• PN78
    Äldre 6 Jun 19:37
    31175 visningar
    271 svar
    271
    31175

    Umeåbrudar 2008!

    Öppnar denna fortsättningstråd så att jag hittar tillbaka till er, såg att nuvarande tråd stängs 080610. Jag går på semester nu och kommer endast titta in då och då.

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008!
  • Camsan
    Äldre 6 Jun 21:58
    #1

    Ohhh, jag var först

  • Nomea
    Äldre 8 Jun 08:26
    #2

    Hej, nu har jag hittat hit också!

  • Nomea
    Äldre 8 Jun 08:27
    #3

    PN78 skrev: Jag har nu gått på semester och vi kommer bege oss norröver för att vara i Umeå på måndag. Nu är det verkligen nära till bröllopet. Det ska bli väldigt skönt att komma upp till Umeå och fortsätta planeringen på plats.
    Hoppas bara att vi inte glömmer någon viktig sak i huset, det är lite långt att vända tillbaka:)

    När är det ni gifter er?
    Har ni klar all planering eller?

  • Camsan
    Äldre 8 Jun 08:43
    #4

    18 maj, 18 maj (otipppat va?)
    31 Maj ina ina
    31 Maj Thildra
    7 Juni LittleBrite
    14 Juni PN78
    28 Juni Silvergalen
    28 Juni Tomtebobrud
    28 Juni Camsan
    5 Juli Munchkin
    12 Juli Bummel
    12 Juli filifjonkan2
    26 Juli FruKjörling
    8 Augusti Fru G 08
    8 Augusti Batwomen
    8 Augusti the_butterfly0725
    23 Augusti AnnaoMatte
    20 September Nomea
    21 Februari -09 umekicki79

    Tänkte lägga in listan men jag vet inte om detta är den senaste.. Om någon saknas så får ni fylla i den igen

  • PN78
    Äldre 8 Jun 21:28
    #5
    Nomea skrev 2008-06-08 08:27:27 följande:
    PN78 skrev: Jag har nu gått på semester och vi kommer bege oss norröver för att vara i Umeå på måndag. Nu är det verkligen nära till bröllopet. Det ska bli väldigt skönt att komma upp till Umeå och fortsätta planeringen på plats.Hoppas bara att vi inte glömmer någon viktig sak i huset, det är lite långt att vända tillbaka:)När är det ni gifter er?Har ni klar all planering eller?
    Det mesta är nog klart. Bröllopet är på lördag kl 15.00!
    Ska träffa frisören på tisdag morgon, DJen på lunchen, onsdag möte med prästen och tjejen som skall göra makeupen. Sedan börjar gästerna ramla in på torsdag. Många kommer söderifrån så de passar på att komma upp några dagar innan för att få se Umeå lite. Det stora som ej är klart är att skriva ut festprogrammet och vigselprogrammet. Festprogrammet tänkte vi ta tag i morgon och vigselprogrammet efter att vi träffat prästen.
    Håller nu mest tummarna för att vädret inte skiter sig, å andra sidan är det det enda som vi inte kan planera...
  • Nomea
    Äldre 9 Jun 07:45
    #6
    PN78 skrev 2008-06-08 21:28:17 följande:
    Det mesta är nog klart. Bröllopet är på lördag kl 15.00!Ska träffa frisören på tisdag morgon, DJen på lunchen, onsdag möte med prästen och tjejen som skall göra makeupen. Sedan börjar gästerna ramla in på torsdag. Många kommer söderifrån så de passar på att komma upp några dagar innan för att få se Umeå lite. Det stora som ej är klart är att skriva ut festprogrammet och vigselprogrammet. Festprogrammet tänkte vi ta tag i morgon och vigselprogrammet efter att vi träffat prästen.Håller nu mest tummarna för att vädret inte skiter sig, å andra sidan är det det enda som vi inte kan planera...
    Va härligt att det mesta är klart då!
    Har ni skrivit klart fest och vigselprogrammet då? Eller iaf att det är snart klart?
    Nej, vädret kan man ju inte planera tyvärr... Hoppas det blir fint för er!
  • Filifj­onkan2
    Äldre 9 Jun 15:02
    #7

    hej tjejer jag blev hippad i lördags......så himla oväntat och så kul.....

    stod ochh rensade ogräs mm och min blivande svägerska kör in på gården (ingen reaktion från mig) ut hoppar min kompis lena och ropar att jag har 7 minuter på mig att packa..... jag fattar forfarande ingenting sen när "hissen" kommit ända upp ;) utbrister jag NEJ jag har inte rakat benen....

    jag fick ta på mig en dräkt föreställande en naken karl( jag protesterade ljudligt kan jag lova) in i bilen får ett vinglas och ögonbindel.... i bilen pratar de om att jag ska få gå på stan sälja kramar mm jag var så himla nervös.....

    väl framme får jag ta av mig den hemska dräkten och vi går ner om älven där vi fikar kycklingsallad dricker mer vin

    under dagen fick jag olika uppdrag 1 ;en plansch med fyra kort och texten VEM ska jag gifta mig med och fick gå runt och fråga

    uppdrag 2 måla självporträtt med foten

    uppdrag 3 dela ut blommor(maskrosor)

    uppdrag 4 ta ett foto och få autograf

    uppdrag 5 stafett

    uppdrag 6 smaka olika saker med förbundna ögon

    sen for vi vidare och åt middag drack mer vin och kvällen slutade på schlager klubben.... en helt underbar dag och kväll

    men jag har nog inte hämtat mig än

  • tomteb­obrud
    Äldre 9 Jun 15:57
    #8

    Hej allihopa!

    Jag blev "hippad" i fredags.
    Jag var helt inställd på att det måste bli på lördagen så jag fattade inte riktigt vad som hände.

    Klcokan 12.30 ringer det på dörren och där står en muskelknutte och presenterar sig. Jaha tänkte jag någon ny från Peters jobb.
    Här har du bilnyckel, jag har ju hört att du är så duktig på att köra bil.
    Min sambo sa att det enda du får ta med dig är bh och trosor.
    så jag lämnade huset och gick ut där står en körskolebil. Jag skulle göra en uppkörning.

    Eter den så åkte vi till min kompis där många väntade och där fanns ost och kex och vin.

    Efter en stund så fick jag måla på riktig akvarell med fina penslar och färg.

    sedan blev det avfärd till Red and Black för makeup och håruppsättning
    och klädsel guldbyxor guldtröja + prinsesskrona och slöja.

    Färden gick till en lokal på Böleäng där resterande tjejer dukat upp middag.

    efter ett tag så dyker det upp en kille som skall lära oss salsa och merenge SUPERKUL.
    slutklämmen blev utgång på Harrys där salsa killen jobbade.
    Jag var hemma halv fyra på lördagsmorgonen.

  • Nomea
    Äldre 10 Jun 06:15
    #9

    Filifjonkan2 och Tomtebobrud: Va kul att bli hippade! Låter som om ni båda har haft supertrevligt!

  • batwom­en
    Äldre 10 Jun 23:13
    #10

    Jag har inte haft lika kul som ni på hipperna (gratulera er)
    Jag tog bort min galla i måndags och jag blev tyvärr inne över natten så jag missade sönernas skolavslutning
    Men nu är den elaka gallan borta så jag behöver inte bekymra mig för ett gallanfall på bröllopsdagen, ett bekymmer mindre

    Desto roligare är att vi ska äntligen titta på druidgården, hoppas lokalen är fin. Jag har målat upp en ganska mörk historia i mitt huvud så det kan nog bara bli bättre än det.

Svar på tråden Umeåbrudar 2008!