• Elmand­ra
    Äldre 2 May 15:09
    109556 visningar
    52 svar
    52
    109556

    Hjälp! Cerazette har förstört mitt liv! Vad ska jag göra?

    Hej!
    Jag har ätit minipillret Cerazette i snart ett år nu, men då jag under denna period fått problem med finnar, minskad sexlust, klåda i underlivet och rejäla humörsvängningar vill jag verkligen sluta äta dem. Flera av mina släktingar har haft erfarenheter av blodproppar så det enda alternativet för mig är minipiller, men frågan är om det är värt det? Jag mår ju bara dåligt utav detta.
    Är det någon annan som känner igen sig i detta problem och kan dela med sig av sina erfarenheter av att ha upphört med att äta cerazette? Har eran hy blivit bättre? har sexlusten "kommit tillbaka"?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Hjälp! Cerazette har förstört mitt liv! Vad ska jag göra?
  • Brud 080823
    Äldre 4 May 14:48
    #31

    Hur menar du med ont i magen? Mensvärk eller?
    Har ätit mina i 4år och mår jättebra. Men de är slut om en vecka och sen så ska vi försöka göra en liten bebis i vinter.

    Hur lång tid tror du att det tar innan mensen kommer igång som vanligt. Tanke på att man inte har haft någon alls på så länge.

    vi fyra skrev 2008-05-04 13:49:10 följande:


    hej...jag har ätit cerazette i 2år,jag har haft mycket problem med dom p-pillrerna,men nu slutade jag m dom för ca 1 månad sen och jag älskar min hy i ansiktet,inga finnar,är oftast på bra humör,har inte ont i magen längre allt dåligt försvann =)jag funderar på att sätta in kopparspiral m tanke på att min mamma å morföräldrar haft blodproppar..jag tycker absolut att du ska sluta med tabletterna....
  • Tootic­ki
    Äldre 4 May 15:04
    #32

    Jag fick mens efter 2-3 dagar efter att jag slutat (har slutat med Cerazette 3 ggr)

  • M hjärta M
    Äldre 4 May 15:33
    #33

    Jag mådde precis som du TS när jag käkade cerazette och jag käkade de bara i 3 månader. När jag slutade fick jag livsglädjen tillbaka. hyn blev fin igen.

    Lycka till!!

  • Elmand­ra
    Äldre 6 May 13:25
    #34

    Igår tog jag mitt sista piller! Nu håller jag tummarna på att min hy blir fin igen, att sexlusten kommer tillbaka, humöret blir bättre, klådan försvinner och framför allt att mensen dröjer tills efter vår utlandsresa!

  • gabbe
    Äldre 6 May 13:31
    #35

    Får samma problem som du beskriver med alla p-piller jag har ätit. Har nu kopparspiral. Huden börjar sakta komma tillbaka sexlusten är tillbaka! Problemen med svampinfektioner försvann oxå i samband med att jag slutade och började använda menskopp.
    Aldrig mer hormoner för mig!

  • Zoria
    Äldre 6 May 14:39
    #36

    Har slutat med cerazett och det är ett av det bästa som hänt mig! Funderar på kopparspiral men är rädd för att jag inte kommer kunna få barn sen pga. infektion eller vad en spiral nu hittar på...

  • Brud 080823
    Äldre 7 May 11:56
    #37

    Jag slutar med mina på söndag! Spännande,jag har mått jättebra utav dem så jag är rädd för att det blir tvärt om när jag slutar. PMS,mensvärk,rikliga blödningar,dålig hy och viktuppgång! Hjälp! Hoppas jag går ner i vikt när jag slutar,skulle inte var fel med ca 5kg

  • Ljungf­ru
    Äldre 7 May 12:02
    #38

    Fick fruktansvärd acne av cerazette. Bautafinnar å kinderna. Slutade för tre år sedan. Nu syns ingenting. Har fått två barn sedan dess, vet dck inte vad jag skall ha för skydd hädanefter.

  • gabbe
    Äldre 8 May 12:58
    #39
    Ljungfru skrev 2008-05-07 12:02:44 följande:
    Fick fruktansvärd acne av cerazette. Bautafinnar å kinderna. Slutade för tre år sedan. Nu syns ingenting. Har fått två barn sedan dess, vet dck inte vad jag skall ha för skydd hädanefter.
    Kan rek. kopparspiral. Va jättemycket emot det innan ville inte ha nått som satt fast. Men det är det bästa skydd jag haft!
    Har oxå fött två barn innan.
  • Catali­na
    Äldre 8 May 13:10
    #40

    jag åt cerazette i 2 års tid.....det positiva var att jag aldrig hade någon mens....nackdelen var minskad sexlust, dålig hy och humörssvängningar.....jag slutade med p-pillrena i oktober-06 eftersom vi ville ha barn...det har fortfarande inte blivit något....jag har alltid haft lätt för att bli med barn...även när jag har använt preventivmedel(trionetta och hormonspiral)...om det är cerazetten som har förstört chansen att bli gravid eller inte kan jag inte svara på men jag har läst att man kan få svårt att bli gravid efter att ha ätit cerazette.

Svar på tråden Hjälp! Cerazette har förstört mitt liv! Vad ska jag göra?