• 2007pa­ris
    Äldre 26 May 14:53
    10496 visningar
    4 svar
    4
    10496

    Romantiskt hotell i Paris?

    Jag behöver hjälp att hitta ett hotell i Paris, det finns så många och tar så mycket tid! Så ni som har tips hjälp mig tack. Jag är ute efter ett som gärna har stilen tunga sammetsgardiner, kristallkronor, guld, sänghimmel, mönstrade tapeter. Då det inte får vara för dyrt gör det inget om det inte är jättefräscht, lite mindre, inte superservice, små rum osv. Det är stilen jag är ute efter. Det får gärna vara i ett område där det finns bra resuranger och caféer och som man kan promenera runt lite planlöst i.
    Tack !

  • Svar på tråden Romantiskt hotell i Paris?
  • PL0808­02
    Äldre 26 May 15:14
    #1

    Kolla senaste numret av Svensk Damtidning (med bröllopsspecial)- tror det fanns något från Paris där (har inte själv tidningen). Lycka till!

  • Fröken förvän­tan
    Äldre 26 May 15:19
    #2

    2007paris skrev 2008-05-26 14:53:35 följande:


    Jag är ute efter ett som gärna har stilen tunga sammetsgardiner, kristallkronor, guld, sänghimmel, mönstrade tapeter. Då det inte får vara för dyrt gör det inget om det inte är jättefräscht, lite mindre, inte superservice, små rum osv. Det är stilen jag är ute efter. Det får gärna vara i ett område där det finns bra resuranger och caféer och som man kan promenera runt lite planlöst i. Tack !
    Har ett tips på ett hotell som ser ut precis som det du beskriver men jag vet inte priserna. Jag fick en Parisresa av min sambo i julklapp förra året (och sedan ett frieri på plats )så han hade bokat allt. Hur som helst var det litet och jättemysigt och låg bra till för promenader.
    Här är en länk: www.hoteldesgrandshommes.com/
  • UH2B
    Äldre 27 May 16:02
    #3

    Jag kan tipsa om två hotell i två olika prisklasser:

    Mellandyrt: Grand Hôtel Dechampaigne
    17 Rue Jean Lantier, 75001 Paris
    www.hoteldechampaigneparis.com/

    Bodde på ovan i mars och det var bra pris, mysigt, litet, jättetrångt rum men rent, urtrevlig personal, bra frukost som ingick och framför allt så var rummet ändå jätteromantiskt! När jag bokade bad jag om ett rum högt upp för att få lite utsikt och vi hade utsikt över Paris takåsar.
    jag kan varmt rekommendera detta hotell som dessutom ligger ca 10 minuters promenad från Louvren och bara ett stenkast från T-banan. 10 min till Notre Dame och bredvid en bra shoppinggata.

    Och dyrt: Hotel Pavillion de la Reine
    28 Place des Vosges | 75003 Paris - FRANCE
    www.pavillon-de-la-reine.com/
    Har ej bott där men vet att det är ett fint hotell med ett väldigt bra läge vid finaste torget i Paris i mysiga Marais kvarteren.

    Om du vill ha prisvärt så kan jag rekommendera Dechampagne, jag kommer garanterat att bo där igemn, och jag kan säga att jag är kräsen för jag bor mycket på hotell!
    Lycka till och ha det så mysigt i Paris!

  • Äldre 28 May 20:16
    #4
    http://www.booking.com/index.html?aid=941722 är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Romantiskt hotell i Paris?