• Missie­A
    Äldre 16 Jan 01:47
    146383 visningar
    421 svar
    421
    146383

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!

    Hej brudar vår tråd är avstängd så jag påbörjar en ny

    Låt oss fortsätta prata om allt som har med bröllop att göra. Traditioner, vigsel, festen och massor med annat.

    Alla är välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 01:48
    Här är den gamla tråden..

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2556679.html

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!
  • Missie­A
    Äldre 6 Apr 22:38

    hehe kul att du har någon att prata med som har samma hobby vad fotar du mest då? Måste nog med köpa någon bra kamera att fota detaljer med.

    Bröllopet blir av i maj 2009, inget datum är riktigt bestämt än men det blir nog i början av maj nu pratar vi mer om bröllopet och kollar efter roliga och fina saker på internet, men har inte köpt något än. I sommar ska vi köpa massor i Bosnien hehe och först då kommer vi börja planera på riktigt.

    Kommer du på vad mankan köpa där nere

  • 200807­19
    Äldre 7 Apr 09:20

    Missie!

    Han går inte med på vinröd slips, men jag får försöka ta till hårdhandskarna, det SKA funka!

  • Missie­A
    Äldre 7 Apr 10:58

    haha vesna, ge inte upp vad vill han ha för färg då?

  • 200807­19
    Äldre 7 Apr 11:02

    Anledningen till att jag tycker han ska ha vinröd är att det kommer vara den färgen som gör att vi båda matchar. Han vill ha allt förutom vinrött haha! Han är mörk och färgen passar honom skitbra! Jag ska nog kunna övertala honom ;)

  • Missie­A
    Äldre 7 Apr 11:10

    Ja, det tror jag att du kommer lyckas med hehe, gör bara den lite lessna minen så fixar det sig. Jobbar du nu??

    blir så glad nu när solen börjar titta fram bara det blir lite varmare så kan man börja sola

    Min blivande svärmor som är en underbar kvinna kläckte ur sig en kommentar för någon dag sen som gjorde mig så lessen och arg. Vi var ett 10-tal som satt och pratade om att jag ska börja på högskolan i höst, så säger hon ja men då kanske det är bättre att ni väntar med bröllopet. Jag tänka bara ja men hon tror det kommer vara jobbigt med skolan och så och tänkte inte mer på det. Sen började vi prata om semestern och så säger hon ja men om ni struntar i det nästa år så kan jag ta alla 7 veckor semester nu i sommar. Jag blev så arg men sa inget för det värsta är ju att dem andra vi satt med har vi inte ens sagt att det blir bröllop till.

    Hur hade ni reagerat?

  • 200807­19
    Äldre 7 Apr 11:22

    Ja jag sitter på jobbet, men för att vara måndag så är det ovanligt lungt! Skönt, kan jag hänga här istället! haha! Jag ska köra den ledsna minen, brukar funka!

    Jag gick också i skolan när vi förlovade oss, när min man sedan kom till Sverige så sket jag i skolan ganska mycket, men har man diciplin så kommer det gå jättebra! Jag tog 1 år uppehåll och ska hoppa på i höst igen! Bättre för oss båda att man har utbildning för framtiden. Så go for it och börja plugga!

    Kommentaren va ju ganska onödig tycker jag. Man kan alltid ta nån vecka semester detta året och resten nästa år! Det är ju hennes son, vad är det som är viktigare. Det är det enda föräldrar väntar på, att deras barn ska gifta sej!

    Min svärfar kläckte också ur sig en sak, dom ville minsann inte ha bröllop, men jag kunde inte vara tyst, jag sa att jag är tjej och det är min dröm att ha ett stort bröllop, så om dom inte har råd eller vill ha bröllop så gör vi det själva och dom kan komma som gäster! Ooooh alla dessa onödiga kommentarer!

  • Missie­A
    Äldre 7 Apr 11:47

    Jaaa, det är första gången någon kommer med en sådan kommentar och jag blev faktiskt förvånad att den kom från henne. Dem är jätteglada och förra veckan pratade hon om vilka färger vi ville ha och vad vi skulle köpa i Bosnien sen bara så kommer hon med en sån kommentar. Som tur var så sa min blivande att han inte kommer störa mig eftersom han ändå jobbar ganska mycket och att han kommer hjälpa mig så mycket han kan så det fick tyst på henne.

    Det värsta för mig är att det är dem som vill göra det stooora bröllopet inte jag, jag nöjer mig med att resa bort och gifta mig. ooooh får bara strunta i det haha och vara glad istället.

    Jag vet att det kommer bli svårt men vi kommer fixa det för det är bättre att bo med älsklingen som kan hjälpa mig när det behövs ju.

    Vad ska du fortsätta plugga?

  • 200807­19
    Äldre 7 Apr 12:09

    Jag tror absolut att du fixar det, har man rätt inställning så löser sig allt!

    vad gör du nu, jobbar du eller?

    Jag pluggar till lärare, engelska/religion. Missade några tentor så nu försöker jag att fixa omtentorna, så jag ska fortsätta med engelskan till hösten tänkte jag!

    Vårat tema är vinrött och silver, hittade gamla glas som mamma fått nångång i förgyllt silver eller vad dom kallas. 16 stycken stora och små. Mormor har likadana ska låna hennes också så ska jag lägga blommor i domm, en ros i dom små och gerbera eller lilja i dom stora och ha som dekoration på borden! :)

  • Missie­A
    Äldre 7 Apr 17:10

    Just nu jobbar jag som försaljare och kommer söka till lärare och sen ekonom.

    Om det är ert färgtema så måste din m2b ha vinröd slips ju hehe, med tvång Vad bra med glasen, samma färg och ni slipper köpa nya bara för bröllopet Jag tycker det är fint med en blommor i glas så vi kommer nog med köra på något sånt. blommor och flytande ljus ovanpå

    Hur ska ni dekorera ert bord då?

  • Tajci7­8
    Äldre 7 Apr 18:19

    oftast är det så folk pratar först och tänker sen, tänk inte på det självklart ska du ha ditt bröllop MissieA

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!