• Bluebr­ide
    Äldre 12 Feb 10:22
    18611 visningar
    75 svar
    +1
    75
    18611

    Tjejer, låt oss hjälpa varandra - budgettips - hoppas på många svar

    jag fick en idé av en annan BT-are att samla ihop lite tjejer som kan hjälpa varandra på bröllopet för att få hjälp och få ner budgeten. Hur många vill vara med. Jag kan ställa upp var som helst du når med sl-kortet vid bröllopet. Förberedelser kan jag den pyssligare biten. Men "anmäl" dig och ta upp sen vad du vill ha hjälp med.

  • Svar på tråden Tjejer, låt oss hjälpa varandra - budgettips - hoppas på många svar
  • Bluebr­ide
    Äldre 15 Apr 11:49
    #61

    jag kan hjälpa till

    ohlala, hänger du på?

    Nattis 080719 skrev 2008-04-15 11:42:26 följande:


    Bor: Stockholm (Nacka)Plats där bröllopet hålls (om annat än hemstaden):Stockholm Bröllopsdatum: 19/7/08Jag skulle gärna få hjälp med: ServeringJag kan hjälpa till med: Servering...säkert annat också som jag inte kommer på just nu =)
  • ohlala
    Äldre 15 Apr 18:38
    #62

    ja men jag skall ju ha mitt bröllop på öland nu. är det fler än du bluebride så är det klart jag hänger på.

  • Vidali­la
    Äldre 15 Apr 18:49
    #63

    Jag bor i malmö om någon behöver lite hjälp:)

  • Vidali­la
    Äldre 15 Apr 18:49
    #64

    Bluebride - Stockholm (vart än SL-kortet går)
    Masha: Göteborg
    Ohlala - Stockholm (dit det underbara sl kortet tar mig)
    finns EVENTUELLT i Göteborg en del av sommaren.
    Krian87: Bromölla
    Vidalila: Malmö

  • mo chuisl­e mo chroí
    Äldre 15 Apr 20:24
    #65

    när gifter du dig ?
    jag kommer vara i sthlm 26-28 april 25-27 maj och sen går flyttlasset 15 juni :)
    vill gärna göra någon provuppsättning först så att du känner dig nöjd. Jag är inte frisör men har snappat upp endel av frisörer .. jag har gjort c:a 10 baluppsättningar.


    Bluebride skrev 2008-04-14 23:03:56 följande:
    beror på var ni letar och hur mycket ni vill betala.Tar gärna hjälp med håruppsättning, kan du smink med?mo chuisle mo chroí skrev 2008-04-14 12:28:45 följande:
  • mo chuisl­e mo chroí
    Äldre 15 Apr 20:28
    #66

    Jag är har inte sminkat så mycket men endel är dock inte proffs.

    Lägenhet...
    Jo.., inom tullarna och budget på högst 8-9 tusen /mån
    "blinkar" gärna centralt.....;)


    Bluebride skrev 2008-04-14 23:03:56 följande:
    beror på var ni letar och hur mycket ni vill betala.Tar gärna hjälp med håruppsättning, kan du smink med?mo chuisle mo chroí skrev 2008-04-14 12:28:45 följande:
  • Bluebr­ide
    Äldre 15 Apr 22:42
    #67

    inte förrän nästa år med tur

    mo chuisle mo chroí skrev 2008-04-15 20:24:31 följande:


    när gifter du dig ?jag kommer vara i sthlm 26-28 april 25-27 maj och sen går flyttlasset 15 juni :)vill gärna göra någon provuppsättning först så att du känner dig nöjd. Jag är inte frisör men har snappat upp endel av frisörer .. jag har gjort c:a 10 baluppsättningar.
  • Bluebr­ide
    Äldre 15 Apr 22:42
    #68

    det blir nog inte lätt

    mo chuisle mo chroí skrev 2008-04-15 20:28:22 följande:


    Jag är har inte sminkat så mycket men endel är dock inte proffs.Lägenhet...Jo.., inom tullarna och budget på högst 8-9 tusen /mån"blinkar" gärna centralt.....;)
  • Bluebr­ide
    Äldre 15 Apr 22:43
    #69

    vet en skitstor lägenhet här där jag bor som kostar 5500:- inkl värme. Men vi bor en bra bit från centrala sthlm

  • mo chuisl­e mo chroí
    Äldre 16 Apr 11:52
    #70

    åh det lät bra och billigt min blivande vill dock bo centralt eller typ Bromma /Spånga ( solhem,´Sundby) Sundbyberg. Svärföräldrarna bor i Sundby så han är väl lite extra kär där.

