• Mrs Fr
    Äldre 11 Jul 16:50
    47533 visningar
    479 svar
    479
    47533

    Oktober

    Gamla tråden har stängt, så här är en ny!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-19 20:40
    Här är listan i dagsläget:

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen
    Pingi
    sockerbollen
    gabriella jens
    mc lind
    gullolle
    mct
    Hippiefridolina
    Fru Oktober
    lindan 77
    Oktober4

    11 oktober:
    snaily
    Lakritspuck
    MrsNorell2b
    20081011
    hgav
    Snödrope08
    friida
    sötis1985

    18 oktober:
    jolpe
    karmag
    oktober 18
    LCDS
    metoo

    25 oktober:
    zizzi79
    HelenaOlivia 25/10 2009

    Hemligt datum i oktober:
    Nedina

  • Svar på tråden Oktober
  • Mrs Fr
    Äldre 11 Jul 16:58
    #1

    Den gamla tråden stängdes ju innan vi hann länka till nån ny, så nu får vi hjälpas åt att få hit alla oktoberbrudar från den förra tråden.

    Vi har i alla fall postat våra inbjudningar, och jag hade sett fram emot massmail och att telefonen skulle ringa oavbrutet, men det är bara några få som har hört av sig. Nåväl, de har ju fram till september på sig att osa...

    Idag har jag varit och kollat på klänningar. Hittade två som jag verkligen gillade så jag ska tillbaka i nästa vecka för att prova på nytt och bestämma mig.

  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 11 Jul 23:33
    #2

    Jag kommer inte riktigt ihåg hur många vi var i Oktober tråden Men kan vi inte skriva våra vigseldatum i början av tråden? hade varit en kul grejj o se hur många det är de olika datumen

    Vad var det för klänningar? *nyfiken* Jag provade ut min i April tror jag det var :) Är fortfarande lika nöjd med den

    Jag måste fråga.. är det bara jag som drömmer en massa bröllops drömmar? Har ni andra upplevt nerverna än?

    jag har drömt flera nätter i rad.. Bla att jag sa hejdå till en gaaaamaaaal vän som jag inte pratat med på flera år. När han undra varför så svara jag : för jag är snart ingen "ungmö" längre...
    Och igår natt drömde jag att jag var på ett stort köpcentra och skulle ha tag på en vit jacka till bröllopet. Men det fanns bara i brunt och svart.. Fick då ett hysteriskt anfall liknande bridezilla och sprang runt i alla butikerna för att hitta en

    jag börjar undra om det inte är mina nerver som spökar..

    Känner att vi inte kan komma längre förrens i Augusti. Då blir det en hel del som ska göras.. Nu väntar man bara på att få svar. Än så länge har vi bara fått in fyra svar.

  • Mrs Fr
    Äldre 12 Jul 10:10
    #3

    Bra idé med vigseldatumet i början av tråden. Vi kan väl göra en lista så lägger jag in den i trådstarten sen.

    De klänningar som jag fastnat för är modell 37110 från foreverbridals.com och modell 08-3004 från Lilly. Det finns bilder i mitt galleri om du vill se. Vad har du för klänning?

    Jag har också börjat drömma konstigt. Igår drömde jag om att jag hade 40-årsfest nån vecka innan bröllopet för att träna. (jag har förövrigt ganska många år kvar till 40!)

  • Johann­aTotte
    Äldre 12 Jul 12:06
    #4

    Jag drömmer också massa bröllopsdrömma. Den ena sjukare än den andra. Det roliga är att nu börjar min sambo också att drömma om det. Han har inte varit så intresserad av planeringen fram till nu. Så det tycker jag är ganska roligt.

    Ja vi kan väl göra en lista med våra vigseldatum.
    Vi gifter oss 4 Oktober!

  • snaily
    Äldre 12 Jul 13:35
    #5

    Vårt datum är 11 oktober.

    Hade också en period då jag drömde konstiga bröllopsdrömmar, nu har jag ersatt dem med jobbiga jobbstressdrömmar...

    Idag har jag bokat tid hos en florist, nu har jag gjort allt jag kan i planeringsväg som går att fixa på distans, resten ska vi göra i augusti under semestern, t ex provsmaka bröllopstårtor

  • jolpe
    Äldre 12 Jul 13:44
    #6

    Hej igen har inte varit med på länge.

    Hade massa konstiga drömmar för några månader sedan men på sista tden har det varit lungt på den fronten.

    Va långt alla verkar ha kommit, själva ska vi börja pyssla med inbjudningarna i veckan, tänkte inte skicka dem förens den 18 aug.

    Känns som att det är massa kvar att göra, måste fortfarande fixa frisör, smink, vigselförättare, musik m.m. m.m.

    vi ska gifta oss den 18 oktober

  • Mrs Fr
    Äldre 12 Jul 13:49
    #7

    Vi kan väl fylla på i den här listan så lägger jag in den i trådstarten sen.

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr

    11 oktober:
    snaily

    18 oktober:
    jolpe

  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 12 Jul 15:33
    #8

    Haha va skönt man inte är ensam om att drömma konstigt

    Mrs Fr Ditt galleri syns inte Bild på min klänning finns i mitt galleri. Min klänning är uppsydd i affären där jag köpte den. De har eget "märke" men vet dock inte vad det heter

    Vi gifter oss också den 4 Oktober

    En nyfiken fråga bara.. Vilka blommor och färger tänkte ni ha i er bukett? Jag funderar på en rosbukett med orkidéer i (s k svävande orkidéer.), men jag vet inte vilka färger jag ska ha.. är lite inne på vita rosor med rostfärgade orkidéer men jag är inte riktigt säker.. Vi har färgtema blått så det skulle iofs vara kul med någon blå blomma i men jag har inte kommit på vilken än

  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 12 Jul 15:33
    #9

    Haha va skönt man inte är ensam om att drömma konstigt

    Mrs Fr Ditt galleri syns inte Bild på min klänning finns i mitt galleri. Min klänning är uppsydd i affären där jag köpte den. De har eget "märke" men vet dock inte vad det heter

    Vi gifter oss också den 4 Oktober

    En nyfiken fråga bara.. Vilka blommor och färger tänkte ni ha i er bukett? Jag funderar på en rosbukett med orkidéer i (s k svävande orkidéer.), men jag vet inte vilka färger jag ska ha.. är lite inne på vita rosor med rostfärgade orkidéer men jag är inte riktigt säker.. Vi har färgtema blått så det skulle iofs vara kul med någon blå blomma i men jag har inte kommit på vilken än

  • Johann­aTotte
    Äldre 12 Jul 16:43
    #10

    4 oktober:
    JohannaTotte
    Mrs Fr
    Kärlek ger näring åt själen

    11 oktober:
    snaily

    18 oktober:
    jolpe

Svar på tråden Oktober