• Tyresö­Brud
    Äldre 29 Jan 10:31
    56913 visningar
    11 svar
    11
    56913

    Mysigt hotell i Paris

    Hej,

    Skulle vilja h aghjälp att hitta ett mysigt hotell i Paris. Gärna centralt men inte allt för dyrt. Är det någon som kan tipsa så vore jag tacksam!

  • Svar på tråden Mysigt hotell i Paris
  • eleja
    Äldre 29 Jan 14:13
    #1

    Jag brukar boka hotell via airtours hemsida. Om man bokar i 3-stjärniga klassen är de alltid väldigt fräscha, och det är mycket prisvärt.

    Jag tycker att det är skönt att ha en sida där man vet att man kan lita på standarden, vi bodde i somras på deras Paris-hotell General och det var väldigt fint.
    För ett par år sedan var jag där och bokade via hostelworld, men det var lika dyrt fast mycket lägre standard, svårare att veta vad man får.

    Hoppas det hjälper.

  • Zozo
    Äldre 29 Jan 14:20
    #2

    ALLA 3* hotell i Paris är INTE av bra standard. Priser skiftar vâldigt beroende på period och om det är mâssor eller annat pa gang, sa det är svart att jämföra priser vid tva olika tillfâllen som eleja gör. General är fint om man gillar moderna hotell; personligen tycker jag det är lite avskalat, men det är absolut en smaksak. www.legeneralhotel.com/

    jag tipsar gârna, da jag jobbat med hotell i paris i manga ar.. men jag skulle behöva en aning mer detaljer. När vill du aka, Nagot speciellt kvarter, hur lânge ska ni vara där? Budget pa ett ungefär? Och gärna om du har ngt önskemal om stil pa hotellen..

    Ett av de billiga och mysiga alternativen jag brukar tipsa om är www.hotel-paris-familia.com men det finns manga andra.

  • eleja
    Äldre 30 Jan 08:34
    #3

    Zozo: Jag menade absolut inte att alla tre-stjärniga hotell i Paris är bra. Jag menar att jag upplever att man kan lita på att de tre-stjärniga hotellen som finns att boka via airtours är fräscha, inget annat.

  • Zozo
    Äldre 30 Jan 09:41
    #4

    eleja: jag förstod vad du menade! ingen fara.. Jag ville bara lägga in en varning.; Airtours som de flesta andra resebyraer bokar sina hotell genom en lokal byra, som den jag jobbar för tex. sedan beror det hela pa hur den agenten sorterar upp sina hotell. Jag vet inte vem Airtours arbetar med nu men nämner ni nagot hotell sa har jag i regel besökt dem (inte alla, men vâldigt manga).

  • Tyresö­Brud
    Äldre 31 Jan 15:18
    #5

    Zozo,
    Tack för ditt tips!
    Vill gärna bo centralt, kanske vi Notredam kan ju vara mysigt eller... Jag vet så dåligt har bara varit där kort med jobbet ett par gånger.
    Vill inte lägga för mycket per natt då vi ska på Bröllopsresa till Karibien under hösten Åh förlåt vi ska till Paris 11-14/8 så jag hoppas att vi ska kunna klara oss på ca 1500kr/natt

    Det här blev nog lite rörigt nu, jag hoppas att du förstår hur jag menar.

    Stort tack på förhand!

  • Zozo
    Äldre 1 Feb 10:21
    #6

    Augusti är billigare i Paris, sa där har du tur!

    I kvarteret inte alltför langt fran Notre Dame gillar jag de här tex:

    www.hotelsenat.com/
    www.relais-saint-jacques.com
    www.closmedicis.com
    www.hoteljardinodeonparis.com
    www.bestwestern-belloy-saint-germain.com

  • Tyresö­Brud
    Äldre 19 Feb 17:56
    #7

    Är det någon som känner till Hotell Hotel Monte Carlo,
    44 Rue du Faubourg Montmartre 75009 Paris FR .
    Har hittat ett jättebra pris där. Ligger det bra till, ska ligga mellan Operan och Gard de Nord, heter det så...
    Stort tack för er hjälp

  • Zozo
    Äldre 20 Feb 09:44
    #8

    Jag känner inte till hotellet men väl kvarteret. Inte speciellt kul kvarter men relativt centralt (absolut inte farligt kvarter, bara inte speciellt mysigt) och nära till operan och transporter.

  • Zozo
    Äldre 20 Feb 09:45
    #9

    Googlade lite - ser ju helt ok ut på sajten och det har dessutom fatt bra kritik pa olika sajter, sa det ser bra ut!

  • Äldre 5 Jun 10:00
    #10

    www.booking.com/index.html är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.

  • Äldre 8 Jul 16:34
    #11

    Vasa Hotel tror jag har två rum med bubbelbad på. http://search.hotellook.com/?hotelId=719668&marker=15048&language=sv

    Vi ska bo i ett av tornrummen på Hotel Royal. De är jättestora och jag tror att det blir alldeles utmärkt. Sedan har vi lagt till deras lilla bröllopspaket med frukost på rummet och något mer som jag inte kommer ihåg nu...

Svar på tråden Mysigt hotell i Paris