• chamor
    Äldre 3 Jun 10:28
    53147 visningar
    45 svar
    45
    53147

    Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)

    Ja då har jag precis tagit min första cerazette.. Vad har jag att vänta mig? Läst att många är väldigt missnöjda med den.. Några positiva erfarnheter här ute också eller? Hoppas det iaf...

  • Svar på tråden Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)
  • Waerst­a
    Äldre 3 Jun 11:06
    #1

    Jag är ganska nöjd.. blödde 3 veckor.. sen har jag bara blött några dagar hit och dit.. vet inte hur det är med lusten just nu, men det kanske beror på något annat.. typ stress.

  • chamor
    Äldre 3 Jun 11:57
    #2

    Hoppas att det blir bra för mig.. Iaf att jag slipper mens på bröllop och bröllopsresa... Hur länge har du använt?

  • propp
    Äldre 3 Jun 12:03
    #3

    Jag började med Cerazette för ca 1 år sen...hade då ätit vanliga p-piller i 9 år, men pga att jag fick högt blodtryck förra våren, var jag tvungen att byta. För mig hände ingenting...jag fick en vanlig blödning under dagarna jag bytte...höll i sig kanske 3- 4 dagar och därefter har jag inte haft nästan en enda blödning. Det har hänt 2 ggr under året att det kommit litegrann...men då bara en dag och inte ens så jag behövde använda tampong.

    Gällande andra biverkning har jag heller inte känt någonting...inget ändrat humör eller mindre sexlust...möjligtvis några fler finnar...men svårt att avgöra...hade mycket acne i tonåren och har än så länge aldrig varit helt finnfri.

    Jag kommer att sluta med Cerazette om sex veckor, men kommer absolut att börja med dem igen när bebisproduktionen är över...

  • Zozo
    Äldre 3 Jun 12:33
    #4

    Jag hade enorma problem med liknande piller, minns dock ej om märket hette Cerazette eller inte. Extrem acne, humörsvângningar, mens varannan vecka som varade i 10 dagar, illamaende etc etc. OM du far nagra biverkningar, lat inte tiden ga utan kolla med din gyn med detsamma. Jag har ¨ämpat med acnen som kom da i snart 10 ar..

  • Waerst­a
    Äldre 3 Jun 13:12
    #5

    Jag har använt dem i ca 2 månader..


    chamor skrev 2008-06-03 11:57:57 följande:
    Hoppas att det blir bra för mig.. Iaf att jag slipper mens på bröllop och bröllopsresa... Hur länge har du använt?
  • Tootic­ki
    Äldre 3 Jun 13:19
    #6

    jag använde dem i flera år, älskade Cerazette. Fick ingen mens alls och mådde toppen. Efter ett drygt år började jag få problem med slemhinnorna i underlivet och ytterligare senare började jag tappa sexlust.

  • Sandra­86
    Äldre 3 Jun 13:28
    #7

    Jag började med mina för ca 1½ månad sedan.. I början hade jag otroliga spänningar i brösten. Har blödigt lite till och från, men inte alls lika mycket som innan.
    Nu mår jag toppen! Och inga biverkningar alls. Och sexlusten är på topp!

  • chamor
    Äldre 3 Jun 14:26
    #8

    ÅHHH! Va skönt att höra att några är nöjda iaf :) Är inställd på det värsta men vi får väl se :) Hoppas som sagt man slipper på bröllopet och resan!! :)

  • Sarah8­1
    Äldre 3 Jun 14:34
    #9

    jag har bara positiva erfarenheter med cerazette. Det enda är väl men det beror nog mer på mig, jag missade ett enda och 9 mån senare stod vi med 3,5kg tös på armen..

  • cindel­l
    Äldre 3 Jun 14:40
    #10

    För mig har cerazette fungerat hur bra som helst. Började för fyra år sedan och har haft en blödning som jag fick efter ett halvår. Detta berodde nog på att jag var på resa och tog väl inte pillren ordentligt.
    Nu vacklar det lite med småblödningar, som hindras endast med trosskydd. Detta också av orsak då jag har ändat kost och lite annat.

    Lycka till!
Svar på tråden Tagit min första cerazette! HJÄLP! :-)