• grabba­rna
    Äldre 12 Dec 22:57
    150097 visningar
    399 svar
    399
    150097

    öviksbrudar!! hohooo

    vart är alla? finns det nån ny tråd jag missat..känns lite ensamt här nu *s*

  • Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo
  • sanber
    Äldre 30 Jan 12:49

    vilken skillnad pris ändå!!!
    7 kr biten - blir ju en del om amn är ett gäng!

    100 pers = 700 kr...de lägger man ju gärna på annat kanske!

  • grabba­rna
    Äldre 31 Jan 16:01

    hur långt har ni hunnit?
    har ni klart med:

    *klänning
    *skor
    *underkläder
    *tårta
    *frisör
    *accesoarer
    *fotograf
    *festlokal
    *musik till vigsel vad ska ni ha för in och utgång samt ev solosånger

  • grabba­rna
    Äldre 31 Jan 16:08

    en fråga till vad har ni hunnit köpa til bröllopet förutom det jag räknar upp ovan..läser man i alla andra trådar verkar folk vara väldigt tidigt ute så jag börjar undar om jag borde sätta lite fart fast häromdagen köpte jag faktiskt en tiara och har jag tur blir det en till på lördag för jag fick tips om att den jag vill há finns på glitter!? och sedan beställde jag skor idag men annars har jag inte köpt nåt

  • miapia­s
    Äldre 31 Jan 18:37

    jag håller på med inbjudningarna för fullt....det ska väl inte iväg nu..men jag gör lite då och då på dom.....det bliiir så fina..

    JUst nu är jag på jakt efter en minibuss...vi tänkte ordna med en kille som ska skjutsa hem gäster i den efter att festen är slut....det blir fler som tar alkohol till maten då....
    ev kan de få åka mellan kyrkan o festlokalen oxå

  • Brud 080808
    Äldre 1 Feb 07:16

    Det jag har hunnit med...

    * Är att fixa korten (de borde tryckas i dag) Ska försöka få ut dom till alla hjärtans dag )
    * Frisör (halvt, dom hade inte bestämmt semestern ännu)
    * Fixa där vi ska vara på efterfesten
    * Bestämmt vilken mat.

    Sen kan vi tyvärr inte göra så mycket mer innan inbjudningarna kommit uut. Jag måste kolla klänning i allfall. Men jag kommer inte kunna testa den riktigt ännu. Jag vill gå ner ca 10-13 kg i vikt (förhoppningvis) så då är det ju inte läge att testa ännu men man kan ju se ut en i allfall. Eller ja koll avad dom har i stan ooch sen bestämma om man ska köpa en på tradera (dom är ju super snygga).
    Så skor och underkläder och sånt får vänta till typ månaden innan.

  • Brud 080808
    Äldre 1 Feb 07:17

    glömde ju..
    kyrkan är ju också fixad och eventuellt präst (får veta i slutet av februari)

  • The Bumble­bee
    Äldre 1 Feb 08:18
    Så här långt har vi kommit:

    * Kapell bokat
    * Festlokal bokad
    * Toastmaster tillfrågad
    * Inbjudningskort designade (gjort egna) men inte tryckta ännu. Ska göras omg.
    * Frisör bokad - kommer att köpa tiara genom henne. (får inköpspris )
    * Festhäftet har vi deligerat ut till svägerskan

    Det som vi borde ta tag i nu är:

    * Bestämma oss kring maten och ev. boka catering.
    * Kolla det här med fotograf så vi inte står utan...
    * Ta itu med musikfrågan Vi ska inte ha livemusik på festen - men unde vigseln. Jag skulle vilja ha "Brusa högra lilla å" men då krävs en duktig musiker oxå... Vi har i-n-t-e bestämt vare sig ingångs- eller utgångsmusik ännu.

    Jag har varit iväg och provat klänningar. Bara för att se ut en modell som jag trivdes med...
    Men jisses - jag blev ju alldeles förälskad i flera stycken De satt som ett smäck! Jag som trodde att jag var lite för kort och kurvig för att hitta en klänning så där på direkten. Flera av de jag provade skulle jag inte ens behöva göra en minsta justering på...
    Men, men nåt klokare blev jag ju inte - har bara fått värsta beslutsångesten. Jag hade ju tänkt köpa utomlands... Men nu vet jag inte om jag törs...

    * Skor kommer jag köpa i studenttider. Kommer inte att lägga ner mycket pengar - utan ska bara försöka hitta ett par bekväma vita skor.
    * Underkläder kommer jag att köpa när jag bestämt klänning.
    * Smycken likaså
    * M2b's kläder likaså (nu lutar det åt en klänning i ivory - vilken färg på kostym passar bäst till det tro?)
  • 73an
    Äldre 1 Feb 10:20

    080808:
    Jag skickade efter klänningen ifrån Hässleholm av ett företag som heter Angelinas och märket heter splendid gowns.

  • 73an
    Äldre 1 Feb 10:51

    De här är vi klara med:
    * bokat kyrka
    * bokat festlokal
    * beställt catering
    * köpt klänning
    * köpt ring
    * bokat sångerska till kyrka och fest
    * fixat fotograf
    * ev. fixat frissa och sminkös

  • 73an
    Äldre 1 Feb 11:03

    inte nu igen.....
    knäppa dator..

Svar på tråden öviksbrudar!! hohooo