• first lady
    Äldre 15 Jul 16:36
    33444 visningar
    323 svar
    323
    33444

    Juni 2009 brudar

    Då jag inte hittar en tråd för oss juni 2009 brudar startar en nu.
    Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Själv har jag bokat kyrka och lokal. På börjat inhandlingen av tillverkningen till inbjudningkort, festprogram mm.

  • Svar på tråden Juni 2009 brudar
  • Lantza­keri
    Äldre 15 Jul 18:18
    #1

    Jag ska gifta mig 30 Maj det är ju nästan Juni hihi

    Jag har kommit så långt som bokat lokal.. Kom just på att det är pingt så man kanske ska skynda på och boka lite mer tex en vigselförättare :S

  • 27juni­2009
    Äldre 15 Jul 18:21
    #2

    det ska finnas en annan tråd men då är det nog mer vilka datum vi ska gifta oss
    Vi har okat, kyrka, festlokal, börjat handla lite småsaker till inbjudningskort. Tittar på mönster o tyg till klänning då jag fått ett tips om en sömmerska i grannområdet Köpt nån bok så man får tips till inbjudningskort etc, har lite krav på mina skissat min brudbukett... (fd florist...)

  • 27juni­2009
    Äldre 15 Jul 18:22
    #3
  • first lady
    Äldre 15 Jul 18:25
    #4

    Japp gör det. 2 av våra första altenativ va uppbokade redan på vårat datum. Oh de är ju inget kul när man väl hade bestämt sig.

  • Lantza­keri
    Äldre 15 Jul 18:39
    #5

    Jag ringde just en fotograf som jag fått rekommenderat från en kompis som gifte sig förra året...

    Jag vet ju inte så mkt om allt så jag ska förmodligen sätta mig in i det mer för den här fotografen tar 5500 för vigsel och porträtt..

    Har du kollat nåt på fotografer?

  • first lady
    Äldre 15 Jul 18:54
    #6

    Jo jag ringde en förra veckan, jag vill ju då att fotografen skall vara med under dagen och för det ville han ha 4500:- för 8 timmar, 500:- i timmem utöver det och sen får vi välja ut ett album i prisklass 4000:-, 6000:- 0ch 8000:- Så 15000:- får jag väl räkna med.
    Men jag har inte bokat någon ännu.

  • Lantza­keri
    Äldre 15 Jul 19:03
    #7

    Jag vill med att fotografen ska vara med hela dagen...

    jag får väl bara sätta mig in i det o ringa runt...

    Jag vet inte om jag vill betala 10.000 för en fotograf egentligen men sen tänker jag att det är det som man kommer ha som minne från bröllopet o vill att det ska vara fina bilder hmmm svårt

  • Ulle Gulle
    Äldre 15 Jul 20:58
    #8

    Jag gifter mig också den 27 juni 2009!

    Bokat:
    Lokal- prelinimärt iaf
    Kyrka
    Band (min sambo är trummis i ett amatörband så det får bli dom )

    Sedan börjat spåna lite på inbjudningskort och tema. Ska ni ha ngt tema, ngn färg eller stil?

    Fotograf har ni inte tittat på men 15 000, herregud!!

  • first lady
    Äldre 15 Jul 22:57
    #9

    ja är villig att betala för fotografen, fast jag håller med om att det är mycket pengar, kommer inte att välja det dyraste albumet. Får ju alla bilder på cd oxå så man kan ju framkalla bilder själv sen.

    Vi har färgtema rosa,champange, vit och limegrönt.
    Köpte färdigvikta inbjudningskort i en champange färg/pärlemor sen ska bilaga vara limegrön, skulle snarare säga ljust grön/pärlemor.
    Jisses trodde det skulle va billigt att göra inbjudningar själv, men det drog iväg på kostnaden med papprena och en sådan där skärmaskin, så de blir rakt. Fanns ju så otroligt mycket papper och pyssel saker i butiken.

    Oj nu blev det långt...

  • Lantza­keri
    Äldre 16 Jul 10:22
    #10

    Jag får tänka på det här med fotografen, det jag har tänkt på är att det är detta som man kommer komma ihåg som sagt.

    Jag har med tänkt börja med att göra korten nu i slutet av veckan.
    Det är säkert inte billigare men jag tycker om att pyssla vi har ju ändå lite mindre än 1 år kvar då kan man ta sig tid.

    Det känns som om det är mkt man ska göra.. vart ska man börja haha

Svar på tråden Juni 2009 brudar