• Sagose­ssa
    Äldre 15 May 09:14
    26447 visningar
    5 svar
    5
    26447

    Letar barock frisyrer - HJÄLP!

    Hej,

    hoppas någon kan hjälpa mig för jag lyckas inte hitta några bra bilder/länkar på nätet. Det jag letar efter är kvinnliga frisyrer inspirerade av Sagan om Ringen, John Bauer, medeltiden osv.
    Alltså frisyrer/uppsättningar med långt hår, delvis uppsatt, flätor, pärlor, romantik, enkelhet etc. Någon som vet var jag kan hitta bilder på detta? Ska gifta mig den 9/6 och behöver ha lite bilder att visa min frisör.
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Letar barock frisyrer - HJÄLP!
  • anniek­w
    Äldre 15 May 09:29
    #0

    www.virtue.to/articles/braiding.html - där har du verkliga tips på hur man gjorde frisyrer på medeltiden, bl.a hur man flätade, den är på engelska men jag hoppas att den hjälper! Lycka till!

  • anniek­w
    Äldre 15 May 09:42
    #0

    fler tips... www.costumegallery.com/pompadour/special/hut/index.html samt www.no1onthe.net/onrpg/tips.htm på den senare sidan kan du hitta massor av tips!Lycka till med sökandet!

  • tussel­isa
    Äldre 15 May 09:44
    #0

    jag är lite inne på samma spår och jag hittade min frisyr på bröllopsguiden. Där går du in på frisyrer>fler frisyrer och högst upp till höger hittar du min, men den längst till vänster är också fin. Det finns även flera sidor om flätfrisyrer, men jag kommer inte ihåg adressen......det ska finnas ett inlägg på BT från mig.

    Hoppas att du hittar din frisyr!

  • Sagose­ssa
    Äldre 15 May 13:05
    #0

    Tack alla SNÄLLA!!!
    Jag ska genast ta itu med era länkar och kolla om jag hittar vad jag söker där.

  • rebecc­aair
    Äldre 30 Nov 07:14
    #5

    I guess you may want to have the hairstyles of star, I guess you can choose one in the category Star hairstyles. If you are looking for the casual short haircuts for men, maybe you can refer to the article about dylan sprayberry height which contains 2 simple clean causal short haircuts, suitable for the age from 20-60.

Svar på tråden Letar barock frisyrer - HJÄLP!