• swordf­ish
    Äldre 25 Feb 21:13
    12045 visningar
    22 svar
    22
    12045

    Tandblekning på billigt vis?

    Jag vet att det diskuterats tidigare, men jag vill höra igen... Hos tandläkare kostar det 3000 kr. Hos typ Dentawork kostar
    det 500 kr. Det är ju en rätt stor skillnad... Men så gäller det mina tänder, och då blir jag mer försiktig. Men är det någon som vet mer kring detta!? är det på något vis farligare att göra det hemma??

  • Svar på tråden Tandblekning på billigt vis?
  • 2008-0­8-09
    Äldre 25 Feb 21:19
    #1

    Klart att det knappast kan vara bra att göra det hemma, men jag tror å andra sidan att om man bara gör det med måtta så..
    Jag har prövat simplesmile tror jag det är, och tycker att det funkar! Dock gjorde jag det bara nån enda gång.
    Men nu vet jag att det fungerar så nu ska jag göra "kuren" riktigt inför bröllopet!

  • Gudinn­an
    Äldre 25 Feb 21:49
    #2

    Vi köpte från dentway och det funkade jätte bra.

    Känner fler som köpt därifrån och varit jätte nöjda.

  • fiapal­le
    Äldre 25 Feb 21:52
    #3

    Jag har också köpt från Dentway, innan jag gjorde det så kollade jag upp vad det var för "blekämnen" som användes. och det c´visade sig vara samma som blekmedel du får om du beställer från dentway, lr går till tandläkaren. Bett-skenan du får med när du beställer lägger du i varmt vatten ca 20sek stoppar den sedan i munnen &den formas efter dina tänder.

  • fiapal­le
    Äldre 25 Feb 21:53
    #4

    GUD vad luddigt jag skrev. det jag menade var att du får samma blekmedel om du gör det hos tandläkaren som om du beställer från nätet...

  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 25 Feb 21:54
    #5

    Jag har också beställt därifrån.
    Sakta men säkert får man ljusare tänder. Man gör ju en bit i taget...

  • swordf­ish
    Äldre 25 Feb 22:05
    #6

    Dentaway´s hemsida gick inte gå in på.
    Ingen som provat DentaWorks?? ja, det står ju att det
    ska vara samma medel som tandläkarna använder. Och dem har
    ju vett att ta betalt, så det förvånar mig inte.
    Jag har en bit av framtanden som är av plast. Enligt dentawork står det att man kan bleka till den färgen den är ursprungligen... därför blir jag lite osäker på om detta ändå passar mig... Ok att den blivit missfärgad, men om den biten ändå bara bleks en viss del, så kommer det ju se konstigt ut om det andra bleks mer...?!

  • Gelica­82
    Äldre 25 Feb 22:08
    #7

    Oj det här låter ju intressant, har aldrig tänkt på att bleka tänderna men man kanske skulle prova till bröllopet

    Så nu måste jag ställa några kanske dumma frågor men beställer man från dentway över internet?
    Hur länge ska man hålla på med det?

    /Angelica

  • fitfor­fight
    Äldre 25 Feb 23:25
    #8

    Jag har använt dentaworks och det e toppen ,ska beställa en refill innan bröllopet!

  • zukigi­rl
    Äldre 26 Feb 01:16
    #9
    swordfish skrev 2008-02-25 22:05:13 följande:
    Dentaway´s hemsida gick inte gå in på. Ingen som provat DentaWorks?? ja, det står ju att detska vara samma medel som tandläkarna använder. Och dem harju vett att ta betalt, så det förvånar mig inte. Jag har en bit av framtanden som är av plast. Enligt dentawork står det att man kan bleka till den färgen den är ursprungligen... därför blir jag lite osäker på om detta ändå passar mig... Ok att den blivit missfärgad, men om den biten ändå bara bleks en viss del, så kommer det ju se konstigt ut om det andra bleks mer...?!
    Om du har en del av tanden som är av plast så kommer den INTE att ändra färg! Jag köpte blekning som jag skulle göra hemma men kom på att jag precis som du har en framtand som är lagad med plast. Så jag frågade tandläkaren hur det funkar om man bleker tänderna och har en sådan lagning. Hon sa att det enda att göra är att bleka tänderna och sedan byta ut lagningen i så fall. Det blev aldrig någon blekning för mig. Men jag blev gift i alla fall...  
  • starch­ick
    Äldre 26 Feb 08:11
    #10

    jag har crest white stripes, hur bra som helst! finns ej i sverige utan jag köote det fr england(via nätet)

Svar på tråden Tandblekning på billigt vis?