• Missie­A
    Äldre 16 Jan 01:47
    149508 visningar
    421 svar
    421
    149508

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!

    Hej brudar vår tråd är avstängd så jag påbörjar en ny

    Låt oss fortsätta prata om allt som har med bröllop att göra. Traditioner, vigsel, festen och massor med annat.

    Alla är välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 01:48
    Här är den gamla tråden..

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2556679.html

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!
  • 200807­19
    Äldre 11 Apr 08:21

    Zeljko Joksimovic Lane Moje :D:D
    Zoran Vanev Juzna Pruga :D

  • sanidi­ca
    Äldre 11 Apr 11:25

    ja hur långt har vi kommit.. vi har bokat allt där nere förutom
    den borgliga vigsel men hans föräldrar åker ner i maj så de fixar och köper in allt innan.. Vi kommer att åka ner en vecka innan bröllop så vi har inte så mycke tid för sånt blir mest att boka frisören mm...jag litar på hans mamma..Vi ska ha 300 gäster. Ja ska ta kort på min klänning väldig enkel tubtop typ eller vad de nu heter men ändringana är inte gjorda än så lite stor över bysten..
    Melis har du tagit reda på vad du behöver för dokument typ rodni list o sånt... Jag har fått den och typ vår hindersprövning.. men blir lite osäker om man behöver bosnisk id kort..nån säger att det inte behövs i RS men i federacija.. nån som vet??

  • 200807­19
    Äldre 11 Apr 12:53

    Vi gifte oss borgerligt i Makedonien. Jag va tvungen att ha makedonskt idkort, dessutom skulle min mamma skriva på pappren om ansökan, för jag räknades som "utvandrad", ngt konstigt babblade han om i alla fall. Personbevis fick jag ut i Makedonien, men man behövde ingen hindersprövning. Dom frågar om ni e släkt och sånt när ni står där och gifter er!

    Kan tänka mikg att det är ganska likt på hela balkan!

  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 14:34

    Hmm det är faktiskt stor skillnad i RS och u federaciji vad det gäller det mesta så det bästa är om ni kolla upp det. När min vännina gifte sig i somras så har jag för mig att hon inte behövde bosnisk id, hon gifte sig u federaciji men ska fråga henne för säkerhets skull.

    Jag har för mig att om ni är svenska medborgare så kan ni ha en ceremoni u opstini men att ni sen måste även vigas i den svenska ambassaden för att det ska gälla i Sverige, men är som sagt inte säker. Ring både den bosniska ambassaden och fråga och den svenska med för säkerhets skull

  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 14:38

    Jag hade fel, har kollat upp det nu med min vännina och hon behövde tydligen bosnisk id.

  • 200807­19
    Äldre 11 Apr 19:20
    Missie
  • Melis
    Äldre 11 Apr 19:31

    Hm behöver engelska låtar för att flickan som ska sjunga är svensk så det blir lite svårt med bosniska...

    Jag och min älskade är båda födda i Kroatie vilket betyder att vi måste ha rodni list därifrån men vi behöver inte Id kort...

    Jag har också fixat det mesta frisör har jag fixat, hon kommer hem till oss. Vi åker ner veckor innan bröllopet så att vi ska köpa kicenje, tårta, blommor och sånt där nere.

  • Missie­A
    Äldre 11 Apr 22:55

    Jaha engelska hmm kanske lite lättare.

    Har inte någon favorit artist eller något sånt?

    Beyonce - Dangerously in love

    Bryan Adams - Have you ever really loved a woman

    Bryan Adams - Everything i do

    R. Kelly & Celine Dion - Im your angel

    Boys II Men - I Swear

    Nick Lachey - This I Swear

    NSync - This I promise you

    Shania Twain - From this moment on

    Här är bara några som jag kom på nu, lyckliga texter hehe.

  • Melis
    Äldre 12 Apr 02:26

    tack tack Missie...you rock!!

    Go natt!!!

  • Missie­A
    Äldre 14 Apr 14:35
    sanidica skrev 2008-04-11 11:25:07 följande:
    ja hur långt har vi kommit.. vi har bokat allt där nere förutom den borgliga vigsel men hans föräldrar åker ner i maj så de fixar och köper in allt innan.. Vi kommer att åka ner en vecka innan bröllop så vi har inte så mycke tid för sånt blir mest att boka frisören mm...jag litar på hans mamma..Vi ska ha 300 gäster. Ja ska ta kort på min klänning väldig enkel tubtop typ eller vad de nu heter men ändringana är inte gjorda än så lite stor över bysten..Melis har du tagit reda på vad du behöver för dokument typ rodni list o sånt... Jag har fått den och typ vår hindersprövning.. men blir lite osäker om man behöver bosnisk id kort..nån säger att det inte behövs i RS men i federacija.. nån som vet??
    Här har jag hittat lite info om vigsel i bosnien, det står både vad bosniska medborgare behöver och utländska.
    www.migrationsverket.se/lifos/dok.do&lista=Bosnien-Hercegovina.html&mode=dokumentlista#anchor0003

    Melis: tyckte du om någon av låtarna?
Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!