• T RO
    Äldre 3 Jul 08:26
    59523 visningar
    18 svar
    18
    59523

    Tappat 12 kilo = lös hud! Hjälp!

    Har som rubriken antyder tappat 12 kilo (ska gå ner 7 till) och det är jag jätteglad för. MEN: jag har inte blivit så "slimmad" som jag trodde. Visst, smalare och så, men inte "tight".

    Jag tränar och sånt, sådet är inte det, och jag har försökt med scrubb/peeling i duschen och massage för att få huden att bli smidig. Använder babyolja efter varje dusch eftersom min hud är så torr, men jag känner mig ändå sladdrig liksom...

    Vad har ni för tips?
    Uppstramande krämer?
    Kurer?
    Detox?

    Är min enda utväg operation?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-28 14:54
    Tack alla för tips och kommentarer!

    Jag tror att jag helt enkelt får stå ut med min "skrynkliga" hud. Jag märker själv att den blir gradvis bättre av motion och vatten, så det kanske löser sig tills jag blir ett par år åldre.

  • Svar på tråden Tappat 12 kilo = lös hud! Hjälp!
  • PennyJ­enny
    Äldre 3 Jul 10:34
    #1

    Om man går ner snabbt i vikt så är det inte ovanligt att huden inte hänger med. Speciellt om man inte är purung. Huden förlorar sin elastisitet med åren och om den varit utspänd länge så är det svårare att få en fast hud efter viktnedgång.

    Träning och sånt påverkar inte hudens förmåga att dra ihop sig.

    Hurvida krämer och annat hjälper eller inte vet jag inte dock. Men ibland får man ge det lite tid bara och ge huden mycket fukt och så så kan det gå ihop sig lite med tiden.

  • Zozo
    Äldre 3 Jul 10:50
    #2

    Det finns mig veterligen inget annat än kirurgi som hjälper. Det är just därför det är viktigt att lata viktnedgangen ta sin tid, för da hinner huden oftast med.

    Är det inte sa farligt sa kan kanske massage med krämer hjâlpa, men jag tvivlar pa det.

  • T RO
    Äldre 3 Jul 13:15
    #3

    Ja alltså, jag är ju bara 25, så jag hoppas att det inte är "för sent" för den sakens skull.

    Och vikten har jag VERKLIGEN inte tappat särskilt fort heller (snarare för sakta enligt mig) så vad kan man då göra?

    Finns det verkligen inget annat än "tid" att ge det? Känner mig ju inte speciellt snygg just nu :-/

    Tacksam för alla svar

  • Äldre 3 Jul 13:31
    #4

    Jag gissar att du har gått ner de 12 kilona väldigt fort. Hur bar du dig åt??? *nyfiken*

  • T RO
    Äldre 3 Jul 13:35
    #5

    Nepp, inte fort alls, det tog 6 månader
    Viktväktarna

    Hade det varit en snabb viktminskning så hade jag försått och mer kunnat acceptera det liksom, för då är det ju bara vatten.

  • Zozo
    Äldre 3 Jul 14:27
    #6

    Nja 12 kg bara vatten är nog inte sa troligt.. är du sâker pa att det är bara hud da?? Kanske det är lite löst "fläsk" sa det hjälper att träna bort det? Later ju konstigt att det skulle vara bara hud när du tagit det pa sa pass lang tid. Men sedan beror det ju pa hur just DIn hud reagerar. jag tappade mina första 10 kg med VV pa tio veckor och de övriga 12 tog ca ett ar, och huden hängde med fint hela tiden; Jag tränade ocksa, om nu det har ngt betydelse.

  • PennyJ­enny
    Äldre 3 Jul 14:30
    #7

    Om du tappar 12 kg under sex månader har det inte gått hiskeligt fort det kan man inte påstå, så huden borde ha hängt med. Det kan ju helt enkelt vara så att din hud inte är speciellt elastisk och inte kommer att gå i hop mer och då är det enda alternativet du har nog operation. Trist så klart att du inte känner dig helt nöjd, men jag skulle råda dig att försöka acceptera att det är så det är och helt enkelt se om något händre med tiden.

