• my heart
    Äldre 23 Jan 15:34
    18958 visningar
    48 svar
    48
    18958

    måste man ha sex på bröllops natten?

    Jag vet att det är en klyssa lite grann,"det är klart man ska ha sex då" men jag kan känna att,nä varför det.Tänk om man har kul och partar vidare så ska man till sängs och så funkar det inte.

    Jag hatar att ha det när HAN har druckit
    Själv kan jag gärna vara lite rund under fötterna

  • Svar på tråden måste man ha sex på bröllops natten?
  • Disan
    Äldre 17 Feb 13:11
    #31

    nej vi har inte räknat med att orka med det på bröllopsnatten eftersom man går upp tidigt och har så mycke att fixa innan och sen är de middagen och sen festen och sen till hotellet vid typ 1-2 och nej vi kommer vara för trötta... däremot har vi sagt att blir de inet då så får vi ta de på morran efter.. kanske i samband med jaccuzzibadet på rummet eller nåt.. eller varför inte försöka smita iväg en stund på bröllopsfesten och ta sig en snabbis

  • lillan­31
    Äldre 17 Feb 13:37
    #32

    ...Ibland blir jag lite full i skratt när jag läser vissa frågor här: "måste man ha sex......"

    Klart man inte MÅSTE, det är väl bara att ta det som det kommer...det blir nog bäst så.

  • Patric­ia78
    Äldre 17 Feb 14:15
    #33

    jag o min blivande kommer förmodligen inte att ha sex på bröllopsnatten eftersom vi kommer att ha gäster boendes hos oss över hela helgen.
    Men vad spelar det för roll om man har sex eller ej på sin bröllopsnatt när man kommer att spendera resten av sina liv tillsammans o kan därför ha sex när man vill?

  • Nighti­ngale
    Äldre 17 Feb 18:50
    #34

    Jag tror INTE att vi kommer att få till det på bröllopsnatten.

    ROmantiskt va?

  • Dafodi­lia
    Äldre 10 Mar 23:39
    #35

    Gud vad jobbigt om man känner att man MÅSTE ha sex. Det tar ju liksom udden av att vilja ha sex. Vi får se hur det blir för vår del. Är man för trött kan man väl ha en fartfylld morgon istället.

  • Esengo
    Äldre 12 Mar 21:21
    #36

    Måste säga att jag är impad av alla som tror att man kommer ha sex på bröllopsnatten. Har sett statisk på sånt för några år sen och såg att det var färre än hälften som orkar.
    Inom vissa kretsar då man ska vänta tills den kvällen hoppar man t.o.m över och tar det nästa natt och då har man ändå väntat ett bra tag. Jag tror att man ska akta sig för höga förväntningar en sån kväll. Har hört många ledsna som liksom surar ihop ordentligt på natten eller nästa morgon. Den kanske roligaste dagen i ens liv är plötsligt över. Slappna av tycker jag och ha sex om ni är sugna, bröllopsnatt eller inte!
    Jag har iallafall bestämt mig för att vi ska ta ett bad ihop. Känns som om vi båda kommer behöva varmt vatten och kanske lite ömsesidig fotmassage! Bubbel till det kanske!
    kram

  • aircon­dition
    Äldre 15 Mar 10:09
    #37

    Man måste väl aldrig ha sex!!?? Ha sex på bröllopsnatten om ni vill och orkar och har lust och.....ja, ni fattar själva...

  • Origin­alrose­n
    Äldre 15 Mar 14:18
    #38

    Vi var för trötta och somnade hand i hand med ett leende på läpparna. På morgonen väcktes vi av att frukosten serverades. Vi åt en superläcker frukost på rummet och drack champagnen som stod oöppnad från natten innan. :-O

    Sedan somnade vi om och när vi vaknade var det underbart - med allt.

  • blivan­defrul­arsed
    Äldre 16 Mar 20:49
    #39

    Med tanke på hur många gånger vi har gjort det förut så är det ju inget nytt som vi "får lov" att göra då... Personligen kan jag inte ha sex om jag inte är sugen och det vet jag ju inte nu.... Men med all säkerhet kommer jag var dödstrött efter all spänning osv och när jag är dödstrött har jag svårt för sex. Jag orkar helt enkelt inte. Någon press att vi måste ha sex den natten känner jag verkligen inte. Däremot tror jag säkert att det kommer bli en del sex tre dagar senare när vi åker på bröllopsresa och är utvilade!

  • Tulip7­3
    Äldre 27 Mar 13:38
    #40

    Vi var också för trötta...

  • johans­dotter
    Äldre 27 Mar 13:40
    #41

    Hahahahaha!
    Vi kommer troligtvis vara alldeles för trötta!
    Visst e vi döromantiska?

  • jeslin
    Äldre 27 Mar 13:40
    #42

    Vi har hela husrt fullt med folk så här lär det inte bli någon bröllopsnatt förrän dom åker hem

  • konich­iwa girl
    Äldre 27 Mar 17:53
    #43

    Det får man kanske ta som det kommer. Vi lär nog vara rätt slut båda två. Men jag brukar vilja duscha ut allt grejs ur håret så det blir nog en gemensam dusch i alla fall! Sen vet man väl inte. Förra gången jag gifte mig slocknade vi faktiskt tämligen omedelbart.

  • FoxyLo­xy
    Äldre 27 Mar 18:01
    #44

    Det lär inte hända här i heller, vi räknar med att festa fram till i af 02,00 (Vi har alltid en tendens till att stanna länge när det är fest...) och sedan hem om, byta om, genom duschen och över till flygplatsen och flyga på smekmånad...

    Så vår romantiska bröllopsnatt kommer vi antagligen sitta lutandes mot varandra i varsin trång flygplansstol, halvdreglandes och snarkandes varandra i örat *skrattar*

    Men jag är säker på att jag kommer att vara lika lycklig i alla fall ;-p

  • Nalle Puh 40
    Äldre 8 Apr 21:08
    #45

    Tror faktiskt att man är ganska trött när man kommer i säng så man får väl se vad man orkar med

  • gottel­ina
    Äldre 8 Apr 21:19
    #46

    Kommer helt säkert inte att ske. Tänker inte precis gå tidigt från en kul fest bara för det. Tänk om man missar ngt roligt Man har ju livet på sig.

  • Äldre 8 Jun 09:42
    #47
    -2

    Om man åker till stranden tillsammans med någon en dag mitt i sommaren, det är strålande sol och varmt i vattnet utgår jag ifrån att man vill bada. Man måste såklart inte, men är ju lite konstigt om man inte vill. Kanske tycker man till och med att personen är lite tråkigt om man utan anledning inte vill. Varför åka till stranden då, då kan man ju välja att göra något annat istället? Det kan ju såklart vara så att det händer saker, det kanske börjar spöregna, vattnet är fullt av brännmaneter, eller man har glömt att ta med sig badkläder. Då kanske det inte blir av. Då kan man ju åka till stranden dagen efter. Det är ju såklart okej. Men är ju konstigt att åka till stranden om man inte vill bada, såklart måste man inte, man måste ju faktiskt ingenting, man måste ju inte gifta sig heller, om man inte vill.    

  • Plätti­s
    Äldre 8 Jun 10:26
    #48
    +2

    Tråden är från 2008 och ingen av de personer som skrivit i den tidigare finns kvar. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden måste man ha sex på bröllops natten?