• Äldre 18 Dec 11:34
    166702 visningar
    1283 svar
    1283
    166702

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Äldre 22 Dec 20:21

    Mmmm, vilka ambitiösa projekt ni verkar ha för er...

  • Äldre 22 Dec 20:25

    Ambitiösa projekt...jooodu! men i år har jag övertalat päronen att dämpa mängden mat, så istället för långpanna med finsk kålrotslåda blir det nog mer måttliga mängder... och bara en halv sats med honungssenapsmarinerade brytbönor och annat väsentligt... Så vi är lugnare än vanligt. Och dagens brandkårsutryckning handlade om att köpa nya ljus till den stora utegranslingan... hm... tänk vad skönt det är med jul när man fokuserar på lagom onödiga saker! hihi!

    återstår att göra: slå in julklapparna och framförallt skriva RIM till dem... ajabaja Vickan har inte gjort det än.... fyyyyyyyy på mig!

  • Äldre 22 Dec 20:27


    släkten i Stockholm har fullt sjå med att övertyga mormor att de också klarar att bidra till julbodet... *himlar med ögonen* här är vi lite mer måttliga i ambitionerna kan jag säga...
  • Äldre 22 Dec 20:28

    men jag har inte heller slagit in och rimmat på paket - men mamma fick en julklapp redan idag - vi var på manikyr/pedikyr på salong som var en av mina presenter till henne.

  • Äldre 22 Dec 20:52

    Anne - schysst julklapp! Och övertyga mormödrar är inte alltid helt lätt. Själv gjorde jag en insats för att min lilla mormorskrutta skulle få bidra överhuvudtaget....

    jag försöker dra ner ambitionerna här, men det är inte helt lätt. Känns lite fånigt med värsta julbuffén till mamma, pappa, mormor och mig - för det är hela skaran som samlas på julafton. Ingen bonusfirare i år...

  • Lady o Lufsen
    Äldre 23 Dec 12:20

    Ha nu en riktigt, riktigt skön och GOD JUL!

    Många varma kramar från Lady

  • Telema­rkgrrl
    Äldre 23 Dec 13:31

    Åh vad roligt att se att Omsan tittar in!!

    Nu ska vi snart dra iväg till svärföräldrarna så nu önskar jag er alla en fruktansvärt GOD JUL!! Hoppas att ni alla får det jättefint och härligt med bara trevlig släkt och vänner!

    Julkramar från mig!!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 23 Dec 14:46

    Hej Hej!! Julångest på topp! Nu, dan innan dopardan insåg jag att min julklapp till Mr G är FRUKTSTANSVÄRT!

    Igår, kom han på att han glömde bjuda in mig till deras julafton. Jag har svårt att fråga rätt ut om jag e bjuden, det är ju samma sak som bjuda in sig själv till en fest. Men jag har ju gett hintar om att min familj inte firar jul iår,vi firar nyår istället. Kom inbjudan? Nää! Igår frågade jag och DÅ fattade han! Visste inte om jag ska gråta eller skratta. Jag skrattade. Vi har hamnat i samma situation några ggr nu så jag kan inget annat än o skratta. Och ta aldrig förgivet att han fattar mina hintar. Men nu är det löst!

    Dem ska ha nån slags julklappslek. Om det är så som jag har tänkt,så lär det bli skoj!

    Om 5 dagar ska vi till Stockholm. spännande!

  • Äldre 23 Dec 20:58

    Muffins - varför är julklappen fruktansvärd?!? Lät jobbigt!

    Själv är jag för trött för att vara fnissig nog att skriva julklappsrim - något som känns lite jobbigt... men men.. jag brukar lyckas i tid så jag får väl invänta rätt läge! Det är underbart att vara ledig - har kört spinningpass, gått en kort vända på stan, låååång promenad med saknad kompis och softat i lagom dos! Mer jul till folket!!!!! Mellandagarna börjar bli bokad med idel skojigheter också! Hihihi!

  • Muffin­sTönt
    Äldre 23 Dec 22:03

    Det e en pussel på en bild av oss. Kul ide -egentligen. Jag har råkat välja fel bild. Asså, det e en bild på oss, men jag tänkte lite fel o tog en bild med liite för mkt MÖRK bakgrund och vi själva hamna på sidan av bilden. Det är 192 bitar. En jäkla mkt pusslande. Inte vad jag har tänkt mig i början!

    Jag har tänkt köpa ngt speciellt till mamma och honom i januari när jag fått lön. Skämma bort två personer som jag inte kan vara utan.

    Rim?!? Va e dt?
    Jag har aldrig rimmat. På tal om det... Kommer ni ihåg hur jag kom in i tråden?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7