• Ankan8­0
    Äldre 1 Feb 11:48
    5850 visningar
    18 svar
    18
    5850

    Vi som funderar på förmiddagsbröllop

    Vi hade egentligen tänkt ha ett eftermiddagsbröllop men nu börjar det luta mer mot ett förmiddagsbröllop.

    Varför? Blir billigare, slipper så många tal, det blir en mer avslappnad stämning mm mm.

    Finns det fler likasinnade?

  • Svar på tråden Vi som funderar på förmiddagsbröllop
  • Ankan8­0
    Äldre 1 Feb 11:54
    #1

    Vi funderar på vigsel kl. 10.30 och middag 12.00-16.00.
    Låter det bra?
    Hinner man med allt innan, håruppsättning och fotografering.

  • postch­affise­n
    Äldre 1 Feb 12:03
    #2

    Vaddå billigare?
    Varför skulle det bli färre tal? Man ar ju längre tid på sig innan det blir natten =)

  • Ankan8­0
    Äldre 1 Feb 12:36
    #3
    postchaffisen skrev 2008-02-01 12:03:06 följande:
    Vaddå billigare?Varför skulle det bli färre tal? Man ar ju längre tid på sig innan det blir natten =)
    Jo, men det blir det
  • Strawb­erryho­ney
    Äldre 1 Feb 12:38
    #4

    Inget förmiddagsbröllop med enkelt ändå med bara smärgåstårta/kaffe /tårta och tack och adjö.
    Alla anmälda utom 1 par kommer och det är min bror och han kan se sig nånstans där solen ej skiner... egentligen.

  • Ankan8­0
    Äldre 1 Feb 12:40
    #5
    , ok inte helt sams eller?
  • Strawb­erryho­ney
    Äldre 1 Feb 12:51
    #6
    Ankan80 skrev 2008-02-01 12:40:39 följande:
    , ok inte helt sams eller?
    Nja sams och sams... Vår mamma är död och boupptäckningen har strulat osv. För att göra en historia kort har jag skickat julkort i julas och bjöd till sonens dop i somras och nu till bröllopet men han hör inte av sig själv. (min pappa är också död -hans lver men bor i annat land och är ett gammalt fyllo)
    Jag tycker det är väldigt tråkigt då han inte alls är en bättre människa än vad jag är. Kanske sämre i många fall och speciellt nu.Jag är ändå hans lillasyster
  • Ankan8­0
    Äldre 1 Feb 14:26
    #7

    Gud va tråkigt!

  • Strawb­erryho­ney
    Äldre 1 Feb 14:30
    #8
    Ankan80 skrev 2008-02-01 14:26:41 följande:
    Gud va tråkigt!
    Jo. Det tycker jag. Jag har ju fler syskon.De är alla hel men jag är deras halvsyster men de andra bor inte här alls och jag är väl 10 år yngre än den yngsta av dem men ändå liksom man borde ju bry sig om de sina.
  • lif10
    Äldre 2 Feb 16:39
    #9

    Vi ska ha vigsel kl 12.00. Middag mellan 13.30-18.00 ca. Sen har vi bokat bröllopssviten som vi tillbringar kvällen tillsammans med champage och paketöppning.Ingen av oss är personer som vill vara i centrum en hel dag, kväll och natt, så detta passar oss.

  • Caflis­ch
    Äldre 5 Feb 11:05
    #10

    Vi har än så länge lunchbröllop planerat och det känns toppen! Men... kommer man hinna med allt innan? Hur lång tid beräknar ni på hår, smink och fotografering?

  • Ankan8­0
    Äldre 5 Feb 11:29
    #11

    Vi har nu bestämt oss för eftermiddagsbröllop så jag lämnar tråden. Men ni andra får givetvis fortsätta.

    Om det blivit förmiddagen hade nog fotograferingen fått bli efter bröllopet. Beror ju på hur mycket man vill fota och på hur många platser.
    Smink o hår tar nog för mig 2 timmar.

  • puffen­wilma
    Äldre 6 Feb 09:57
    #12

    lif10: Hur gör ni under maten? har ni bordsplanering? Vi skall oxå ha vigsel 12.30 sen en buffé vid typ 15 tiden, nu hävdar min svärmor att vi måste ha ett avlångt honnörsbord (hade tänkt ha runda bord) vi kan ju inte sitta med ryggen mot varandra och att vi måste ha bordsplacering för annars blir folk helt vilsna, vi kommer vara ca 80 pers. Vet inte alls vad vi ska göra....

  • lif10
    Äldre 6 Feb 16:45
    #13

    puffenwilma: vi kommer att ha bordsplacering. Vi har haft 2 dop nyligen och då satte sig familjerna familjevis och pratade knappt med de andra, så vi ska försöka få ihop en bra bordsplacering. Vi blir bara 26st.

  • puffen­wilma
    Äldre 6 Feb 16:49
    #14

    Åh vet verkligen inte hur vi ska göra, vi vill båda ha det enkelt och sommrigt och inte uppstylltat, men nu kommer svärmor och lägger sig i och säger diversa saker... "vi måste absolut ha bordsplacering"..."vi måste ha ett avlångt honnörsbord" (hade bara tänkt ha runda), men det känns som om vi mer och mer kommer i från det vi verklgien ville, att ha det avslappnat. hon kan knappt acceptera att vi har buffé och mörk kostym och inte sittande trerätters med frack....

  • lif10
    Äldre 6 Feb 18:19
    #15

    puffenwilma: Jag tycker ni ska köra på Er linje, och inte var svärmor tycker...det är ju trots allt Ert bröllop. Vi har valt det enkelt i den bemärkelsen att vi "bara" blir 26st, ingen fest utan bara middag på eftermiddagen och det känns rätt för oss. Utöver detta kommer vi ha kyrkbröllop med frack och fin klänning och allt annat som tillhör ett bröllop. Jag tycker runda bord låter bra. Det hade nog varit ett alternativ för oss om vi varit fler. Lycka till.

  • miaelu­nd
    Äldre 8 Feb 09:47
    #16

    Skit i vad svärmor tycker, det är inte hon som gifter sig!!!! Blir så trött på mammor o svärmödrar som lägger sig för mkt!

    lycka till!

  • Äldre 20 Apr 21:55
    #17

    Ingen av oss gillar att stå i centrum och ha stora fester med massor av alkohol o.s.v. Jag skulle ändå vilja ha brudklänning, gifta mig i kyrkan, ha fotograf o.s.v. Vi tänkte att vi bjuder bara de närmaste släktingarna och vännerna, men det är väldigt svårt att avgränsa och dessutom blir det ändå många gäster med alla avecar, barn o.s.v. Runt 40 pers. Skulle vilja bjuda på middag efteråt och det skulle vara that's it liksom, men vad anser alla gäster om det inte blir nån stor fest och hur avsluta en sådan middag snyggt. Ett problem är att häften av gästerna bor med 4 h körväg ifrån, så det känns ju inte så kul att de skall behöva köra ner för några timmar. Ångest liksom, hur ordna det på bästa sättet så man får det som man vill ha det och andra blir nöjda?!

  • mp2
    Äldre 10 Jun 08:01
    #18

    Det har sagts förut men tål att upprepas: det är er dag, så kör ett upplägg som NI trivs med. Men jag ser inget problem i att festen fortsätter efter att brudparet lämnat, bara det verkligen händer något efter middagen, typ DJ/band.

Svar på tråden Vi som funderar på förmiddagsbröllop