• Missie­A
    Äldre 16 Jan 01:47
    146517 visningar
    421 svar
    421
    146517

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!

    Hej brudar vår tråd är avstängd så jag påbörjar en ny

    Låt oss fortsätta prata om allt som har med bröllop att göra. Traditioner, vigsel, festen och massor med annat.

    Alla är välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 01:48
    Här är den gamla tråden..

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2556679.html

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!
  • GBG Brud 08
    Äldre 29 Mar 11:28

    Jo jag skall ha båda skorna:) De höga vita skall jag ha under vigseln sen skall jag byta om till de andra. Näbbklänningen kostade ca 400kr, skorna 300kr för båda. Skorna var på rea. Kitice kostade ca 7kr/st. Ringkudde 150kr. Är supernöjd!!

    Inbjudningskorten har jag gjort själv:)

  • Missie­A
    Äldre 30 Mar 21:14

    Korten är verkligen jättefina

    Det är inte alls dyrt där nere ju oo får shoppa loss hehe.

  • 200807­19
    Äldre 30 Mar 23:36

    7 kr för kitice är väl ganska mycket. Jag gjorde nästan 400 stycken o dom kostade mig nog inte mer än 500-600 kr

    skorna e skitsnygga
    jag köpte ballerina idag som jag ska ha när fötterna börjar säga stopp i dom andra skorna ;)

  • Missie­A
    Äldre 30 Mar 23:40

    Jag vet inte det beror kanske på hur dem ser ut med och vart man köper dem. Kan tänka mig att det är lite billigare i Bosnien än i Zagreb, det brukar vara det.

    Men här i Sverige kostar dem mellan 60-80 kr styck såå hehe det är väldigt billigt med 7 kr jämfört med 70.

  • Missie­A
    Äldre 1 Apr 17:58

    vart har alla tagit vägen?? Är det bara jag kvar

  • GBG Brud 08
    Äldre 1 Apr 19:01

    Man kan säkert få billigare kitice. Men MissieA kolla in sidan; www.ada.hr. Där finns massa fina kitice och bröllopssaker.

    De vita höga skorna, ringkudden och näbbklänningen köpte jag i Hercegovina. Tror det är lite billigare där än i Kroatien. Mostar hade massa bra skoaffärer:)

    Idag har jag köpt engångskameror som jag skall ha på borden. Skall försöka pynta till dem snyggt papper, så att de blir lite snyggare.

  • Missie­A
    Äldre 1 Apr 22:30

    GBG brud 08, joo mostar är billigare än kroatien och de städerna jag brukar vara i är ännu billigare än mostar med så det är ganska stor skillnad mellan städerna i Bosnien och Zagreb.

    Tack för hemsidan, vet någon ifall man kan be någon "butik" göra kitice som man själv vill ha dem??

    Snyggt med engångskameror, men har hört att det är dyrt att framkalla dem. Är det sant?? Hur många ska ni ha?

  • 200807­19
    Äldre 2 Apr 09:31

    Jag ska börja sälja kitice Jag gjorde 400 st, så jag kan väl göra några till haha!
    Hämtade ringarna i helgen, dom passade perfekt :D Min syster är nere i Makedonien nu och bokar dekoratör för salen och den som skall fixa min bukett :)

    Missie, jag tror att alla butiker kan göra kitice som du vill ha dom bara dom inte e för avanceradee

  • Missie­A
    Äldre 2 Apr 15:12

    Vesna, hehe joo sälj dem här i Sverige så kommer du tjäna bra hehe Men var kan man köpa kitice, alltså vad för sorts butiker där nere??

    Va kul, snart är det dags för alla er brudaaar. Vem ska jag hänga med här i balkan tråden sen kommer sakna alla er sen hehe. Men är det inte nervöst att inte veta vem som gör buketten och hur den ska se ut, och allt annat med.

  • 200807­19
    Äldre 2 Apr 16:35

    Jag känner dom som äger blomsteraffären min moster jobbade där innan hon flyttade dit så jag vet att dom e superduktiga. Min syster vet ganska exakt vad jag vill ha för stil, har bombat henne med bilder. Igår pratade vi i telefon alldeles för länge hon skulle beskriva allt dom kunde erbjuda!

    Missie jag lovar att jag koommer hänga här även efter bröllopet!

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!