• Bluebr­ide
    Äldre 12 Feb 10:22
    18634 visningar
    75 svar
    +1
    75
    18634

    Tjejer, låt oss hjälpa varandra - budgettips - hoppas på många svar

    jag fick en idé av en annan BT-are att samla ihop lite tjejer som kan hjälpa varandra på bröllopet för att få hjälp och få ner budgeten. Hur många vill vara med. Jag kan ställa upp var som helst du når med sl-kortet vid bröllopet. Förberedelser kan jag den pyssligare biten. Men "anmäl" dig och ta upp sen vad du vill ha hjälp med.

  • Svar på tråden Tjejer, låt oss hjälpa varandra - budgettips - hoppas på många svar
  • Hofsan
    Äldre 12 Feb 10:24
    #1

    Jag kopierar av det jag skrev i en annan tråd.
    Vi kommer at vara på ett slott med med ca 700-800 kr /kuvertavgift så man vill ju gärna försöka spara in någon stans men det är inte lätt. Dock ska vi spara in/har sparta in på detta:

    1. Inbjudnigarna och alla andra trycksaker gör vi själv(finns i galleriet)
    2. Vi har turen att själv få ta med all vin och sprit så det köper vi i Tyskland och sparar in massor.
    3. Vi kommer att göra mysigt hemma med rosblad i sängen, bada bubbelbad, levande ljus överallt, satinlakan, champange mm istället för att lägga 2.000 kr på en hotellnatt.
    4. Vi ska inte lägga ner en förmögenhet på transport från kyrkan till festen. Vi ska försöka låna en sportbil(porche) av en kompis och själv anlända i den.
    5. Har köpt min ring på nätet via Jempguld. Den kostar 21.000 i vår guldsmedsaffär här hemma och för samma ring och märke betalade jag 13.000 på nätet!
    6. Kommer inte lägga ner mycket pengar p ådekorationen i kyrkan. Lite falska rosblad i gången och enkla sidenrosetter knutna vid bänkarna kommer det att bli.
    7. Komemr önska oss presentkort till vår bröllopsresa så kanske man får in mins 10.000 kr där.

  • Hofsan
    Äldre 12 Feb 10:25
    #2

    Eller jaha man skulle anmäla sig haha missade den biten

  • Bluebr­ide
    Äldre 12 Feb 10:31
    #3
    Hofsan skrev 2008-02-12 10:25:53 följande:
    Eller jaha man skulle anmäla sig haha missade den biten
    ja du gjorde det
  • Tutik och Prasar­t
    Äldre 12 Feb 10:58
    #4

    Jag anmäller mig.
    Är det här inne vi ska träffas ?

  • Bluebr­ide
    Äldre 12 Feb 11:11
    #5

    Ja, så länge i alla fall.

    Vart ska du gifta dig?

    Tutik och Prasart skrev 2008-02-12 10:58:35 följande:


    Jag anmäller mig.Är det här inne vi ska träffas ?
  • Tutik och Prasar­t
    Äldre 12 Feb 11:15
    #6

    Jag ska gifta mig i Växjö.

  • Bluebr­ide
    Äldre 12 Feb 11:18
    #7

    oj, det var en bra bit från sthlm

    Tutik och Prasart skrev 2008-02-12 11:15:45 följande:


    Jag ska gifta mig i Växjö.
  • ohlala
    Äldre 12 Feb 11:34
    #8

    jag anmäler mej också. skall iofs inte gifta mig förräns 09/10 men hoppas att göra ngn annan lycklig och glad...åsså lite rikare förståss

  • ohlala
    Äldre 12 Feb 11:35
    #9

    och jag säger som bluebride - dit det heliga sl kortet tar mig! Bor i huvudstaden

  • Bluebr­ide
    Äldre 12 Feb 11:37
    #10

    jag gifter mig nog nästa år så jag e ute i god tid

Svar på tråden Tjejer, låt oss hjälpa varandra - budgettips - hoppas på många svar