• Äldre 18 Dec 11:34
    166672 visningar
    1283 svar
    1283
    166672

    Nu har jag gjort det igen..... del 7

    ... startat en tråd på samma tema!

    Tänk att det är dags för vår sjunde tråd! Fascinerande att det går att hitta så goa vänner som er här på BT!

    Här har vi nu en sjunde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, ha fredagsfester och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

    Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 7.

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7
  • Äldre 20 Dec 11:06
    #61

    extra ledig tid - vilken trevlig arbetsgivare!!!

  • Äldre 20 Dec 11:06
    #62

    japp! vi åker åt varsitt håll imorgon. Jag drar vid 15 snåret och han lite senare efter jobbet.

  • Telema­rkgrrl
    Äldre 20 Dec 11:14
    #63

    Oj, jag är glad att inte jag åker imorgon, då hade jag helt klart legat efter på schemat. I helgen måste jag tvätta, städa, slå in alla julklappar, baka saffransbiscotti och göra en Johanssons frestelse och mysa i soffan, tända ljus och klappa på maken.

  • Telema­rkgrrl
    Äldre 20 Dec 11:14
    #64

    Anne, är det idag din mamma kommer?

  • Äldre 20 Dec 11:18
    #65

    Åhå! Men jag gör allt matpyssel när jag kommer till Ua, tvätten kånkar jag med mig och städningen struntar vi i.

  • Telema­rkgrrl
    Äldre 20 Dec 11:28
    #66

    Förresten kan jag rekommendera Johanssons frestelse till alla som inte gillar sill/anjovis. Det är som en Janssons frestelse fast med rökt lax och dill istället för anjovis. Mycket mumsigt!

    (Kånka med tvätten låter ju vansinnigt jobbigt! )

  • Äldre 20 Dec 11:29
    #67

    Imorrn kommer mamma.

    Hmm, rökt lax i lät ju supergott! Vi brukar göra gubbröra på lax, rekommenderas också!

  • Äldre 20 Dec 11:31
    #68

    Telstubben - *fniss fniss* Jag tar med mig de kläder som jag ändå tänker använda - oavsett om de är rena eller inte... och så tvättar jag de smutsiga när jag kommer fram. Ska INTE bära med mig smutsiga lakan eller så... *fnissar*
    Till Ua åker jag tåg men hem åker jag bil så då behöver jag inte kånka.

    Johanssonvarianten lät vrålgod även om jag är ett stort fan av Jansson!

  • Äldre 20 Dec 11:33
    #69

    hittills har jag bara gjort lussebullar i stort sett men det ska nog bli saffransskorpor, pepparkakor o klenäter också när mamma inramlat. Vårt stora problem är dock äggbrist...

  • Äldre 20 Dec 11:33
    #70

    o finsk kola såklart!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 7