tillfället..Ha det så höres vi!!
  • sokker­strute­n
    Äldre 18 Sep 15:59
    #17

    Nu ligger våra inbjudningar ute i galleriet, det är inte våra egna utan dem som ligger på nätet som en demonstration.

    Det är som en pocket där man har inbjudan i mitten och sen har man små kort som man sticker in på sidan av pocketen i en liten ficka, med information om vägbeskrivning,boende och karta. OCh när det är ihopvikt så sitter det ihop med en liten lapp med gästernas namn på. Kolla så får ni se, säg gärna vad ni tycker!

    Just nu så har vi skickat tillbaka lite ändringar och väntar på nästa prov så vi kan gå igenom det och förhoppningsvis så är allt som det ska och det kan börja tryckas inbjudningskort! :)

    *spännande*

  • Underb­arakar­l
    Äldre 28 Sep 00:08
    #18

    här skrivs det inte mycket!! Jag spanar runt på klänninngar på internet, men ska försöka ta mig runt i butikerna här i närheten för att få ett hum om vad som passar och så!
    annars kan jag inte göra så jätte mycket just nu mer än att planera! som om det skulle vara bara!!!
    Funderar mycket nu.... drömmer om bröllop på nätterna åxå! åå då är det inte alltid så jätte lycket så det är väll oron som ligger där och lurar som kommer fram då!! Alla är sjuka å ligger i magsjuka.... alla har jeans och har almänt tråkigt eller att alla blir as packade å allt spårar ur!!många jobbiga drömmar har det varit!! = men men.
    ni då hur går det nu?
    Oj va flummigt jag skriver...

    Ha det så bra!

Svar på tråden Bröllop Feb 2009