• Missie­A
    Äldre 16 Jan 01:47
    146550 visningar
    421 svar
    421
    146550

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!

    Hej brudar vår tråd är avstängd så jag påbörjar en ny

    Låt oss fortsätta prata om allt som har med bröllop att göra. Traditioner, vigsel, festen och massor med annat.

    Alla är välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 01:48
    Här är den gamla tråden..

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2556679.html

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!
  • Melis
    Äldre 15 Apr 09:56

    en favvo är ju Bryan Adams everything I do.......

    Nu har jag gått och blivit sjuk, när jag har som mest att göra... skriva uppsats, flytta och planera bröllop...nice :(

  • lottao­chalex
    Äldre 15 Apr 10:03

    Hej hej... får man slänga sig in i er tråd och få lite tips kanske?
    Det är nämligen så att min blivande mans pappa är från Serbien (hans mamma är svensk) så vi kommer att ha endel serbiska gäster. (gifter oss i sverige) Vad jag nu skulle vilja ha tips på är någon rolig "balkan-specialité" som man kan överraska dem med.... Något som är typiskt på bröllop där som är lätt att få med alla torra svenskar på också .
    Kramm på er!

  • Juliaz­zb25
    Äldre 15 Apr 10:40

    Ni kan ha en dans som heter KOLO
    jag tror att alla gäster skulle uppskatta detta och denna dans brukar alltid dansas på jugge bröllop...

    hehe:)

    Lycka till

  • 200807­19
    Äldre 15 Apr 11:18

    En stor överraskning kan vara Trubaci, det är alltså en orkester som kommer och spelar klarinett, trumma och några mer instrumen utan högtalare o så. Det är så mäktigt!

  • 200807­19
    Äldre 15 Apr 11:20

    Min syster kommer hem från Makedonien idag. Hon har med sig dom fina etiketterna som vi ska ha på våra godisknyten. Dessutom ska de bli skoj o hör om allt annat hon fixat åt mej!

    Kram på er

  • sanidi­ca
    Äldre 15 Apr 11:46

    tack missie!!!!

  • GBG Brud 08
    Äldre 15 Apr 18:39
    lottaochalex skrev 2008-04-15 10:03:05 följande:
    Hej hej... får man slänga sig in i er tråd och få lite tips kanske?Det är nämligen så att min blivande mans pappa är från Serbien (hans mamma är svensk) så vi kommer att ha endel serbiska gäster. (gifter oss i sverige) Vad jag nu skulle vilja ha tips på är någon rolig "balkan-specialité" som man kan överraska dem med.... Något som är typiskt på bröllop där som är lätt att få med alla torra svenskar på också .Kramm på er!
    Hej

    Jag tycker absolut ni skall dansa kolo. Det skall vi göra. Vi kommer ha mycket kroatisk och svensk musik. Något annat som är kul också är att ha broscher man ger till alla gäster (sk kitice).

    Har en fråga som jag behöver hjälp med!!!!
    Håller på med ett festprogram där jag skriver lite roliga saker om kulturella skillnader. Vad är typiskt "kroatiskt" (balkan) och typiskt svenskt beteende. Några tips??
  • Missie­A
    Äldre 15 Apr 23:31

    Melis, det går säkert över snart hoppas jag så att du kan bli frisk och pigg snart.

    lottaochalex, kolo är bra men kan någon av er dansa det eller eventuellt hans pappa?? lär er det innan hehe och spela en serbisk låt och börja dansa

    Gbg brud 08, oj vad svårt hmm. folk från balkan "envisa och svär mycket" svenska "snåla och rädda för att att vara ärliga"

    Hehe jag kanske har missuppfattat men förklara gärna lite bättra så hjälper jag dig så gott jag kan

    Hoppas allt är bra med er andra brudar med

  • 200807­19
    Äldre 16 Apr 08:50

    Hälsningar till er alla balkantjejer :)

  • 200807­19
    Äldre 17 Apr 11:18

    Hello Ladies!

    Hoppas ni har en superbra dag! :)

  • soon 2 b mrs T
    Äldre 17 Apr 20:58

    hejsan tjejjer !

    det var ett tag sedan nu =) hur går det för er alla?

    Jag har en problem som jag verkligen hoppas ni kan hjälpa mig med. jag och min man som är segast i stan är nu i full gång med att göra våra tackkort. dom svenska korten är klara, men nu till problemet :
    VAD SKRIVA I JUGGEKORTEN???!

    Snälla tjejjer - hjälp mej här.

    Alla tackort som jag har på jugge - där står en kärleksdikt, men detta är väl inte riktigt det jag är ute efter.. Vad ska man skriva

    tack på förhand =)

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!