• Cecili­aA
    Äldre 23 Jul 15:03
    78785 visningar
    22 svar
    22
    78785

    Vad köper man i 50-års present? HJÄLP!

    Min morbror fyller 50 och det ska såklart firas! Men vad köper man i present?

    Upplevelsepresenter går tyvärr bort eftersom han alltid har fullt upp hemma och bor på "landet". (samhälle iallafall ;)

    Så en sak/grej/pryl får det bli, men jag har verkligen inga idéer?

    Hoppas på många fina tips!

    Cecilia

  • Svar på tråden Vad köper man i 50-års present? HJÄLP!
  • Karl19­70
    Äldre 23 Jul 15:07
    #1

    Presenkort?

  • Cecili­aA
    Äldre 23 Jul 15:09
    #2

    Det känns så tråkigt och opersonligt på något sätt :(

    Det är ju trots allt min mammas bror, presentkort brukar jag köpa till folk jag inte känner och inte vet deras smak på saker...

    Fler idéer?

  • Tootic­ki
    Äldre 23 Jul 15:09
    #3

    Något intresse? Biodling, trädgårdsskötsel, jakt, fågelskådning, knyppling?

    En fin, inbuden bok om något han är intresserad av och en flaska vin/whisky/likör el liknande kanske hade passat?

  • FruHam­berg
    Äldre 23 Jul 15:12
    #4

    En korg med en massa godsaker i, ostar,vin, whiskey osv.
    Skulle just skriva en bok om något han är intresserad av, men såg att tooticki skrev just det .

    Lättare om man vet lite mer om honom, har han familj, intressen osv

  • Cecili­aA
    Äldre 23 Jul 15:19
    #5

    Jag skäms lite över att säga men jag har faktiskt ganska dålig koll på hans intressen, de jag kan komma på är fiske, husvagn, bygga på huset och sånt(han är väldigt fixig och händig), de har iofs en hund med.. Ja han har en sambo men har inga barn.

    En korg med grejer och kanske en bok med är superbra tips! Gav faktiskt bort en sådan korg i lördags när en vän fyllde 30. Så det läggs direkt på tänka listan.

    vad kan man fylla korgen med för kul utöver ätbara saker och dryck? Några roliga tips?

    Andra tips?

    Vi har nåt på gång nu ;)

  • Tootic­ki
    Äldre 23 Jul 15:22
    #6

    Att lägga i korgen;
    Vin
    Champagne
    Whisky
    Annorlunda ölsorter
    Ostar
    Kex
    Marmelader
    Någon kryddstark, lyxig korv
    Kniv/ar
    Kokbok
    Exotisk frukt
    Nötter
    Mörk choklad
    Praliner

  • FruHam­berg
    Äldre 23 Jul 15:24
    #7

    En bra fiskebok tycker jag. Det finns en bok som är jättestor med en massa bra tips i. Gav en till min pappa för flera år sedan och han läser den fortfarande(han kallar det för sin fiskebibel) och testar hela tiden nya saker som han har lärt sig från boken.

    Annars kanske något man kan tänkas behöva till husvagnen? Vad det nu kan vara...

    Ska fundera lite till...

  • FruHam­berg
    Äldre 23 Jul 15:27
    #8

    Vet du vad för slags fiske han gillar? Mete, drag, fluga, sommar eller vinter? Du kan ju alltid stoppa i lite fiskeprylar(som drag eller vad förslags fiske han nu gillar).

    Tyckker han om cigarrer eller röker pipa? (många fisakre röker pipa, därför jag tar upp det) Isf kan du ju stoppa ner något sånt.

    Du kan ju alltid gravera in något fint på vad det nu blir du köper.

  • Mikabe­lla
    Äldre 23 Jul 16:01
    #9

    Kanske en Nesprrsso maskin? Då kan han få en god espresso på noll tid och kan fortsätta jobba utan för långa avbrott Om inte så kanske en ny snygg kaffekokare?

    Ett annat tips är att skänka en get, ett får, en verktygslåda eller liknade till en behövande familj. www.webaid.se

  • Aleta
    Äldre 23 Jul 17:31
    #10

    En humidor med namnplakett om han röker cigarr.
    www.humidordiscount.se/

    Har han ett fint gammalt hus med historia? Då kan du göra en liten bok om husets historia med fina bilder.

    Gravera en bild på en nyckelring med grattishälsning på baksidan.
    www.digitalholographics.com/sweden/about.htm

    Om han är väldigt fixig och händig så finns det säkert något verktyg han vill ha. Ni kan ju gå ihop några stycken.
    Jag fick en kap- och geringssåg i 40-årspresent vilket jag tyckte var toppen!

Svar på tråden Vad köper man i 50-års present? HJÄLP!