• Umbraz
    Äldre 8 Aug 20:37
    31142 visningar
    230 svar
    230
    31142

    Böllop Umeå 2009!

    Hej, letar efter en bra lokal att ha bröllopsmiddagen. Vi ska endast ha en kortare middag utan fest så jag vill inte hyra ett helt ställe, vi blir dessutom max 50st. Det bästa vore ju en restaurang med en avskild del för slutna sällskap. Jag ska kolla upp Plaza och Aschanska villan. Någon som har erfarenhet av dessa ställen eller tips på någon annan lokal.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 20:36
    Ser nu efter ett gäng dagar att jag skrivit fel.Bröllop ska det vara och ingenting annat!!!

  • Svar på tråden Böllop Umeå 2009!
  • je0905
    Äldre 13 Aug 20:35
    #1

    Hej! Både Rex och Scharinska har ju fina festvåningar. Har för mig att Invito också har en.

  • Umbraz
    Äldre 13 Aug 20:42
    #2

    Tack för svaret men vi har bestämt oss för att hyra underbara Café Göteborg, då vi rannsakat oss själva och kommit på att vi bara ska ha ett mingel-kak och tårtkalas.

  • je0905
    Äldre 13 Aug 20:54
    #3

    Vilken underbar idé, lät ju jättemysigt!

  • Umbraz
    Äldre 13 Aug 23:17
    #4

    Det känns faktiskt hur bra som helst. Vi har aldrig varit mycket för det där med pampiga fester,bordsplacering, vett o etikett o likn, så det var faktiskt himla jobbigt att bestämma hur vi skulle gå tillväga, vi hade många samtal innan vi bestämde hur vi skulle göra. Omgivningen tar ju för givet att det ska ställas till med stort kalas och festande in på småtimmarna, men då vi från båda våra familjer haft mycket tragik kring alkohol kände vi att vi inte ville ha med något sådant inslag alls. Så för att slippa oro och kval inför en stor fest så har vi ett mingelpartaj på 3 timmar med kaka o tårta och lite bubbel sen far vi iväg på bröllopsresa. Det känns som om en stor sten fallit från vårat bröst, nu först kan jag njuta på riktigt av bröllopsplaneringen. Hur ska ni göra efter vigseln?

  • je0905
    Äldre 14 Aug 22:08
    #5

    Vad skönt att ni kommit på en lösning som passar er. Man kan ju ha precis lika roligt utan alkohol eller kanske rent utav roligare! Klyschigt men sant. Själv dricker jag nästan aldrig men det beror mest på att jag inte tycker att det är gott..
    Vi kommer troligtvis att ha festen i Göstas loge, Yttersjö. Där blir det middag och sedan dans och en massa lekar. Ska kanske ha en singstar-tävling, min släkt mot hans..

  • Umbraz
    Äldre 15 Aug 08:46
    #6

    Jag dricker heller nästan aldrig, pga av allt som hänt kring detta så har jag helt enkelt tappat intresset för att känna snurret. Jag kan njuta av en kall öl och verkligen tycka att det är gott men jag blir aldrig berusad. Jag hade en period då jag höll igång rätt bra, men dom sista åren och framförallt sen barnen kom så känns det inte aktuellt längre. Singstartävling, hur roligt lät inte det då. Det kan ju sluta precis hur som helst. Det låter som ett säkert kort för en lyckad fest, verkligen ett bra sätt att ta bort den så ofta "stela o formella" känslan kring bröllopsfester. Göstas loge har jag hört mycket bra om men jag har aldrig vartit där själv. Har du börjat kolla på brudklänningar än? Är det i Maj du gifter dig eller står 0905 för ngt annat? Själv gifter jag mig i augusti nästa år och det är ju ett tag kvar men jag tänker på den "stora dagen" varje dag.....

  • je0905
    Äldre 15 Aug 20:12
    #7

    Ja, att få barn förändrar verkligen mycket. Ska dina vara näbbar? Tror det kan bli hur kul som helst med singstar men jag tror inte att mamma och pappa kommer att tycka det.:) Vi är inte heller så mycket för det där formella så därför kommer vi inte heller att ha någon särskild dresscode. Gästerna får väl använda sitt sunda förnuft men man behöver absolut inte komma kädd i kostym och slips eller klänning om man inte vill.
    Jag var faktiskt och tittade på brudklänningar idag!! Det kanske är tidigt, vi gifter oss den 30 Maj men jag kunde inte hålla mig längre.:) Jag hittade 2 stycken som jag tyckte om, en halterneck och en axelbandslös. Vilken beslutsångest! På tisdag tänkte jag gå till ateljé a&k och se vad som finns där. Utbudet på klänningar är ju inte så jättestort här i stan. Har du börjat titta på någon än eller sett ut någon särskild modell du skulle vilja ha?

  • Umbraz
    Äldre 15 Aug 20:57
    #8

    Jag har också tänkt gå till atelje A&K.Har via denna sida blivit tipsad om en kvinna som heter Katarina som visst ska vara jätteduktig på brudklänningar, hon har hållit till i Stöcksjö tidigare men står nu enligt hörsägen, för K:et i ovan nämnda rörelse. Jag ser framför mig en vit klänning lite medeltidstuk med breda guldsömmar. Klockade ärmar och litet släp vill jag också ha. Sen om den klänningen finns i verkligheten-det återstår att se.Jag är ganska kort och lite småmullig så ngn sjögungfrumodell lär det inte bli, det måste vara ngn som döljer lite av valkarna men jag har inte börjat titta än, jag tänkte vänta med det till efter nyår (förhoppningsvis har jag tappat ngt kilo innan dess). Vi har bokat kyrka,lokal till tårtkalaset och fotograf. Hår och smink ska jag boka om ngn vecka. Sen håller vi på och kollar upp vår bröllopsresa och hotell för bröllopsnatten. Resan går till Barcelona och bröllopsnatten spenderar vi på ngt hotell här i stan då flyget går först på söndagen. Funderar på Stora Hotellet, det verkar var ett populärt hotellval för brudpar här i stan. Sen har jag börjat lura på inbjudningskorten, då min brudbukett ska gå från mörkt blodrött till kraftigt lysande orange toner så har jag tänkt att jag ska ha inbjudningskort som också går i ngn orange ton. Jag skulle vilja göra dom själv men har inte hunnit kolla upp hur jag ska gå tillväga. Hur har du gjort?

  • Vill nu
    Äldre 15 Aug 21:03
    #9

    Aschanska villan (reserverar mig för ett troligtvis VÄLDIGT stort stavfel) har jag hört ska var jättemysigt!

  • Umbraz
    Äldre 15 Aug 21:06
    #10

    Tack för tipset,jag har själv varit där och ätit middag och det är verkligen helmysigt men nur har vi ju som skrivet ovan ändrat oss och har hyrt cafe göteborg och har ett mingelparty med kaka och bröllopstårta istället för middag.

Svar på tråden Böllop Umeå 2009!