• Lady o Lufsen
    Äldre 2 Apr 23:55
    3151 visningar
    7 svar
    7
    3151

    stroke- tråden...

    Här kan vi alla som vill diskutera och utbyta erfarenheter av stroke träffas...

    Vad är dina erfarenheter?
    Vad har hänt?

    Ja...kort sagt- allt mellan himmel och jord i STROKE- världen kan ventileras...

    / Lady

  • Svar på tråden stroke- tråden...
  • Lady o Lufsen
    Äldre 3 Apr 00:39
    #1

    ...eftersom stroke är så pass vanligt så har jag svårt att tänka mig att ingen annan här på BT har någon indirekt eller direkt anknytning till detta...ingen som vill utbyta erfarenheter?

  • Emmili­e
    Äldre 3 Apr 00:52
    #2

    Hej... jag har ingen direkt personlig anknytning till detta men jag jobbar med avancerad hemsjukvård och har då stött på många som har drabbats av stroke...vissa erfarenheter kan vi säkert utbyta

  • starch­ick
    Äldre 3 Apr 07:16
    #3

    Min pappa fick en stroke förra våren(maj) idag är han dock helt återställd förutopm att ena benet släpar lite. Men det var jobbigt, han låg på sjukhus i över 1 månad!

  • beahab­o
    Äldre 3 Apr 07:40
    #4

    hej. sen sommaren 99 fick min pappa stroke. blev liggandesväldigt länge. fick lära sig gå igen mm. s
    men i maj 00 fick han en propp i lungan och överlevde inte.

    men det är alltid kul att se när stroke patienter klarar vägen tillbaka på ett eller annat sätt.

    mvh Bea

  • Pumpki­n
    Äldre 3 Apr 09:10
    #5

    Både min biologiska farmor och min "styvfarmor" har fått flera strokes, men bara den senare lever...

  • Saxiqu­ine
    Äldre 3 Apr 09:21
    #6

    Min killes pappa fick en stroke för snart fem år sedan som gjorde honom förlamad i halva kroppen.
    Han har dock lyckats träna upp sig så bra att han kan gå kortare sträckor med käpp och talet fungerar osv, men ena armen och benet kommer aldrig att bli så himla mycket bättre än det är nu.

    dock fungerar inte hans hjärna riktigt som den skall.
    Känslocentrat är väl annorlunda och han är lite som ett barn , avbryter och är gnällig osv, så han måste "uppfostras" på nytt.
    Men det är ju tyvärr sådant man liksom bara får acceptera, han kan ju inte riktigt hjälpa det, men han blir ändå bättre och lär sig när folk säger ifrån.

  • Lady o Lufsen
    Äldre 3 Apr 10:17
    #7

    Tack för alla svar!

    Min pappa fick sin första stroke för ett år sen...den tog större delen av hans tal och minne. Samt en del praktiska färdigheter.

    I förrgår fick han sin andra stroke som- vad vi vet nu- tog stora delar av funktionerna på höger sida.

    Emmilie- hur funkar hemsjukvård? Kan alla få det?


    Emmilie skrev 2008-04-03 00:52:16 följande:
    Hej... jag har ingen direkt personlig anknytning till detta men jag jobbar med avancerad hemsjukvård och har då stött på många som har drabbats av stroke...vissa erfarenheter kan vi säkert utbyta
Svar på tråden stroke- tråden...