    Men du skriver att du känner dig sladdrig, jag bara funderar på om det verkligen är hud, det är inte så att det är lite hull som finns kvar på vissa ställen? Det spelar ju eg ingen roll, för man kan ju ändå inte punktförbränna om det nu skulle vara så, men du är säker på att det är hud menar jag?

  • Zozo
    Äldre 3 Jul 14:34
    #8

    Man kan inte punktförbränna men vâl bygga muskler lokalt..

  • PennyJ­enny
    Äldre 3 Jul 15:38
    #9
    Zozo skrev 2008-07-03 14:34:03 följande:
    Man kan inte punktförbränna men vâl bygga muskler lokalt..
    Förvisso, men musklerna ligger som regel under fettdepån och det är inte säkert att bara för att man får mer muskler på stället så försvinner fettet. Man kan mycket väl tex ha väldigt bra magmuskler men ändå en liten putmage för att fettet ligger utanpå.
  • T RO
    Äldre 3 Jul 19:43
    #10

    Hmm, ja klart att det sitter fett på vissa ställen (höft insida lår mage etc), jag ska ju trots allt gå ner 7 kilo till, men jag tycker att det är i "ytterhuden" som jag är slapp om ni förstår vad jag menar.

    Om jag "håller ihop" om huden på framsida lår (där jag faktiskt är ganska "deffad") så är huden likson "rynkig" (kommer inte på något bättre ord...)

    Kanske bara torr och oelastisk? Jag är så förvirrad för jag vet inte vad jag ska förvänta mig riktigt nämligen.Har ju aldrig gått ner på det här viset förrr :-P

  • janedo­e
    Äldre 3 Jul 19:50
    #11

    Nu kanske jag skrämmer dig lite.. har haft skrynklig mage (med bristningar dessutom) sen jag var 16 och födde mitt första barn. Sorgligt och absolut något jag kommer operera bort när jag har råd (ska gifta mig först och betala alla skulder, så vid 40 blir jag slät och fin igen! ;) ).....

    Jag har alltså som du... den där "torra" smårynkiga huden, men tack o lov bara på magen... Den har inte försvunnit vad jag än gjort.. Piss är det.

  • janedo­e
    Äldre 3 Jul 20:01
    #12

    Jag får väl påpeka också att även fast jag kanske inte är idealet att titta på (mest i mina egna ögon enligt andras utsago..) så är man jäkligt skön att ta på med lite lös hud. Fantastisk känsla mot handflatorna liksom! ;D

  • Golden­sea
    Äldre 4 Jul 00:55
    #13

    Jag har haft samma problem. Krämer kan ju inte göra underverk eller ge snabba resultat men jag tror nog att de kan hjälpa till lite. Jag har hört om så himlans många så jag knappt visste vilken jag skulle pröva först. Jag har kört med plasticity nu ifrån Dior och den har kännts bra men jag har nu bestämt mig för att prova skin doctors body sculptor. Jag känner att plasticityn har hjälpt mig att strama upp huden lite, men som sagt, den gör ju inte underverk och det går inte snabbt...

  • Angeli­naJoli­e
    Äldre 28 Aug 13:20
    #14

    Har du proval med LPG? Det skall strama upp huden...

  • zsando­ra
    Äldre 28 Aug 14:43
    #15

    jag hade en kräm mot min gravid mage, å ja måste säga att den hjälpte.. tror den hette nivea q10 lr nåt

  • pitesa­ra
    Äldre 28 Aug 15:00
    #16

    Jag gick ner 37 kilo på 10 månader och jag hade milt sagt lös hud lite över allt men den stramade upp sig efter ett par/några månader så tillslut så fick jag en fin mage..

    Ha tålamod så får vi hoppas att det gör så även för dig :)

  • bouchr­a
    Äldre 26 Sep 17:45
    #17

    jag har got ner 30kilo på ett år och jag fick slap hud över allt .men effter ett halvt år stramade upp sig, ser mycket bättre ut idag.det tar tid.jag fick ett tips att man ska smörya in de områder som är slapa med nejlik eller jasmin olya elle dåde tillsamans.jag anväde nejlik olja .jag tycker du ska pröva de hä oljorna. lycka till.

  • Äldre 13 Jan 13:38
    #18

    Hej!

Svar på tråden Tappat 12 kilo = lös hud! Hjälp!