    Hans pappas bästa kompis äger en massa centrala kåkar så han har lovat oss en lägenhet så jag tro det ordnar sig. Min blivande har bott i en av hans hus på gullmarsplan innan han flyttade upp till mig.

    Jag söker ju jobb nu Bluebride och hittade ett du borde söka :)
    pb.ams.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsannonsViaArbetsort.aspx&o=1&k=0&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaArbetsort%2fSokresultatViaArbetsort.aspx%3fq%3ds(ld(199)l(1)yo(11))a(20)sp(65)sr(1)c(588FB703)%26ps%3d

  • Lillsn­ufflan
    Äldre 16 Apr 11:56
    #71

    Jag bor i Sörmland nån behöver hjälp (Katrineholm).

  • Bluebr­ide
    Äldre 16 Apr 18:12
    #72

    tack, har sökt jobbet.
    Hoppas ni får en lägenhet, min pappa är uppväxt i sundbyberg. Jag själv klarar inte bo kvar i stan, mår illa av bara tanken Hoppas vi kan träffas, så man får se vem du är

    mo chuisle mo chroí skrev 2008-04-16 11:52:06 följande:


    åh det lät bra och billigt min blivande vill dock bo centralt eller typ Bromma /Spånga ( solhem,´Sundby) Sundbyberg. Svärföräldrarna bor i Sundby så han är väl lite extra kär där.Hans pappas bästa kompis äger en massa centrala kåkar så han har lovat oss en lägenhet så jag tro det ordnar sig. Min blivande har bott i en av hans hus på gullmarsplan innan han flyttade upp till mig.Jag söker ju jobb nu Bluebride och hittade ett du borde söka :)pb.ams.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsa...(ld(199)l(1)yo(11))a(20)sp(65)sr(1) c(588FB703)%26ps%3d
  • mo chuisl­e mo chroí
    Äldre 17 Apr 10:26
    #73

    Ja absolut det vore kul :)
    Jo jag hoppas också att vi får veta snart. Skulle det skita sig får vi bo i svärföräldrarnas hus tills vi köpt en lägenhet.
    Har du kollat annonsen ? du borde verkligen söka och dela med dig av dina kunskaper om bröllop :)


    Bluebride skrev 2008-04-16 18:12:17 följande:
    tack, har sökt jobbet.Hoppas ni får en lägenhet, min pappa är uppväxt i sundbyberg. Jag själv klarar inte bo kvar i stan, mår illa av bara tanken Hoppas vi kan träffas, så man får se vem du är mo chuisle mo chroí skrev 2008-04-16 11:52:06 följande:
  • mo chuisl­e mo chroí
    Äldre 17 Apr 10:27
    #74

    oj jag var för snabb såg nu att du sökt jobbet :) vad kul hela Bt kan vara referenser til dig :) Lycka till :)

  • Äldre 11 Oct 20:56
    #75

    Hej! Någon som har tips på någon skola eller liknande som kan tänka sig servera på bröllop för billig peng?
    Blir enklare servering då det är buffé. Men skulle behöva ha kanske 2 (eller kanske räcker med 1 ? ) personer som kan plocka av disk, fylla på diskmaskin, servera dricka om behövs, koka och servera kaffe.


    Skulle även behöva 1 i bar som kan servera enklare drycker.


    Det kommer att vara ca 60 gäster.


     


    Bor i Norrtäljetrakten!

    Någon som vet något??


Svar på tråden Tjejer, låt oss hjälpa varandra - budgettips - hoppas på många svar