• Exived
    Äldre 2 Jun 20:22
    11146 visningar
    19 svar
    19
    11146

    Förtidigt att fria?

    Jag vill förlova mig med min underbara sambo! Men vi har bara varit sambo i 6 månader och tillsammans i 8... är det för tidigt att fria ? HJÄLP!

  • Svar på tråden Förtidigt att fria?
  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 2 Jun 20:31
    #1

    Känns det rätt så gör det Vi förlovade oss efter 1 månad och ska gifta oss efter 2 år ... så.. så läneg det känns rätt så gör det :)

  • Sibbis
    Äldre 2 Jun 20:33
    #2

    äsch, det där är EXAKT vår tidsram. Eller, vi bodde nog ihop mer eller rmindre från start, men han friade efter 8 månader. så varför inte?

  • fromhe­retoet­ernity
    Äldre 2 Jun 20:34
    #3

    Vi ska förlova oss nu i sommar, vi har varit ihop i ett år och vi är inte ens sambo! Bor 60mil från varandra!
    För oss känns det helt underbart rätt och känns det så för er också så är det inte mycket som kan gå fel

  • Nice08
    Äldre 2 Jun 21:34
    #4

    Tycker man ska gå på hur man känner.. Man har ingen aning.

    Du kan vara tillsammans med med någon i flera år.. Å tro att det är rätt.. Fast det kanske inte är det.

    Å man kan veta efter 2 dagar..
    Gå på magkänslan. :)

    Jag å min sambo förlovade oss efter 6 år.. :) Å gifter oss straxt före vårat 8 år tillsammans. Å det känns rätt för oss. :O)

  • Semest­erbrud­en
    Äldre 2 Jun 21:36
    #5

    det kan bara ni själva veta....
    Jag tycker du ska gå på din egen känsla !
    Lycka till !!!

    Hur har du planerat det hela ?

  • DanKat
    Äldre 2 Jun 22:17
    #6

    Var ni så pass säkra att ni flyttade ihop efter två månader så skulle jag nog tro att ni är redo för att förlova er nu

  • frida7­9
    Äldre 3 Jun 01:59
    #7

    Tidigt? Ja.
    För tidigt? Nej, det behöver det inte vara. Tycker sånt beror lite på ålder med...

    Lycka till!

  • Fjosok
    Äldre 3 Jun 02:00
    #8

    kn aldrig bli för tidigt, dock ganska ofta för sent

  • Zsarah
    Äldre 3 Jun 02:17
    #9

    Nja, personligen skulle jag inte fria efter så kort tid, OFTAST är man fortfarande nykära/nyförälskadade. Men som de flesta andra säger, gå på magkänsla.

  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 3 Jun 10:15
    #10

    Fast samtidigt så behöver ju inte fria innebära att man gifter sig inom en månad.. Min m2b friade till mig när vi förlovades oss som ett förfrieri och sedan igen på riktigt efter 1 år


    Zsarah skrev 2008-06-03 02:17:26 följande:
    Nja, personligen skulle jag inte fria efter så kort tid, OFTAST är man fortfarande nykära/nyförälskadade. Men som de flesta andra säger, gå på magkänsla.
  • gustaf­matild­a
    Äldre 3 Jun 10:19
    #11

    Vi var tillsammans 10 månader innan han friade till mig, tillsammans totalt i knappt 3 år innan vi gifter oss nu på fredag. Jag tycker inte att det inte är för tidigt för att fria, generellt, men sen berordet ju såklart på er och er relation. Men ni verkar vara säkra på varandra, så kör hårt =)

  • SweetS­un
    Äldre 3 Jun 10:28
    #12

    Min M2B friade när det var 4 mån sen vi hade träffats för första gången,och jag hade bott hos honom i ett par veckor =P

    Vi gifter när det är nästan 2 år sen vi träffades.

    Jag tror på att, om det känns rätt, så varför vänta ?

  • Kärlek ger näring åt själen
    Äldre 3 Jun 10:32
    #13

    Jag håller med dig

    Jag prata med en arbetskamrat som träffa sin man när hon var 22 och de träffades i januari förlovade sig i juli och gifte sig i november samma år Hehe och de är fortfarande gifta efter 35 år Så vem har sagt att det inte kan gå snabbt


    SweetSun skrev 2008-06-03 10:28:59 följande:
    Min M2B friade när det var 4 mån sen vi hade träffats för första gången,och jag hade bott hos honom i ett par veckor =PVi gifter när det är nästan 2 år sen vi träffades.Jag tror på att, om det känns rätt, så varför vänta ?
  • patti8­7
    Äldre 3 Jun 10:44
    #14

    gör som ni själva känner för:)

  • Peggy sue
    Äldre 3 Jun 11:02
    #15

    Vi förlovade oss efter typ 10 månader ihop varav 7 månader som sambos...
    Dock skulle jag råda er att inte skynda för mkt med bröllopet, inte för att "se om det funkar ihop" utan för att själva planeringen kan bli så stor del av erat förhållande att det blir oerhört tomt efter (kompisars misstag och det sprack på bröllopsresan...)
    inte för att det skulle gå så för er, men det är ändå tänkvärt kanske.. att man spenderar lite tid med varandra utan ett stort bröllop emellan som ska planeras.

  • Joelin­e
    Äldre 3 Jun 13:09
    #16

    Vi flyttade ihop efter 6 månader och förlovade oss efter 9... När vi gifter oss kommer vi ha varit tillsammans ca 3 år, och då känns det inte som att vi har "jäktat" med bröllopet. Sen närmar vi oss 30, hade nog inte gjort samma sak om jag var 20... Man vill ju ändå tro att man har lärt sig att veta vad man vill ha och inte

  • Exived
    Äldre 3 Jun 20:34
    #17

    tack så jätte mycket för alla bra råd och svar :D

  • Nienna
    Äldre 3 Jun 20:42
    #18

    Vi flyttade ihop efter 1 månad, jag friade efter 10 månader, strax före vår dotter föddes. Nu ca 7 år efter frieriet ska vi gifta oss, så jag tycker självklart att du kan fria men som nån skrev så behöver ni ju inte gifta er på en gång.

  • Hajime
    Äldre 3 Jun 20:48
    #19

    vi va tillsammans i nästan på dagen ett år när vi förlovade oss, då han friade... bestämde ungefär när samma sommar, och är förlovade fortfarande nu lite mer än 2 år senare, ska gifta oss i sommar :D

Svar på tråden Förtidigt att fria?