• Missie­A
    Äldre 16 Jan 01:47
    146384 visningar
    421 svar
    421
    146384

    några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!

    Hej brudar vår tråd är avstängd så jag påbörjar en ny

    Låt oss fortsätta prata om allt som har med bröllop att göra. Traditioner, vigsel, festen och massor med annat.

    Alla är välkomna.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-16 01:48
    Här är den gamla tråden..

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2556679.html

  • Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!
  • Juliaz­zb25
    Äldre 13 Mar 11:55

    MissieA

    Kommer nån hålla tal på era bröllop eller ska ni skippa det hel och hållet?

    Jag menar det inte riktigt vårt tradition?

  • Missie­A
    Äldre 13 Mar 12:03

    Heeeej

    Vi ska inte ha någon typisk talmiddag, men eftersom vi känner bandet som ska spela väldigt bra så har vi bestämt att dem som vill hålla tal ska få göra det. Det blir nog en del som gör det men inget inplanerat, för vi kör mer spontant.

    lite svårt ibland att mixa traditionerna..

    Hur gjorde ni??

  • Juliaz­zb25
    Äldre 13 Mar 12:18

    Ja du det var jätte jätte svårt...

    Det var många som ville hålla tal och som håll tal från hans sida och våra vänner men dock ej ingen från min sida eftersom dt inte tradition.

    De som håll tal hade anmält detta till våra toasmaster och toastmadame så de hade inplanerat det under middagen...

    Blev väldigt lyckat...

  • Missie­A
    Äldre 13 Mar 12:21

    hehe så kan det vara när det är olika traditioner.Vårt kommer säkert bli så att våra vänner och föräldrar håller tal men ingen mer tror jag. Sen kommer vi ha en finare "låda" på ett bord med fina lappar var alla gäster kan skriva en lyckönskning.

    Så då får dem en chans på så sätt med

    Hade ni kitice??

  • Juliaz­zb25
    Äldre 13 Mar 12:39

    Japp japp vi hade Kitice

  • 200807­19
    Äldre 13 Mar 14:47

    Vi skall inte heller hålla tal! Min pappa gillar att prata så han kanske gör det. Gästerna brukar önska låtar och lämna fram till bandet, men det ska vi inte heller ha för då går halva tiden åt att läsa upp hälsningar, bättre med idén med en låda på varje bord i så fall!

    Missie, min syster skulle "ut" igår på en onsdag och hon skulle träffa mina tjejkompisar, jag tyckte det va lite skummt att dom inet frågat mej. Så sa hon lite andra saker som jag tog som planering hehe! Ja dom känner mig och vet vad jag är för person, men jag är absolut inte så krävande som det låter haha!

    Kram

  • Missie­A
    Äldre 13 Mar 14:49

    Julia, var köpte ni dem??

    Vesna, hehe kul nu vet du att något är på gång men inte nääär Vi ska inte heller ha önske låtar för det tar sån lång tid som du säger utan det får bli lådan som vi gör lite fin och lägger på ett bord med ljus, rosor o lite mysigt hehe.

  • Juliaz­zb25
    Äldre 13 Mar 14:57

    Vi hade en stor duk som hängde på vägen...
    Där kunde gästerna måla eller skriva en ngt..
    Sen hade vi en gäst bok där våra toastpar bad alla att skriva ngt fint i...

    Det blev riktigt lyckat kan jag säga och det var kul att läsa vad alla hade skrivit.

    Brukar ta upp det då och då och läsa...

  • Missie­A
    Äldre 13 Mar 14:58

    Jo jättemysigt, vi ska ta alla de fina lapparna och klistra in dem i fin bok så att vi har dem som minne.

  • Melis
    Äldre 13 Mar 22:22

    hej tjejer...ja nu är jag hos min älskade...

    Idag köpte/beställde jag en klänning som jag ska ha på bröllopsfesten, alltså när jag byter om...helt underbar. En typ 50 tals klänning som har tyll under, knälång, axelbandlös med ett typ spänne under bysten/ midjan.. och så har jag beställde den i RÖD och då menar jag röd...så ingen lär missa mig

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där?? DEL 2!!