• swordf­ish
    Äldre 25 Feb 21:13
    12044 visningar
    22 svar
    22
    12044

    Tandblekning på billigt vis?

    Jag vet att det diskuterats tidigare, men jag vill höra igen... Hos tandläkare kostar det 3000 kr. Hos typ Dentawork kostar
    det 500 kr. Det är ju en rätt stor skillnad... Men så gäller det mina tänder, och då blir jag mer försiktig. Men är det någon som vet mer kring detta!? är det på något vis farligare att göra det hemma??

  • Svar på tråden Tandblekning på billigt vis?
  • avil
    Äldre 26 Feb 08:28
    #11

    fast jag tyckte dentways skenor var SKITDÅLIGA!?
    står dessutom att om det blir fel kan du ändra de igen i vatten ..men DET gick inte för mig!?

  • swordf­ish
    Äldre 26 Feb 16:36
    #12
    zukigirl skrev 2008-02-26 01:16:16 följande:
    Om du har en del av tanden som är av plast så kommer den INTE att ändra färg! Jag köpte blekning som jag skulle göra hemma men kom på att jag precis som du har en framtand som är lagad med plast. Så jag frågade tandläkaren hur det funkar om man bleker tänderna och har en sådan lagning. Hon sa att det enda att göra är att bleka tänderna och sedan byta ut lagningen i så fall. Det blev aldrig någon blekning för mig. Men jag blev gift i alla fall...  
    Vad lessen jag blir!!! jag vill ju ha ett bländande vitt leende... Då får inte min blivande heller bleka sina!! nån rättvisa måste det ju vara...
  • zukigi­rl
    Äldre 26 Feb 17:01
    #13
    swordfish skrev 2008-02-26 16:36:57 följande:
    Vad lessen jag blir!!! jag vill ju ha ett bländande vitt leende... Då får inte min blivande heller bleka sina!! nån rättvisa måste det ju vara...
    Ja jag ville oxå ha det men så blev det inte. Fast jag log vansinnigt mycket iaf den dagen! Just då betydde det faktiskt inget kan jag trösta dig med. Och om du vill så kan du ju be fotografen retuchera dina tänder på fotona.
  • Champi­s_Sann­a
    Äldre 26 Feb 17:04
    #14

    Vi använder EVA Vit-tandpulver och tycker det funkar för oss iaf... det blir inte vitt på en gång men efter ett tag så!

  • Vinter­bruden 08
    Äldre 26 Feb 17:07
    #15

    den stora skillnaden med att beställa på nätet och gå till tandläkären är skenorna.. DEt är som natt och dag på do du beställer och dom tandläkaren gör.. Dom skenorna som du får från tanläkaren har en perfekt passfor och gör så att det inte kommer luft imellan skenan och tanden vilket kan leda till ojämn färg.. Jag tycker personligen att resultatet ochså blev bättre och håller i sig längre med det som jag beställde av min tanläkare.. I tillägg så är skenan så tunn att det inte känns (väldigt behaglig)och jag kan prata även om jag bleker tänderna, det kunde jag inte med den dentway grejen..

  • Miu
    Äldre 26 Feb 19:20
    #16
    +1

    Jag skulle inte göra det hemma eftersom dom produkterna jobbar endast på emaljen (som aldrig kan byggas upp igen) tillskillnad på om du gör det hos tandläkaren då peroxiden jobbar i tanden och tar bort missfärgningar utan att skada så fasligt mkt. :)

  • LBC
    Äldre 27 Feb 21:45
    #17

    Jag har provat en del olika medel och även blekt hos tandläkare, men det som har gett överlägset bäst resultat är "GO SMILE". Det finns inte så vitt jag vet i Sverige, men går att beställa på Strawberrynet.
    Det är en sliskig amerikansk tandläkare som ligger bakom, och det är helt ofarligt, isar inte alls. Man får ampuller och gnider en på tänderna på morgonen och en på kvällen i två minuter. Sen får man inte äte eller dricka på 20 minuter.
    Det är allt man gör, easy peacy! (Tar 14 dagar för en kur.)

  • lyckli­g78
    Äldre 27 Feb 21:48
    #18

    Jag betalade 2000:- för mina skenor hos tandläkaren. Sen kostar det ca 300 kr varje gång du bleker hemma. Men det ska man inte göra ofta.

  • Vinter­bruden 08
    Äldre 28 Feb 09:23
    #19

    Om det ilar i tänderna när du bleker så skölj munnen med flour 2 gånger om dagen!! Det hjälper verkligen!

    Gå till tanläkaren och fixa skenorna, dom blir absolut bäst då och då vet du vad det är du utsätter dina tänder för.. Du ska ju förhoppningsvis ha tänderna hela livet!!

  • Okänd
    Äldre 9 Aug 10:12
    #20
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 23 Jun 22:17
    #21
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 23 Jun 22:18
    #22
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Tandblekning på billigt vis?