• Malina­nna
    Äldre 18 Dec 10:17
    7191 visningar
    14 svar
    14
    7191

    PORR! Hjälp....

    Hej,
    Min sambo sen tre ar tillbaks har sagt under ca 3 ar att han inte langre tittar pa porr eftersom han inte 'behover' det nu nar vi ar tillsammans. Det gor han inte eftersom jag ar i princip 'sexgalen' och ar i princip den drivande kraften i vart sexliv. Han har inte samma sexlust som mig och tycker att jag vill ha det 'hela tiden', medan han garna kan kela etc i stallet for att ha sex. Han har alltid varit sa och aldrig haft enbart sexuella forhallanden, det vet jag om sakert. Sa, jag har fragat honom om han skulle tanda mer pa porr/erotik sa att vi kunde ha sex lite oftare. Nej, det ar inte det, utan det ar bara det att han inte vill ha sex sa ofta. OK, bra. Vi far leva med kompromissen. Men nu har jag hittat porrbilder pa datorn som 'snapshot' funktionen och han nekar att han har kollat porr pa datorn de senaste tre aren! Jag har sagt att jag inte blir 'sur' om han erkanner, bara han inte ljuger for mig och han sager fortfarande att han inte har gjort det och nu borjar jag tvivla. Jag skiter i porren, jag vill bara att han ska vara arlig. Nagon?

  • Svar på tråden PORR! Hjälp....
  • Strawb­erryho­ney
    Äldre 18 Dec 10:19
    #1

    Bränner ni ned saker kanske de kommit nån bild eller så ändå. Många sidor har ju reklam.

  • Malina­nna
    Äldre 18 Dec 10:25
    #2

    Ja, det ar ju det han sager som 'forklaring' att han laddar ner massor av filmer och serier etc och att det kan vara reklamen som lagger sig som porrbilder. Men kan det verkligen vara det?? Jag kanner mig sa osaker och dum.

  • Zozo
    Äldre 18 Dec 10:34
    #3

    Japp det kan vara det.. men det är ju inte VI här som kan tala om huruvida din kille är ärlig eller inte; det maste du själv reda ut med honom.
    Sedan vill jag bara tillägga att porr inte nödvändigtvis är ett substitut för att man "inte far tillräckligt" hemma. Det kan även vara helt avskilt fran "ert" sexliv, som onani tex..

  • Malina­nna
    Äldre 18 Dec 10:52
    #4

    Du har rätt Zozo. Och jag litar pa honom. Jag har haft ett till samtal med honom nu och han säger att han inte ljuger om det och att han inte ar nagot data geni, men att den enda forklaringen han har ar att nedladdningen fran olika siter etc kan ge sadana bilder. Grejen ar att jag har ett problem med att lita pa folk i allmanhet och det har tagit tre ar (nastan)for mig att lita pa mannen i mitt liv (mitt livs stora karlek) som aldrig nagonsin gett mig anledning att tvivla pa honom (forran nu da). Och da blir det en san har grej, nastan mer en kamp inom mig sjalv an med honom om jag ska lita pa honom eller inte. Men nu har jag bestamt mig for att gora det. Tack for svaren, de far mig trots allt att se pa saker mer rationellt...

  • Zozo
    Äldre 18 Dec 10:56
    #5

    Det är inte lätt att lite pa andra.. Lycka till!

  • Strawb­erryho­ney
    Äldre 18 Dec 12:22
    #6

    Nå ibland är det svårt att lita på andra men som sagt de kommer mycket skräp med då man bränner ned grejjer. Jag gör inte det men har hört och läst t.om om sådana som ve o fasa hittat barnporr i sina.

  • johans­dotter
    Äldre 18 Dec 12:27
    #7

    Kan juh säga att min m2b har massor med porr!
    Men han har mycket mer sexdrift än mig...och använder det när jag inte är där eller bara för att koppla av.

    Vi har diskuterat igenom saken och mig stör det inte.
    Jag tar det för vad det är....just porr....det är inget personligt. Har ni prövat att kika på porr tillsammans?
    Behöver juh inte vara seriöst....utan man kan bara titta och kanske diskutera för att hitta nya saker om varandra. =)

    Men däremot ärlighet.....DET är A och O i ett förhållande...
    Men ärlighetsdiskussionen måste du ta med honom...det är bara ni som kan hitta förtroende för varandra.

