• Ladyli­ke
    Äldre 25 Apr 13:18
    37393 visningar
    22 svar
    22
    37393

    Billig & bra ansiktsrengöring! TIPS?

    Söker en bra, billig ansiktsrengöring som tar bort foundation och smuts. Den ska inte torka ut huden. Inte inehålla mineralolja. Har tröttnat på att lägga pengar på rengöring som jag ju gör av med stora mängder!

  • Svar på tråden Billig & bra ansiktsrengöring! TIPS?
  • Nikajo
    Äldre 25 Apr 13:45
    #1

    Jag tvättar mig morgon och kväll med Loreals tvättgel Hydraderm tror jag den heter. Tror inte den innehåller mineralolja då den är en gel. Kostar bara runt 60kr, och räcker länge. Tar bort sminket utan problem!

  • FruHam­berg
    Äldre 25 Apr 16:16
    #2

    Oliv-,mandel-, eller jojoba-olja(jag gillar mandel och jojoban bäst) funkar superbra!! Fukta ansikte och händer först, ta LITE olja i handen och smörj ut i ansikte. Ta sen bara vanliga bomullsrondeller och torka bort sminket, man kan behöva lite extra olja för att få bort mascaran och gnugga lite med rondellen. superbra för huden, torkar defentivt inte ut. Kan kännas lite kladdigt direkt efteråt men det går snabbt in i huden om du inte har tagit för mycket olja, det är bara att du torka bort överskottet isf.
    Ett annant litet tips man kan använda oljan till är som hårkur. Fukta/blöt håret och smörj in hårtopparna, låt sitta så länge du orkar helst(jag brukar börja med att bara blöta håret lägga i oljan och sen fixa lite saker innan jag hoppar in i duschen), sen tvättar du håret som vanligt. funkar jättebra på mitt torra hår. Men passa hårbotten bara

    Lycka till!

  • FruHam­berg
    Äldre 25 Apr 16:17
    #3

    Glömde att skriva att rondellerna ska så klart oxå vara blöta/fuktiga.

  • Bride in Englan­d
    Äldre 25 Apr 16:18
    #4

    Apotekets Rengöringslotion om den finns kvar. Alskade den, den var perfekt, torkade inte ut huden, rengjorde ordentligt och var inte for fettig. Nu bor jag i England o har hittat en annan favorit som ar enklare att fa tag i, men sa fort jag flyttar till Sverige igen kommer jag troget att aterga till Apotekets!!! Inte alltfor dyr heller.

  • egensi­nnig
    Äldre 25 Apr 19:11
    #5

    Jag har en en genomskinlig flaska från Apoteket som blir ett skum som man pumpar fram. Kanon!
    Annars är Cliniques väldigt bra. har den i ministorlek i sminkväskan när jag reser

  • Fröken Larsso­n
    Äldre 25 Apr 19:13
    #6

    Jag har en rengöringslotion köpt på Apoteket - torkar inte ut mina torra zoner, fettar inte upp mina feta zoner. Mkt bra och billig!

  • Ladyli­ke
    Äldre 26 Apr 08:12
    #7

    Apotekets produkter inehåller mineralolja, det vill jag inte ha!!! Även deras rengöringslotions gör det. Tack ändå!

  • Annaoc­hHenri­k
    Äldre 26 Apr 08:35
    #8

    Har ingen aning om vad de innehåller, men jag älskar mina rengöringsprodukter från Body Shop! Kostar inte alltför mycket, och min hy har aldrig varit finare än den är nu!
    Jag använder serien "seaweed" , men det finns många varianter för olika hudtyper...

  • Bride in Englan­d
    Äldre 29 Apr 11:40
    #9
    Ladylike skrev 2008-04-26 08:12:08 följande:
    Apotekets produkter inehåller mineralolja, det vill jag inte ha!!! Även deras rengöringslotions gör det. Tack ändå!
    Vad ar daligt med mineralolja? Bara nyfiken
  • Vinter­bruden 08
    Äldre 29 Apr 11:58
    #10

    Åååh jag måste berätta.. Prövade en ansikts tvätt hos min kusinför nån månad sen och tyckte den var helt underbar så jag har varit och köpt den på apoteket.. Det är en orange/vit tub som är 2i1 ansiktstvätt och ansiktsmask.. Du kan alltså välja om du bara tvättar ansiktet med den eller om du väljer att lägga en mask 1 gång i veckan (själv tvättar jag morgon/kväl och tar mask 1 gång i veckan) Den kostar ca 60,- köpte också ansiktsvatten och återfuktande kräm.. Kan bara berätta att så länge jag minnst så har jag haft små pormaskar på näsan och hakan, trodde inte jag kunde få bort dom på något sätt, nu finns det inte ett spor av pormaska eller finnar.. Huden är helt slät och färgen har blivit jämn över hela ansiktet!! Tänkte faktiskt starta en tråd för att berätta om detta för jag tycker den bara är fantastisk!!

    Aldrig någonsin har jag haft en så vacker hud!!

Svar på tråden Billig & bra ansiktsrengöring! TIPS?