  • rosesa­rered
    Äldre 18 Dec 14:37
    #8

    Detta med porr är ju ett känsligt ämne och det finns många olika åsikter kring det.
    Jag är ingen dataexpert så jag tänker inte komma med åsikt kring om din m2b har laddat ner porr eller inte.
    Jag förstår att du blir ledsen och upprörd även om det "det bara är porr" och det är inte logiskt att bli upprörd. tyvärr är känslorna inte alltid så logiska.
    jag skulle bli förvånad och lite ledsen om jag upptäckte att min sambo kollar på porr då han alltid säger att han inte har nåt behov av det. Själva oärligheten kring det hela blir ju värst.
    Prata med honom och berätta om hur du känner!
    kramar till dig

  • pickol­ina78
    Äldre 18 Dec 16:49
    #9

    Fast det verkar ju inte som TS har några som helst problem med själva porren, eller har jag missförstått det hela? Det verkar som att detta enbart är en tillitsfråga. Är killen ärlig eller ljuger han.

    TS, jag förstår dig. Jag har inga som helst problem med porr, tvärtom. Däremot så har jag stora tillitsproblem. Precis som du beskriver alltså.. Det enda jag kan råda dig är att försöka lita på honom. Det är något man får jobba med aktivt.. Detta är dock en ganska "liten" sak och hans förklaring låter logisk. Dvs du kommer nog inte komma vidare med om han talat sanning eller ej. Därför skulle jag råda dig att försöka släppa det och aktivt välja att lita på honom.

    Om flera saker dyker upp i framtiden så blir situationen en helt annan. Leta däremot inte efter sådana saker för då blir man knäpp till slut. Släpp kontrollen, välj att lita på honom denna gång och vet att du kommer klara av att hantera situationen om han i framtiden skulle svika. Man måste våga släppa taget och kasta sig utför stupet när det gäller tillit. Annars kan man lika gärna lägga ned allt på en gång.

  • PennyJ­enny
    Äldre 18 Dec 17:11
    #10

    Man får med så mycket skit när man laddar ner saker från nätet, så att det kommit med porrbilder är inte förvånande. Vet när jag laddade det får några årsedan så fick jag med både bilder och filmer jag inte hade bett om och det var inte bara porr utan annat oxå. Så om du inte har ett problem med porren, släpp det hela och lita på din kille, han talar säkert sanning.

  • Linnea­M
    Äldre 13 Jan 08:25
    #11

    Hej.
    Jag är i ungefär samma situation.
    Men jag tror att det handlar om att de skämms så mycket över det så att det inte vill erkänna. De vill inte säga det högt ut i luften.
    Jag vet inte till hundra men jag har fått känslan av att min sambo har fått skit för det i tidigare förhållanden och att det fick hans ex att lämna honom för att hon inte trodde att hon var tillräcklig.
    Och det kan säkert ha satt sina spår. Det kan ju varit så att hon med sa att hon inte skulle bli arg men sedan gick det som det gick. Många säger ju ofta så bara för att få fram sanningen och sedan bryter det loss.
    Min sambo skämms tom för att titta på ett vanligt "sexual undervisnings" program som går på en helt vanlig kanal runt 22 på kvällen och byter kanal så fort jag kommer. Så mycket skämms han.
    Men jag tror att det kommer med tiden och att han kommer att kunna erkänna.
    Men just nu vänder han alla taggar utåt så fort jag tar upp det.
    Men jag vet hur du känner, många gånger har jag suttit och funderat på om han döljer något mer? Om han verkligen bara tittar eftersom att han inte kan prata om det.
    Och det gör nästan lite ont i en över att man kan prata om allt annat men där ljuger de en rätt upp i ansiktet, förnekar även om man har bevis.

  • KirsiL­aa
    Äldre 13 Jan 08:50
    #12

    Vad skönt att du känner att du kan lita på att din sambo talar sanning. Detta med porr och huruvida det tittas på det eller inte, är en sån liten skitsak att det inte är värt att låta det skapa misstro och konflikter i förhållandet, tycker jag. 

    Jag är medveten om att det finns sådana som är väldigt känsliga för detta och tar väldigt illa vid sig om deras partner tittar på porr (själv förstår jag dock inte varför det ska bli ett sånt liv över det). Min syster är en av dem,  och blir väldigt upprörd och ser det som otrohet om hennes kille tittar på porr. Det måste vara jobbigt att oroa sig och vara misstänksam på så sätt.

    Att titta på porr handlar inte om att inte vara nöjd med det sexliv man har eller att man föredrar att titta på andra kvinnor (eller män). Det handlar mest om fantasier, kanske lite inspiration eller att man helt enkelt behöver onanera (som också, helt felaktigt, brukar tolkas som att man har ett otillräckligt sexliv) för att slappna av lite.  

    Här hemma tittar vi på porr ibland.  Tillsammans eller var för sig. 

  • Äldre 10 Sep 13:13
    #13

    Har ni barn eller så ? Ungar är perversare än vad man tror.

  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 18 Sep 03:29
    #14

    Det beror på hur många bilder det är - men ja, sånna där snapshots/prinscreens är det faktiskt mer troligt att ni fick med nedladdningen än att din man har "tagit" de.

Svar på tråden PORR! Hjälp....